Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Karta ESI Maya 44 PCI a Mikrofon Dynamiczny AZUSA LS21

10 Lis 2009 17:39 4706 15
  • Poziom 9  
    Witam. Mam Pytanie dotyczące karty ESI Maya 44PCI. Otóż przymierzam się do kupienia jej do swojego domowego studia i chciałbym się dowiedzieć czy jak podłącze mój Mikrofon Dynamicznby (Azusa LS21 IMO Całkiem Dobry mike:)) do gnaizda z fantomem+48V który ta karta posiada to coś się stanie? Przymierzam się do zakupu jakiejś pojemnościówki zasilanej tym gniazdem ale do tego czasu chciałbym ,
    wypróbować nową kartę i nie wiem czy mogę do niej podłączyć swój mikrofon
    A Tak Przy Okazji Czy Mogę Zapytać Użytkowników o Opinię o Mikrofonie Pojemnościowym Behringer C1(Chodzi mi o Wokal)? i Czy moglibyście polecić Mi jakiś Mikrofon Pojemnościowy z Przeznaczeniem do Nagrywania Wokalu?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    phantoma się wyłącza. Poza tym mikrofon ma wystarczająco dużą impedancję, a phantom ma wystarczająco mały prąd, do tego jest podłączony pod takie styki. Że nic się nie stanie.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Z tego co testowałem, na mikserze zasilanie phantom +48V nie uszkadzało mikrofonów dynamicznych. Natomiast nie było konieczne, ponieważ wystarczającą czułość można było osiągnąć i bez niego, nie wiem jak to wygląda na tej karcie, ale biorąc pod uwagę że jest dedykowana do nagrywania, powinno być ok nawet i bez tego (na zwykłych kartach sygnał bez zasilania jest odrobinę za słaby).

    Do behringera C1 sam się przymierzałem, cena jest rzeczywiście bardzo atrakcyjna, jednak poleciłbym tez rozejrzeć się za używanymi mikrofonami. Czasem trafiają się "perełki" w bardzo atrakcyjnych cenach.
  • Poziom 41  
    Dynamiczny mikrofon nie potrzebuje phantoma, bo po co. Dynamiczny to tylko cewka, nierzadko z trafo separującym. Pojemnościowy owszem, albo do polaryzacji wkładki, alb do zasilania preampu.
    Szokal, to że masz zapiety phantom, to nie znaczy że głośniej gra, czy że do dynamika nie trzeba bo ma wystarczający sygnał.
  • Moderator Akustyka
    ciasteczkowypotwor - impedancja mikrofonu dynamicznego nie ma żadnego znaczenia przy zasilaniu phantom.
    Przy normalnym podłączeniu symetrycznym (kablem XLR), zasilanie phantom lub jego brak nie ma żadnego znaczenia dla mikrofonu dynamicznego - można normalnie pracować bez obawy o uszkodzenia.
    Rysunek poniżej pokazuje jak jest połączony mikrofon:
    Karta ESI Maya 44 PCI a Mikrofon Dynamiczny AZUSA LS21
    Potencjał obu końców cewki wobec masy wynosi +48V, czyli popłynie prąd 0A (czyli nie popłynie). Rezystory na zasilaniu pozwalają odczytać różnicę potencjałów którą generuje cewka poprzez drgania w polu magnetycznym.

    Szokal może mieć o tyle rację że w zwykłych kartach muzycznych jest zasilanie mikrofonów typu bias. Ale występuje ono niezależnie od ustawień i ma raczej negatywny wpływ na mikrofony dynamiczne jeżeli podłączy się bez kondensatora separującego (szumy z zasilacza, wychylenie cewki mikrofonu).

    Co do mikrofonu, ten C1 na początek wystarcza. później jak się studio rozwinie, poznasz jaki to szmelc ;) Z mojego doświadczenia wynika że trzeba dać z 400-500zł za w miarę fajnie brzmiący mikrofon.
  • Poziom 36  
    Cytat:
    Dynamiczny mikrofon nie potrzebuje phantoma, bo po co. (...) Szokal, to że masz zapiety phantom, to nie znaczy że głośniej gra, czy że do dynamika nie trzeba bo ma wystarczający sygnał.


    hm.... Przecież to właśnie dokładnie napisałem w swoim poście :)

    Cytat:
    Szokal może mieć o tyle rację że w zwykłych kartach muzycznych jest zasilanie mikrofonów typu bias. Ale występuje ono niezależnie od ustawień i ma raczej negatywny wpływ na mikrofony dynamiczne jeżeli podłączy się bez kondensatora separującego (szumy z zasilacza, wychylenie cewki mikrofonu).


    Tak, oczywiście chodziło o zasilanie typu bias. Z tego co pamiętam ma niższe zasilanie niż phantom.

    Nie wiedziałem, że ma negatywny wpływ na mikrofony dynamiczne - będę w takim razie na przyszłość bardziej uważał, - kto wie czy czegoś nie uszkodziłem w swoich mikrofonach z tego powodu.

