Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra 1,9 tdi nieudany chip-tuning

sa 11 Lis 2009 10:59 8381 14
  • #1 11 Lis 2009 10:59
    sa
    Poziom 8  

    Witam
    po zrobieniu chipa w seacie alhambra 1,9 TDI 90 KM auto przy nabieraniu prędkości "dusi się". Przy prędkości ok80km/h auto przyspiesza; zwalnia; przyspiesza;zwalnia(i buja autem; )
    Co to może byc?Wina czego?? Proszę o pomoc!!!!!!

  • #2 11 Lis 2009 11:20
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    A kto ci kolego robił tego chipa ? chyba sąsiad w garażu bo nie jest możliwe aby poważna firma puściła twoje auto nieskończone Podepnij pod vaga i napisz jakie są błędy

  • #3 11 Lis 2009 11:42
    gvw
    Poziom 16  

    Od razu po chipie tak jeździł? Czy moze na początku śmigał jak szalony?

  • #4 11 Lis 2009 11:47
    Sztomel
    Poziom 34  

    sa napisał:
    Witam
    po zrobieniu chipa w seacie alhambra 1,9 TDI 90 KM auto przy nabieraniu prędkości "dusi się". Przy prędkości ok80km/h auto przyspiesza; zwalnia; przyspiesza;zwalnia(i buja autem; )
    Co to może byc?Wina czego?? Proszę o pomoc!!!!!!


    Pewnie ktoś wgrał gotowca z mocniejszego silnika za 500 PLN a nie kapnął się, że w Twoim silniku siedzi turbina bez zmiennej geometrii i szlag trafił całe jej sterowanie ;)
    Zapytaj tego "tunera" jakie wgrał oprogramowanie (z jakiego silnika) i sprawdź jakie oznaczenie ma Twój silnik np. 1Z lub ANU.

  • #5 11 Lis 2009 12:07
    rh.rally
    Poziom 18  

    Sztomel napisał:
    sa napisał:
    Witam
    po zrobieniu chipa w seacie alhambra 1,9 TDI 90 KM auto przy nabieraniu prędkości "dusi się". Przy prędkości ok80km/h auto przyspiesza; zwalnia; przyspiesza;zwalnia(i buja autem; )
    Co to może byc?Wina czego?? Proszę o pomoc!!!!!!


    Pewnie ktoś wgrał gotowca z mocniejszego silnika za 500 PLN a nie kapnął się, że w Twoim silniku siedzi turbina bez zmiennej geometrii i szlag trafił całe jej sterowanie ;)


    wg mnie również bardzo prawdopodobne :D

    odczytaj na VAGu na starych kościach nr. sterownika i na nowych (podchipowanych), najprawdopodoniej będą różne...

    przed chipem auto jeździło normlanie?, a po chipie od razu tak się zachowywało? (jak opisałeś)
    powinieneś pojechać na reklamacje...

  • #6 11 Lis 2009 12:13
    Sztomel
    Poziom 34  

    Nie ma się co dziwić, że padają takie a nie inne pytania kolegów po Twoim poście, brzmią te pytanie i odpowiedzi ironicznie ale niestety okoliczności wskazują, że padłeś ofiarą (za własną zgodą lub z czystej niewiedzy) jakiegoś domorosłego "tjunera" i teraz masz problem, liczę na Twoją szczerą odpowiedź w tym temacie - nie ma się co wstydzić jeśli dałeś się wpuścić w maliny z braku obeznania w temacie.

  • #7 11 Lis 2009 13:18
    sa
    Poziom 8  

    Sztomel napisał:
    Nie ma się co dziwić, że padają takie a nie inne pytania kolegów po Twoim poście, brzmią te pytanie i odpowiedzi ironicznie ale niestety okoliczności wskazują, że padłeś ofiarą (za własną zgodą lub z czystej niewiedzy) jakiegoś domorosłego "tjunera" i teraz masz problem, liczę na Twoją szczerą odpowiedź w tym temacie - nie ma się co wstydzić jeśli dałeś się wpuścić w maliny z braku obeznania w temacie.

