Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II - przynależność pinów

10 Lis 2009 20:44 9230 18
  • Poziom 9  
    Poszukuję opisu (schematu) przynależności pinów we wtyku instalacji drzwi od strony kierowcy oraz pasażera w Astrze II - do zasilania silniczka zamykania drzwi, silniczka el. podnoszącego szyby, przycisków sterujących podnoszenie,opuszczanie szyby od strony kierowcy oraz pasażera, głośników.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    Inot - dziękuję za piny,te też mi się przydadzą. Mnie chodziło przynależność wyprowadzeń we wtyczce wiązki przewodów elektrycznych znajdujących się miedzy drzwiami a słupkiem od strony kierowcy oraz pasażera. Może nie właściwie nazwałem te wyprowadzenia i stąd nie mam tego czego oczekuję. Po prostu zmieniam sterowanie szybami z manualnej na elektryczną no i zaczęły się "schody". Mam u siebie w drzwiach wiązkę. która ma zasilanie el.silniczka zamka,zasilanie 2 głośników. Nowa wiązka którą zamontowałem ma jeszcze zasilanie silniczka do podnoszenia i opuszczania szyby.Gniazdo w słupku nie ma stosownych wyprowadzeń. Zachodzi więc konieczność rozszyfrowania które wyprowadzenie za co odpowiada i uzupełnić doprowadzenia również z możliwością sterowania szyby pasażera przez kierowcę. Jeżeli kolega by coś takiego posiadał to bardzo proszę.
  • spec od auto-elektro
    Chodzi ci o te piny co są w tych okrągłych wtyczkach?
  • Poziom 9  
    Tak właśnie w tej okrągłej wtyczce.[url=https://obrazki.elektroda.pl/83_1257927944.jpg

    Dodano po 5 [minuty]:

    Korekta adresu obrazka. Astra II - przynależność pinów A właśnie otą okrągłą wtyczkę chodzi.
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Wyprowadzenia na tym obrazku są następujące:
    1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29 30 31
    32 33 34 35 36 37 38
    39 40

    Jest ta nowa wiązka originalna od opla ?
  • Poziom 9  
    Coraz więcej danych. Jest to kolejny drugi krok w mojej edukacji. Pozostał krok 3 - co jest przyłączone do poszczególnych numerów( zasilanie"+" "-", głośnik itd.) Jeszcze jedno pytanie, jeżeli można - czy silniczek podnoszenia szyb powinien pracować przy podłączeniu do pinów w jego kostce (pin1 i 6) napięcia akumulatora. W sumie jest tam 5 pinów w tym dwa przewody grube(do 1 czerwony, do 6 brązowy) oraz 3 cienkie ?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Coraz więcej życzeń.
    1. 12V czerwony
    2. 0V (minus) brązowy
    12. 12V do przycisków.
    16,17. przycisk do przesuwania szyb (góra,dół)
    23. sterownik centralnego zamykania czerwono-żółty
    20,22 . głośnik
    19. podgrzewanie lusterka
  • Poziom 9  
    Przede wszystkim DZIĘKUJĘ! Właśnie tego szukałem. Teraz pozostaje mi "walczyć" z zamontowaniem. Oczywiście w takich przypadkach zawsze jest "COŚ" Następny mój krok to przystosowanie gniazda (ze słupka) do wejść opisanych, gdyż moja instalacja w drzwiach nie miała opcji podnoszenia stąd okrojona. Jeszce raz dziękuję. Z poważaniem A.L
    P.s. Myślę, że chwilowo to ostatnia prośba - jak z działaniem silniczka podnoszenia, czy powinien działać przy bezpośrednim podłączeniu akumulatora(pin 1 i 2)?
  • Poziom 21  
    Niestety,na to pytanie też nie znam odpowiedzi. Najlepiej wypróbować.
  • Poziom 9  
    Rozumiem. I tak dziękuję za podjęcie mojego tematu. Właśnie rozpocząłem "rozszyfrowywanie" oryginalnej wiązki oplowskiej. Na różnych schematach są różne kolory przewodów stąd zajmuje to dość czasu na rozpoznanie, a nie chcę zbytnio rozcinać oplotów. Mam nadzieję, że prace zakończę pozytywnie, chociaż na dziś to czarno to widzę. Dochodzi temat zdobycia przelotki ze słupka do drzwi do tej wiązki. Pozdrawiam . Z poważaniem A>L
  • Poziom 21  
    Jeżeli nie zdobędziesz przelotki, to można trochę improwizować.
    Zamiast napięcia 12V z wyprowadzenia 12 można to pobrać z wyprowadzenia 1 . Tym sposobem możesz obsługiwać podnoszenie szyb lokalnie.
    W dalszym ciągu możesz stawiać pytania,jeżeli masz problemy.
    W miarę możliwości postaram się o odpowiedź.
  • Poziom 9  
    Cieszę się, że jeszcze Cię nie znudziłem. Myślę, że jeszcze skorzystam z Twojej wiedzy. Jak wspomniałem próbuję swoich sił, zobaczę jaki będzie tego rezultat.W razie poważniejszych kłopotów( i z innymi przypadłościami samochodu)zgłoszę się.Pozdrawiam.A>L
  • Poziom 17  
    Witam. Mam pytanie czy ma ktoś taką rozpiske tej okrągłej wtyczki tylko że do astry F .Bo nigdzie nie mogę znaleść. Też drzwi lewych i prawych przednich ?
  • Poziom 9  
    Również nie znalazłem takiej rozpiski, zrobiłem ją sam. Do astry II, nie wiem ile masz pinów w tej wtyczce. Jest to zależne co zawiera wiązka( czy lusterka podgrzewane, regulowane. Głośniki. zamek zamykania drzwi oraz podnośnik szyby itp.) Musiałbyś rozmawiać z osobą która ma ten sam model, rocznik. Ja w swojej astrze II G mam tylko zamek elektryczny drzwi, chciałem zmienić bym mógł również podnosić szyby. Założyłem oryginalną wiązkę od Astry II i okazuje się ze wyprowadzenia od sterownika do wtyczki zamka są w innych pozycjach, a same wtyki, u mnie jest, w "nowej" w tym miejscu jest wolne gniazdo. Pozostało mi miernikiem odnaleźć który pin odpowiada wtykowi gniazda zamka drzwi, podnośnika itp. Dla zobrazowania podam Ci konfigurację Wiązki od strony kierowcy tej co jest i tej którą zakładam. W istniejącej, na 8 +2 pinów jest aktywnych 8 + 2głośnik. W tej którą zakładam na 21pinów+4(podłużne) jest aktywnych 17 pozostałe są nie wykorzystane. Trudno więc będzie zdobyć taką samą konfigurację połączeń. Pozostaje na tzw. piechtę odszukać kolory przewodów i do którego pinu biegną.(kolory przewodów też bywają różne w różnej literaturze). Ważne próbować. Powodzenia. Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Na dzień dzisiejszy w astrze mam tylko centralny zamek. Zakupiłem elektryczne szyby,lusterka i wiązki no ale niestety z nowych wiązek wychodzi aż 31 przewodów a ze starych około 10. Ze słupków tyle co ze starych przewodów, Więc pozostaje mi schemat i miernik i sporo czasu. Myślałem że ktoś będzie miał taką rozpiske.
  • Poziom 10  
    Witam
    kupiłem centralny zamek z alarmem i jak zobaczyłem te kłębowisko przewodów a raczej 40sto pinową wtyczkę to się przeraziłem
    do siłowników jak mniemam powinienem sobie poszukać 5 wolnych pinów i polutować przewody czy może wziąć wiertarkę i wywiercić otwór obok gniazda na słupku i tam poprowadzić przewody :D moja Asterka II G to wersja dla ubogich ponieważ w drzwiach z elektrycznych urządzeń jest tylko głośnik myślę że nie powinienem napotkać problemów ze znalezieniem pustych pinów proszę o odzew bo być może jestem w błędzie C.
  • Poziom 10  
    to jest naprawdę wielki problem z tą wtyczką... w prawych drzwiach jak się okazało nie tylko są przewody do głośników ale także są 3 przewody do sterowania zamkiem niby wszystko prosta sprawa, poszukać gdzie one wyłażą ze słupka w aucie podłączyć i sprawa gotowa ale to nie wszystko bo do sterowania siłownikiem z przodu drzwi powinno być 5 przewodów na dodatek wtyczka posiada piny jak powinna i zapięta jest do niby gniazda zamka firmowo i fachowo, natomiast zamek nie posiada żadnych pinów i elektryki taki tam sobie bajer:) sprawa się nie da rozwiązać bez montażu uniwersalnych siłowników i jak zrobiłem? przewierciłem we wtyczce 5 otworów poprowadziłem przewody ale umiejscowienie gniazda wtyczki (tej 40sto pinowej) spowrotem w drzwiach tam gdzie była (no przecież musiałem ją wyjąć żeby powiercić te otwory) to męka nad męki do dziś nie jest jak powinno być więcej się nie dam namówić na jej demontaż
    Natomiast lewe drzwi (od kierowcy) posiadają aż nadmiar elektryki bo we wtyczce od zamka jest 8 podłączonych pinów (dochodzi aż 8 przewodów), z wierzchu to ładnie wygląda ale znowu się powtarza historia zamek w gnieździe nie ma się czym połączyć bo nie posiada elektryki w sobie więc umocowałem znów siłownik uniwersalny a teraz walczę z tymi 8śmioma dochodzącymi przewodami niech choć na trochę się przydadzą nie mam zamiaru znów rozmontowywać wtyczki, wiercić otworów i przepychać nowych drutów
    natomiast tylne drzwi to już bajka tam nie ma wtyczek i nie dochodzi elektryka wykorzystałem gumowe zaślepienia w drzwiach i słupku przez otworki w nich zrobione przepchałem przewody oczywiście montaż siłowników połączenie i gotowe
    zapytacie gdzie w Astrze zamontowałem siłowniki? właściwie to nie ma do czego! szyny szyb przeszkadzają a cięgna w pancerzu do ryglowania ręcznego są za cienkie by do nich przykręcić kostkę łączącą dlatego wymontowałem z każdych drzwi zamek (by go wyjąć z przednich rozwierciłem nit na dole od szyny szyby i odsunąłem ją trochę do przodu) i do niego przykręciłem S.., w dźwigni zamka na które działa cięgno ręcznego ryglowania wywierciłem otwór o średn. drutu popychacza S.. ten drut odpowiednio ukształtowałem coś na kształt U oczywiście końce jego muszą wchodzić w w otwór który wywierciłem i otwór S.. i tak je trzeba dopasować by S mógł zamykać i otwierać zamek
    no i jeszcze parę dni a będę drzwi na początek otwierał wszystkie 1 kluczem:) poźniej montage alarmu który już z pilota otworzy wszystko normalnie Ameryka wow!
  • Poziom 11  
    Astra II - przynależność pinów
    Pełna wtyczka drzwi: 4 szyby + lusterka + głośniki + centralny + poduszka