    Mikrofon dynamiczny podpięty np. do sound blastera live ma stosunkowo słaby sygnał - żeby komfortowo pracować trzeba włączyć +20 db microphone boost. Chyba że nagrywamy naprawdę głośny sygnał (rozkrzyczany wokalista albo rozkręcony piec gitarowy).
  • Poziom 41  
    SzokalML ale +20 mircophone boost to nie włączenie phantoma, tylko preampu. Phantom nie powoduje głośniejszego grania.

    adambyw Wiem gdzie fantom jest podłączony... Jakich zwykłych kartach dźwiekowych, omawiana tu ma normalny fantom, podłączony normalnie ;)
  • Poziom 9  
    Wielkie Dzięki wam wszystkim :) a Możecie Mi coś Powiedzieć o Mikrofonach Z Poniższych Linków? czy Warto inwestować w któryś z nich?
    http://www.allegro.pl.html

    http://www.allegro.pl.html

    http://www.allegro.pl.html

    http://www.allegro.pl.html

    http://www.allegro.pl.html

    Regulamin p.10.11
    Za brak znajomości Regulaminu następne tego typu przewinienie będzie nagradzane zgodnie z taryfikatorem.
    (dj-MatyAS)
  • Poziom 41  
    Z tego co wiem, to według regulaminu nie wolno zamieszczać linków które wygasaja, czyli z allegro.

    Z tych które wypisałeś to chyba tylko MXL
  • Poziom 36  
    Cytat:
    SzokalML ale +20 mircophone boost to nie włączenie phantoma, tylko preampu.


    No tam w ogóle nie ma phantoma :) A co do preampu to hm... no jest nawet przy wyłączonym "boost" -> bo ma zdecydowanie wyższy poziom niż wejście liniowe, jednak zakończyłbym dyskusję, żeby autorowi tematu nie zaśmiecać, bo w ogóle nie dotyczy to jego sprzętu.
  • Poziom 9  
    Biję się w pierś i Padam Na Kolana za złamanie regulaminu...
    Teraz Powrócę do Pytania z Początku tj. Jest jakiś Warty Polecenia Mikrofon Pojemnościowy do nagrywania Wokalu w przedziale cenowym do 300zł? Nie Musi To Być Jakiś Superekstra wypasiony mikrofon chciałbym tylko żeby nagrany wokal po odpowiendiej obróbce brzmiał w miarę dobrze nie tak jak na miku dynamicznym
    Myślę np O modelach:
    Samson c01
    RHSOUND HSMC-001
    Great Hon - BM-800 lub BM-700
    MXL 990
    Wiecie coś o Tych Mikrofonach? ja nawet z danych wypisanych na stronach producentów i dystrybutorow nie wiele potrafię wyczytać... Pytam was Znających się bardziej na rzeczy bo nie chcę się naciąć...
    I jeszce Jedno: Czy umieszczenie Pojemnościówki w Szafce Wyklejonej Matą Akustyczną da jakiś efekt? Czy jest Sens Wyklejania Wnęki w szafce? i ew. GDzie Można Kupić Taką Wygłuszającą OSłonę którą podczepia się za mikrofonem( Być Może ma to jakąś nazwę ale jej nie znam :P)
  • Poziom 41  
    Trojanuno, nazywa się to przenośne studio, ale nie wiem czy jest to niezbędne, Z wymienionych polecam MXL990. Do takiego mikrofonu ważniejszy jest popfilter niż przenośna komora.
  • Poziom 9  
    Dzięki Wielkie za Pomoc. Zdecydowałem się na Mikrofon MXL 990 I teraz Jeszce Jedno Pytanie: Jakim Kablem Podłączyć Taki Mikrofon (http://www.djshop.pl/k7,mikrofony/i2119,mxl-990.html) Do karty ESI MAYA 44 PCI (http://www.djshop.pl/i2377,esi,esi-maya-44-pci.html)? Do mikrofonu Dostanę Kabel XLR -XLR więc może będę musiał zastosowac jakąś przejściówkę? Mam Teraz w Domu kabel XLR- Jack 1/4 Może taki się nada? i tak w ogóle: Które Wyście na Tej Karcie ma Phantom? Pomóżcie... :)
  • Poziom 25  
    Będziesz miał opisane w instrukcji chyba nawet polskiej.
    Przewód potrzebny żeński XLR na jack 6,3 stereo. Porządny. jeśli masz "zabawkowy", kup odpowiedni ekranowany przewód żądanej długości robiony lub gotowy. Tak, opłaca się to, gdy nie chcemy w środku nagrania usłyszeć brumienia, bo ktoś przechodził z przewodem nad zasilaczem.

    Post poprawiłem.
  • Poziom 9  
    NIstety Moje Fundusze są mocno Ograniczone... Możecie polecić jakiś tani i przynajmniej zadowalający amatora kabel?
  • Poziom 41  
    Kup z metra kabel mikrofonowy, dwie żyły w jednym ekranie, oraz wtyk żeński XLR i męski TRS, polutuj według odpowiedniego schematu, znajdziesz go na forum u góry w moim temacie.