Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Krótki czas ładowania baterii do wkrętarki BOSCH PSR9,6 VE-2

10 Lis 2009 18:59 7208 9
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z ładowarką. Jej typ to BOSCH AL 60 DV, 1419, 7,2-14,4V.
    Zakupiłem kilka dni temu tę wkrętarkę używaną i niestety nie mam możliwości zwrotu. Problem polega na tym, że gdy włożę baterie do ładowarki, ładuje się około 3-4 minut i przestaje. Dioda przestaje migać i świeci ciągle. Dzieje się tak z obiema bateriami. Sprawdzałem je u kolegi w ładowarce bo ma podobną i jest to samo. Wiem,że baterie te( 9,6V 1,5Ah) mają zabezpieczenie przed przegrzaniem. Znalazłem termistor w baterii. Zmierzyłem rezystancję w temp. około 20 stopni i wynosiła 6,8 Kohm. Przy wzroście temperatury rezystancja maleje. Czy tak ma być? Czy ten termistor może być przyczyną przerywania ładowania? Wygląda na sprawny jeżeli zmienia się rezystancja przy zmianie temp. Dziwne jest także to, że gdy włożyłem kolegi baterię do mojej ładowarki przestała ładować po około 9 min. Być może była w pełni naładowana podczas próby. Proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Sadzac po oznaczeniu to cos podobnego jak ja mam. Może byc uszkodzony uklad kontrolujacy napiecie i odlaczajacy gdy bateria jest ciepla. Albo zimne luty. Od tego trzeba zaczac. Plytka w zasilaczu może byc lutowana bezolowiowo(szlag by trafil) tak jak u mnie. Jak już zdejmiesz obudowe szukaj podejrzanych elektrolitow(czyt.wymien wszystkie) i daj znac co wyszlo.
  • Poziom 9  
    Może to głupie pytanie, ale co to są podejrzane elektrolity? Płytka wygląda jak nowa.
  • Poziom 19  
    Kondensatory elektrolityczne. Jesli tego nie wiesz, to moĹźe nie bierz sie za naprawe tylko daj komus kto sie na tym zna. Pozdro
  • Poziom 9  
    Kondensator jest tylko jeden i jest ok. Cigle zastanawia mnie to ze kolegi ladowarka zachowywala sie tak samo jak wpialem swoja baterie. Jego baterie laduje normalnie.
  • Moderator
    Witam.
    Sądzę, że masz na pewno uszkodzone oba swoje AKU po prostu kiedy podczas ładowania zestaw się zagrzeje z powodu iż są w nim uszkodzone już ogniwa ładowarka wyłącza ładowanie.
    Można spróbować zrobić z dwóch AKU jedno wymieniając uszkodzone ogniwa, ale może Ci ich braknąć aby skompletować odpowiednią ilość tych powiedzmy, że dobrych ogniw...
    Oczywiście trzeba się trochę więcej na tym znać, a Ty chyba nie dasz rady tego zrobić.
    Podstawą powinno być przekonanie się, że sama ładowarka poprawnie ładuje AKU. Możesz to zrobić nawet na podstawie obserwacji czasu ile ładuje u kolegi rozładowany słaby już AKU, a ile jego ładowarka.
    Oczywiście będzie to orientacyjny czas, ale może jednak będziesz się mógł przekonać co do sprawności swej ładowarki.
    Sama ładowarka jest prosta w miarę, ale sam Wiesz ...
    Pozdrawiam Brać lutującą. :D
  • Poziom 9  
    Dzięki kolego. Potwierdziłeś moje dzisiejsze przekonanie. Wpiąłem dziś rozładowaną baterię 14,4V kolegi do mojej ładowarki i ładowała się przez 50 min. i się naładowała. Czyli jest ok. Zmierzyłem przed ładowaniem na zimnej baterii ( temp pokojowa) rezystancje jaką ma termistor. Miał podobną do rezystancji termistora w mojej baterii. Poza tym baterie mają rezystor, który w obu moich bateriach ma tę samą wartość. Na mój prosty rozum pozostają ogniwa. W tym przypadku jest ich osiem połączonych na pewno w szereg. Więc każde powinno mieć około 1,2V. Czy po rozdzieleniu można sprawdzić ich jakość poza pomiarem napięcia?( może próbować na zwarcie?). Jesz\cze raz dziękuję. A swoją drogą to ta wkrętarka , o której pisałem( z wyświetlaczem) to moim skromnym zdaniem słaby model. Z tego co zauważyłem, to uzwojenie wirnika jest już przygrzane. Co prawda na wyświetlaczu pojawia się kontrolka przegrzania ale czy jest jakieś zabezpieczenie odłączające prąd, w przypadku zablokowania np. wiertła podczas wiercenia przy wciśniętym przycisku START. Być może to tylko w moim przypadku występuje. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
  • Moderator
    wiedzmin168 napisał:
    Na mój prosty rozum pozostają ogniwa. W tym przypadku jest ich osiem połączonych na pewno w szereg. Więc każde powinno mieć około 1,2V. Czy po rozdzieleniu można sprawdzić ich jakość poza pomiarem napięcia?( może próbować na zwarcie?).

    Mniej więcej to między innymi pisałem poprzednio, a co do pomiaru na zwarcie nie jest to najlepsze wyjście, ale możliwe aby po naładowaniu każdego ogniwa dobrego lub po kilka sztuk ja np. robię po trzy z racji posiadania prostej ładowarki Black&Decker
    VP130K VersaPak
    Można wyeliminować te słabsze, a wybrać te lepsze oczywiście i tak będzie to tylko częściowe rozwiązanie na czas mniej czy bardziej, krótki...
    Niemniej można się pobawić dla siebie samego i przy tym coś się nauczyć.
    Oczywiście należy zachować rozwagę w działaniach...

    Pozdrawiam Brać lutującą. :D
  • Poziom 32  
    Witam .
    Miałem ten sam problem , z dwóch akumulatorów Bosch 12V/2Ah zrobiłem jeden . Niezbyt długo się tym cieszyłem po tygodniu to samo czyli brak pojemności , poszły następne ogniwa . Uważam , że szkoda nerwów i czasu na takie zabawy , po prostu mają one swoją żywotność ( ilość cykli ) i tyle . Niestety musiałem kupić nowe . :cry:
  • Poziom 9  
    Raczej nie będę inwestował w nowe baterie, bo mam już przygrzany wirnik wkrętarki. Pocieszające jest to, że nie przepłaciłem za nią i pewnie dlatego jest w takim stanie.
    Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.