Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1.7 td 68KM gdzie odpowietrzyc układ chłodzenia??

bucznik 10 Lis 2009 19:19 12380 24
  • #1 10 Lis 2009 19:19
    bucznik
    Poziom 8  

    jest gdzieś odpowietrznik????????

    1 24
  • #2 11 Lis 2009 13:19
    amm212
    Poziom 17  

    nie ma ... postaw samochód lekko z górki takzeby przód byl wyzej przekrec na grzanie zeby byl obieg w nagrzewnicy i niech pracuje az sie włączy wentylator . sam sie odpowietrzy

    1
  • #3 11 Lis 2009 16:13
    bucznik
    Poziom 8  

    zrobiłem tak ale nie pomogło.dalej jak chwile silnik popracuje to przy odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego powietrze wybija mi płyn chłodniczy.

    0
  • #4 11 Lis 2009 16:37
    lukas313
    Poziom 13  

    Od kiedy auto odpowietrza sie przy otwartym zbiorniku?

    Nalej płynu na maksa do zbiornika i zakręć korek rozgrzej silnik do 90 stopni wyłącz i poczekaj chwile a potem sprawdź stan ewentualnie uzupełnij.
    Ten układ sam sie odpowietrza przez automat w korku.

    0
  • #5 11 Lis 2009 16:50
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    lukas313 napisał:
    Od kiedy auto odpowietrza sie przy otwartym zbiorniku?

    Nalej płynu na maksa do zbiornika i zakręć korek rozgrzej silnik do 90 stopni wyłącz i poczekaj chwile a potem sprawdź stan ewentualnie uzupełnij.
    Ten układ sam sie odpowietrza przez automat w korku.


    Od zawsze kolego... to też jest jakiś tam sposób, ale ja zawsze odpowietrzam z otwartym wlewem... i jeśli jest wszystko ok, to nie ma żadnych problemów.

    0
  • #6 11 Lis 2009 17:26
    lukas313
    Poziom 13  

    D.J. Slim napisał:
    lukas313 napisał:
    Od kiedy auto odpowietrza sie przy otwartym zbiorniku?

    Nalej płynu na maksa do zbiornika i zakręć korek rozgrzej silnik do 90 stopni wyłącz i poczekaj chwile a potem sprawdź stan ewentualnie uzupełnij.
    Ten układ sam sie odpowietrza przez automat w korku.


    Od zawsze kolego... to też jest jakiś tam sposób, ale ja zawsze odpowietrzam z otwartym wlewem... i jeśli jest wszystko ok, to nie ma żadnych problemów.



    niestety w tym aucie tego nie zrobisz w ten sposób jestem posiadaczem takiego auta i niestety przy otwartym korku i uruchomionym silniku masz wszystko na zewnątrz a nie w zbiorniku

    0
  • #7 11 Lis 2009 19:10
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Ja tam nie chcę się sprzeczac...ale to jest (chyba) nie możliwe...coś jest nie tak...termostat się otwiera? wentylator włącza?

    0
  • #8 11 Lis 2009 19:21
    bucznik
    Poziom 8  

    kturyś z kolegow napisał zeby zagrzać motor do 90 stopni,jak rozumiem żeby termostat się otworzył.....a mam taką sytuacje że jak wlewałem płyn na zimny motor to weszło mi go prawie 5 litrów,to chyba troche dużo jak na mały obieg.to tak jakby termostat cały czas puszczał.jak go sprawdzić???????????już nie mam sily do tego złomu:cry:

    0
  • #9 11 Lis 2009 19:26
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Dobrze to nazwałeś:):) no ale do rzeczy: z otwartym też Ci się zagrzeje, jestem pewien... wyjątkiem są silniki 6-cio cylindrowe BMW np M50... łatwiej jest odpowietrzyc Mercedesa 3.0l (6 cyl) niż BMW 2.0L (również 6 cyl)...ale to jest taki mały wyjątek... spróbuj z tym zakręconym wlewem.. zobaczymy............:)

    0
  • #10 11 Lis 2009 21:06
    bucznik
    Poziom 8  

    to ja moze opisze od początku:zrobiłem dziś próbe,silnik byl po nocy zimny,odpalilem go i zagrzalem na postoju po ok 10 min osiągna 90 stopni.nagrzewaly sie równo węże od i do chłodnicy.przy ok 97 stopniach włączył sie wentylator.dotąd ok i wybrałem się w podróż.wskazówka od temp zaczęła szaleć,a to powyżej 100 i zaczęło dmuchać zimnym a za chwile spadła a nawiew zaczynał grzać,i tak na zmiane.a jak stanąłem żeby spojrzeć pod maske to wąż do chłodicy był gorący a od zimny.a jak chciałem odkręcić korek to dawalo powietrze z płynem.ot cala historia :x

    0
  • #11 11 Lis 2009 22:13
    amm212
    Poziom 17  

    w układzie zawsze jest nadcisnienie po to zeby sie nie gotował w ranicach 100 stopni tylko ew. wyzej wiec jak odkrecisz korek na goracym silniku to wybije płyn pod cisnieniem to normalne ale jak troche ostygnie bedzie ok tylko syknie 5 litrów wchodzi na zimnym bo chłodnica tez sie napełnia mimo termostatu. ty powinienes apraedzic termostat albo na poczatek go wymienic jezeli nie pomoze i ogrzewania dalej nie bedzie prawdopodobne jest ze zapowietrza sie nagrzewnica przez uszkodzoną uszczelke glowicy.