    Opis Pinów:

    1. masa (brązowy)
    2. zasilanie podnośnika szyby (czerwony)
    3. przełącznik w zamku drzwi od kluczyka (czerwono-niebieski)
    4. sterowanie z modułu składanego dachu (niebiesko-biały)
    5. silnik regulacji lusterka pasażera (szary)
    6. sterowanie z modułu składanego dachu (niebiesko-żółty)
    8. przełącznik szyby tylnej prawej (niebiesko-biały, niebiesko-czerwony w cabrio)
    11. przełącznik szyby tylnej prawej (szaro-biały, szaro-czerwony w cabrio)
    13. przełącznik w zamku drzwi od kluczyka (czerwono-biały)
    14. krańcówka siłownika centralnego zamka (czarno-niebieski)
    15. krańcówka zamka drzwi (brązowo-biały)
    16. przełącznik szyby pasażera (niebiesko-czerwony, niebiesko-żółty w cabrio)
    17. przełącznik szyby pasażera (szaro-zielony, niebiesko-biały w cabrio)
    19. grzałka lusterka (czarno-biały)
    20. głośniki (niebieski)
    21. silnik regulacji lusterka pasażera (czarno-czerwony)
    22. głośniki (brązowo-niebieski)
    23. połączenie podnośników szyb kierowcy i pasażera (czerwono-żółty, brązowo-czarny w coupe)
    25. krańcówka siłownika centralnego zamka (czarno-żółty)
    27. silnik regulacji lusterka pasażera (niebieski)
    28. krańcówka zamka drzwi (brązowo-czerwony)
    31. przełącznik szyby tylnej lewej (szaro-czerwony)
    32. przełącznik szyby tylnej lewej (niebiesko-zielony, niebiesko-czerwony w cabrio)
    33. zasilanie włączników szyb tylnych (biały)
    34. siłownik centralnego zamka (czarno-czerwony)
    39. czujnik bocznej poduszki powietrznej (szary)
    40. czujnik bocznej poduszki powietrznej (szaro-biały)

    Poniżej katalog z wtyczkami drzwi:

    DelphiDuco...Series.pdf Download (3.66 MB) - katalog złączek Delphi, wtyczka drzwi strona 28. Piny męskie i żeńskie na stronie 24 i 25.

    np:

    PIN DAMSKI DUCON 0,8 12131423 1,0MM2
    PIN MĘSKI DUCON 0,8 15327159 1,0MM2

    PS. Ja w mojej Astrze montowałem oświetlenie drzwi. Dołożyłem do wiązki po 1 pinie do podania masy z przycisków w drzwiach (oświetlenia wewnętrznego). Plus podebrałem z pinu 2 (zasilanie podnośnika szyby).