Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brava 1.9jtd wymiana silnika

ZWIERZAK1221 10 Lis 2009 21:51 2051 3
  • #1 10 Lis 2009 21:51
    ZWIERZAK1221
    Poziom 2  

    WITAM!
    Sprawa wygląda ns. w starym silniku jtd korbowód rozwalił mi blok silnika.Nie opłacało się tego remontować więc okazyjnie kupiłem drugą rozwaloną bravkę, silnik chodzi igiełka. Zdemontowałem silniki i okazuje się żę są drobne różnice otóż wtyczki od komputera są troche inne, w kupionym silniku zawór EGR jest sterowany elektrycznie/elektromagnesem na kolektorze dolotowym/ w starym silniku zawór egr sterowany podciśnieniem z vacumpompy i nie ma tam żadnych kabli, na wlocie kolektora ssącego jest taka przepustnica podobno do gaszenia silnika sterowana elektrozaworkiem/podciśnieniem/ w starym silniku tego nie ma jest od razu króciec na przewód powietrza.Pytanie co z tym zrobić, wywalić ten egr i tą przepustnice/nie wymieniająć całego kolektora tylko odpiąć mu te podciśnienie/ i przełożyć wiązkę elektryczną ze starego silnika czy może wyjąć komputer z rozwalonej brawki i pozostawić tą wiązkę jak jest, tylko tu powstaje problem immobilaisera oraz problem instalacji bo jest troche inna niż w mojej bravce, a roczniki te same 2000r 1.9jtd.Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?

    0 3
  • #2 11 Lis 2009 13:16
    amm212
    Poziom 17  

    odkręcic osprzet w całosci od starego silnika i przełozyc do nowego bloku i głowicy one na pewno sa identyczne jak zaczniesz kombinowac i odpinac wezyki i kable nigdytym nie pojedziesz

    0
  • #3 21 Lis 2009 20:44
    michas_s
    Poziom 2  

    kupiłeś silnik cf3-100KM mając cf2-105(najlepiej zapodaj foty) stąd różnice w osprzęcie ;) i wtyczkach

    z tego co pamiętam różnica również jest w turbinach cf2 stała cf3 zmienna geometria łopatek

    0
  • #4 12 Gru 2009 22:15
    Irons
    Poziom 13  

    Masz dwie opcje - przekładasz sam silnik i kombinujesz z EGR-em i przepustnicą od gaszenia silnika albo przekładasz wiązkę z CF-3 razem z ECU , sterownikiem immo i turbiną .

    0