    0
  • #12 11 Lis 2009 23:04
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    A propo uszczelki pod głowica... chciałem jeszcze o cos podpytac, no ale amm212 mnie ubiegł...
    tam kolega bucznik na końcu ostatniego postu nie napisał który przewód był zimny... jakieś zdanie urwane..

    0
  • #13 12 Lis 2009 04:57
    bucznik
    Poziom 8  

    kolego DJ Slim przewód od chłodnicy do silnlka by zimny.miałem już kiedyś problem z uszczelką ale żaden z objawów sie nie powtórzył.

    0
  • #15 12 Lis 2009 17:02
    Mihas66
    Poziom 22  

    Mam takie cudo i w serwisówce jest wyraźnie napisane że układ sam się odpowietrza przez zbiorniczek wyrównawczy i tak było u mnie, postaw go odpal niech złapie tak aby było powyżej 90 na blacie i dolewaj do poziomu kalt na zbiorniczku, jak masz fontannę lub wywala wodę to niestety uszczelka pod głowicą, głowica pęknięta lub blok pęknięty bo u mnie lekko odkręcając korek po woli słychać tylko ujście ciśnienia ale nic nie tryska a mam nalane ponad kalt więc za dużo i przez 2 ostatnie lata nawet 50ml nie ubyło a jak tobie ubywa to niestety szykuj kasę... Zresztą ten silnik aby wentylator się włączył trzeba stać min 20 w dobrym korku bo ma 3 chłodnice... Ja w tym roku zrobiłem ok 15kkm i może tylko max 10razy włączył się wentylator;p

    0
  • #16 12 Lis 2009 18:01
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    A podstawowe pytanie pozostało... kiedy tą wodę zaczyna wyrzucac?
    zdąży złapac trochę ciepła, czy nie??


    Termostat..

    1
  • #17 13 Lis 2009 17:52
    bucznik
    Poziom 8  

    wode wyrzuca jak sie troche nagrzeje.odpowietrzałem go na otwartym i zamkniętym zbiorniczku i nic.normalnie podczas jazdy temp w kilka sekund wyjdzie na czerwone pole i wtedy wieje w środku chłodem a po chwili równie gwaltownie temp spada i zaczyna wiac cieple.i tak w kółko z różnymi odstepamiczasu.a jak chce odkrecic korek to daje ciśnieniem i plynem i słychac przy tym jakby w wężu przed chłodnicą przeciskało sie powietrze.

    0
  • #18 13 Lis 2009 19:50
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    ŁoooŁ... Ostro, nie w stu procentach, ale podejrzewam tu niestety uszczelkę pod głowicą...

    0
  • #19 13 Lis 2009 21:15
    bucznik
    Poziom 8  

    nie bardzo dopuszczam do siebie temat uszczelki bo już go w tym aucie przerabiałem.teraz nie mam żadnego z pbjawów które wtedy miałem.a możliwe jest żeby termostat podczas jazdy zamykał i otwierał jak mu sie umyśli????może zadaje głupie pytania ale nie znam sie na tym.prosze o wyrozumiałość:D

    0
  • #20 13 Lis 2009 22:31
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    he:) ale to jest jeden z objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą...
    a jeszcze można by wymienic kilka...
    a Ty jaki problem wtedy miałeś??

    0
  • #21 13 Lis 2009 23:04
    bucznik
    Poziom 8  

    np.po rozruchu nierówna praca i dymienie na biało,ubywanie płynu.skończylo sie to tym że załatwili mi głowice przy planowaniu a że niewiele droższy od głowicy był cały silnik to zmieniłem cały.zrobiłem na nim 15 tysięcy i nic takiego sie nie działo.może tylko wolno sie grzał.jeszcze dodam że przedwczoraj jak przy nim grzebałem to z ciekawości ściągnąłem wąż do chłodnicy na kompletnie zimnym silniku i okazało sie że płyn od razu idzie na chłodnice a powinien chyba jak sie w bloku zagrzeje???czy może sie myle???????????

    0
  • #22 14 Lis 2009 08:01
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Może ale nie musi... profilaktycznie zmień termostat, zalej płyn, zakręc wlew, poczekaj kilka minut...
    bo jakoś nie możemy się dogadac, pozdro :)

    0
  • #23 14 Lis 2009 17:32
    bucznik
    Poziom 8  

    grzebałem dziś troche przy tym i wyszło na jaw że jak już założyłem ten silnik to był bez termostatu dlatego już dawno wolno sie grzał.założyłem nowy i wygląda że już jest dobrze.ale na pewno to napisze po dłuższej trasie.dziękuje wszystkim za cierpliwość i wszelkie sugestie.

    0
  • Pomocny post
    #24 14 Lis 2009 19:04
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    No to tam możesz wcisnąc >>Pomógł<< bedzie mi nie zmiernie miło :D:D:D
    pozdrawiamy :)

    0
  • #25 21 Gru 2010 21:34
    atep
    Poziom 8  

    Witam wszystkich mobilków
    pozwole sie podczepić pod temat gdyż mam ten sam problem i objawy lecz kolega bucznik założył termostat i wszystko jest ok a u mnie jest nadal ten problem po założeniu nowego termostatu temperatura szaleje a słabo grzeje lub wogóle i długo się nagrzewa a do tego wąż który idzie od termostatu do chłodnicy robi się jak balon a gdy naleje płynu do zbiorniczka pod sam korek to po chwili jeżdżenia robi się pusto a gdy go otworze to robi się mnij więcej połowa. Za wszelką pomoc bardzo dziękuje.

    4
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo