Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1.9TD - dziwactwa z wyposażeniem elektrycznym

10 Nov 2009 23:22 23925 29
Renex
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • Renex
  • Helpful post
    #2
    emeryt2
    Level 42  
    To , że akumulator młody , nie znaczy ,że sam się doładowuje. Sprawdz ładowanie.
  • Helpful post
    #3
    lgrzeg
    Level 15  
    mialem podobny problem glupial licznik, lampka i radio przyczyba byla taka iz w kasecie bezpiecznikowej tasma miala gdzies zimne luty i do bezpiecznikow nie dochodzil plus po kluczyku wyeliminowalem to dokladajac do bezpiecznika napiecie po kluczyku wciskujac cienki kabelek pod bezpiecznik
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #5
    wojtek2812
    Level 22  
    Tzn że słaby akumulator może je powodować. Sprawdź o czym piszą koledzy wyżej
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Odkręcić 2 torxy, odpiąć 20 kostek i masz na wierzchu, ale czeka Cię niespodzianka, bo w skrzynce bezpieczników mieszka UCH
  • Renex
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    zdzicho1233
    Level 16  
    Wymienić i przekodować skrzynkę bezpieczników z UCH na pewno pomoże.
    pzdr...
  • #11
    doktor333
    Level 18  
    Szyba kierowcy, central,kierunki-wszystko to "wisi"na jednej masie. Sprawdź masę na lewym,przednim słupku(pod nakładką progu)-dokręcenie itp.
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #13
    zibi581
    Level 22  
    To jest przycisk bezpieczenstwa po uderzeniu [wypadku] wylacza sie pompa paliwa i silnik zatrzymuje sie nie dojdzie do zapalenia auta , jesji nic sie nie dzieje mozna go wdusic i auto znowu odpala.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    pawełek3650
    Level 16  
    zmień uch też miałem taki problem wymiana pomogła kup komplet z sprawnego auta i problem rozwiązany
  • #16
    Anonymous
    Anonymous  
  • #17
    retsef
    Level 14  
    Jeżeli uwazasz ze zrobiles wszystko a problem nadal istnieje, w szczegolnosci jezeli bedzie sie pojawial po wymianie skrzynki bezpiecznikow ja bym jeszcze zwrocil uwage na przewody.

    Nie wiem jak wyglada to dokladnie w scenicu - chociaz w swojej megance zapewne moge porownac, bo pewnie podobnie - ale moze to problem z pekajacymi przewodami. Ja w swojej megance z 97 roku (model z 96) juz zwrocilem uwage, ze niektore przewody po prostu pekaja. Wyraźnie zastosowano przewody nie miedziane, ktore z jakiegos powodu pekaja w srodku, nitka po nitce. Jeżeli w mojej megance juz cos takiego przyuwazylem to moze takze i u Ciebie? Nie znalazlem zebys pisał, z którego roku jest twoj Scenic.
  • #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #19
    retsef
    Level 14  
    Aha rozumiem. Zatem to jakis ciezki walek. Mozna by sie zapewne zastanawiac dalej czy to moze i procek, czy glupieje czy co tam sie dzieje. Roznie z mikroprocesorami i drganiami bywa. Zapewne podmiana skrzynki jest najprostszym rozwiazaniem do diagnozy.

