Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brava 1.9jtd wymiana silnika

10 Lis 2009 21:51 2093 3
  • Poziom 2  
    WITAM!
    Sprawa wygląda ns. w starym silniku jtd korbowód rozwalił mi blok silnika.Nie opłacało się tego remontować więc okazyjnie kupiłem drugą rozwaloną bravkę, silnik chodzi igiełka. Zdemontowałem silniki i okazuje się żę są drobne różnice otóż wtyczki od komputera są troche inne, w kupionym silniku zawór EGR jest sterowany elektrycznie/elektromagnesem na kolektorze dolotowym/ w starym silniku zawór egr sterowany podciśnieniem z vacumpompy i nie ma tam żadnych kabli, na wlocie kolektora ssącego jest taka przepustnica podobno do gaszenia silnika sterowana elektrozaworkiem/podciśnieniem/ w starym silniku tego nie ma jest od razu króciec na przewód powietrza.Pytanie co z tym zrobić, wywalić ten egr i tą przepustnice/nie wymieniająć całego kolektora tylko odpiąć mu te podciśnienie/ i przełożyć wiązkę elektryczną ze starego silnika czy może wyjąć komputer z rozwalonej brawki i pozostawić tą wiązkę jak jest, tylko tu powstaje problem immobilaisera oraz problem instalacji bo jest troche inna niż w mojej bravce, a roczniki te same 2000r 1.9jtd.Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    odkręcic osprzet w całosci od starego silnika i przełozyc do nowego bloku i głowicy one na pewno sa identyczne jak zaczniesz kombinowac i odpinac wezyki i kable nigdytym nie pojedziesz
  • Poziom 2  
    kupiłeś silnik cf3-100KM mając cf2-105(najlepiej zapodaj foty) stąd różnice w osprzęcie ;) i wtyczkach

    z tego co pamiętam różnica również jest w turbinach cf2 stała cf3 zmienna geometria łopatek
  • Poziom 13  
    Masz dwie opcje - przekładasz sam silnik i kombinujesz z EGR-em i przepustnicą od gaszenia silnika albo przekładasz wiązkę z CF-3 razem z ECU , sterownikiem immo i turbiną .