    Jezeli bedziesz mial nowa skrzynke ja bym sie pokusil o podmiane samego procka, aczkolwiek to by bylo dziwne gdyby zaczela dzialac.
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    moniasyla
    Level 2  
    Cześć marcint2525
    Mam od wczoraj ten sam problem w moim sceniku co Ty. Częściej nie działają niż działają kierunkowskazy, centarlny zamek, awaryjne, klakson itd, poza tym samochód jeździ. Czy mógłbyś napisać jak rozwiązałeś swój problem, bo może u mnie jest to samo. Dzięki.
  • #23
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    Anonymous
    Anonymous  
  • #25
    moniasyla
    Level 2  
    Witam
    Mój samochód jest już po naprawie. Powodem tych wszystkich cyrków było uszkodzenie wiązki, zwarcie, brak masy (nie wiem o co chodzi ale słyszałam takie nazwy). Wymieniono mi też koło paska alternatora i mikropasek. Koszt wszystkiego 600 zł. Ten mój mechaniko-elektryk mówi, że leżał pod samochodem 2 dni zanim znalazł tą uszkodzoną wiązkę. Pozdrawiam i życzę szczęścia w użytkowaniu tych psujków.
  • #26
    Anonymous
    Anonymous  
  • #27
    surge0n
    Level 11  
    no witam...ja już ten temat gdzieś wcześniej poruszałem .Mam identycznie tą samą usterkę w Megance 1.9 DTI .Szlag mnie trafia na maxa,bo juz 3 elektryków zarobiło kase za 'nic'.
    Bzdura z tym samochodem jest niesamowita bo tak jak u marcint2525'a coś sie dzieje na wszystkich odbiornikach 'wysokiego' prądu 20 Amperowego. Czyli wycieraczki, szyby, nagrzewnica,spryskiwacz (nie wspominając już o klimie)Dodatkowo od czasu do czasu ot tak sie włącza wycieraczka tylna. Do tego gasnie sobie wyświetlacz a potem jakby sie 'resetował'-tyle tylko ze po tym owym resecie licznik pokazuje sobie predkośc jaką chce :] jade sobie np 70 a on że juz 150 ! Dochodzi nawet do tego ze przestają działać kierunkowskazy! A no i miga sobie od czasu do czasu nagrzewanie świec (podczas jazdy???) lampka przygasa i zapala sie ni z tąd ni z owąd pod sufitem.
    Najgorsze jest to że jezdzi tym samochodem moja żona z 3 miesiecznym dzieckiem !!!! -bo niestety jest potrzeba i musi jezdzic kiedy ja w pracy.Ale najwiekszą bzdurą tego wszystkiego jest to że 'Renia' robi sobie to w wilgotne dni-właśnie wtedy kiedy nagrzewnica i wycieraczki są potrzebne-po za tym chodzi jak żyleta :]
    Czy ktoś kto naprawił ową przyczynę potrafi wskazac co tak naprawde jest powodem tego wszystkiego? Nie sądze że to procek,bo on nie pracuje na wylaczonym silniku po wyjęciu klucza ze stacyjki.A ja już z odległości 20 metrów wiem czy moja renia bedzie dzisiaj chodzic czy nie-wystarczy że kliknę na centralny zamek i wszystko jak na dłoni-jezeli zapalą sie kierunkowskazy i wycieraczka tylna stoi-to jest ok.A jak sie nie zapalą ,nie odryglują sie drzwi i wycieraczka tylna przesunie sie-to znaczy że nie jest ok.I bądz tu mądry!!!!
    POMOCY!!!!!!!!
  • #28
    retsef
    Level 14  
    Procek w skrzynce bezpieczników jak najbardziej ma zasilanie nawet przy wyłączonym silniku.

    Sądząc po ostatnim zdaniu za ruszanie się wycieraczki przy otwieraniu centralnego zamka, a pewnie i za wszystko wyżej opisane obwiniałbym problemy z masą. Brak porządnej masy jak najbardziej może powodować dziwne uruchamianie się urządzeń. To co teraz należy zrobić zależy od tego czy chcesz samemu szukać dokładnej przyczyny - diagnoza, przeluowanie wszystkich połączeń i ścieżek, wymiana niektórych kabli. Czy też chcesz zrobić o jak najszybciej nie patrząc na koszta - wymiana skrzynki bezpieczników na nową.
  • #29
    Anonymous
    Anonymous  
  • #30
    surge0n
    Level 11  
    no i znalazłem! Brak masy w prawym słupku !!! Przewód sie oderwał ! Co za paradoks!!