    Autko na poczatku jezdziło normalnie, po dodaniu tych koników zaczęło sie tak dziac.Czy te oznaczenia silnika to AHU (?),bo tak wyczytałem z pierwszego przeglądu. Autko sam sprowadziłem z niemiec i ma oryginalny przebieg (170tys),a co do tego
    t(j)uningowca to macie chyba rację. Teraz mówi ,że poprawi mi to za pewną oczywiście sumke i musi obejsc wszystkie czujniki zeby komp nie wariowal czy jakos tak,czyli to jego wina?

  • #8 11 Lis 2009 13:26
    Sztomel
    Poziom 34  

    AHU to oczywiście nowszy silnik od 1Z ale również z turbiną z zaworem WG czyli bez zmiennej geometrii i dalej nie wiesz Ty ani my co ten "t(j)uner wgrał Ci za softa" - powinieneś chyba na niego bardziej krzyknąć albo uprzedzić go o wizycie "bezkarkowców" to może będzie bardziej wylewny w szczegółowym info co zaaplikował do Twojego sterownika lub czy wymienił cały starwonik silnika.

  • #9 11 Lis 2009 14:20
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    kolega sztomel ma rację jedz do gościa i niech poprawia bo łaski nie robi w końcu wżiął za usługę pieniądze

  • #10 11 Lis 2009 15:12
    rh.rally
    Poziom 18  

    sa napisał:
    Sztomel napisał:
    Nie ma się co dziwić, że padają takie a nie inne pytania kolegów po Twoim poście, brzmią te pytanie i odpowiedzi ironicznie ale niestety okoliczności wskazują, że padłeś ofiarą (za własną zgodą lub z czystej niewiedzy) jakiegoś domorosłego "tjunera" i teraz masz problem, liczę na Twoją szczerą odpowiedź w tym temacie - nie ma się co wstydzić jeśli dałeś się wpuścić w maliny z braku obeznania w temacie.

    Autko na poczatku jezdziło normalnie, po dodaniu tych koników zaczęło sie tak dziac.Czy te oznaczenia silnika to AHU (?),bo tak wyczytałem z pierwszego przeglądu. Autko sam sprowadziłem z niemiec i ma oryginalny przebieg (170tys),a co do tego
    t(j)uningowca to macie chyba rację. Teraz mówi ,że poprawi mi to za pewną oczywiście sumke i musi obejsc wszystkie czujniki zeby komp nie wariowal czy jakos tak,czyli to jego wina?


    Poprawić Ci to ma za darmo!!! a nie za pewną sumkę (jeśli to jego błąd, a tak najprawdopodobniej jest skoro po chipie chodzi źle), (gdzie on się urodził????), zawsze jak się robi poprawę softu to już się nie płaci, za usługę się bierze raz pieniądze i ma być wykonana prawidłowo, a jak co to reklamacja...

    nie rozumię tylko jakie on chce czujniki obejść????
    chiptuning polega na zmianie softu, a nie oszukaniu czujników, chyba, że masz jakiś chipbox...

    po pierwsze to czy ten magik zrobił diagnostykę silnika?
    to jest pierwsza najważniejsze rzecz jaką się robi przed chipem...
    jeśli jakiś czujnik nie działa prawidłowo to cały chip może g... dać.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kolega Sztomel dobrze mówi, dowiedz się czy gość zrobił Ci moda na orginale czy jakiegoś gotowca grał nie wiadomo skąd.

  • #11 11 Lis 2009 15:17
    Sztomel
    Poziom 34  

    tomasz sadowski napisał:
    jedz do gościa i niech poprawia bo łaski nie robi w końcu wżiął za usługę pieniądze


    tu raczej nie ma co poprawiać tylko wrócić do oryginalnego oprogramowania - pytanie tylko jakie były warunki umowy na zwiększenie mocy i "kłopotów" w sterowniku silnika sa i czy został zgrany wcześniej oryginalny wsad z ECU sa, w każdym razie wiadomo już, że robił ro "rasowy" tuner skoro żąda kasy za "poprawę" map sterownika - czyli powrót do poprzedniości - czytaj "normalności".

    P.S.
    Jeśli ktoś w przyszłości (chętny na zwiększenie mocy swego silnika będzie ten temat czytał to przestrzegam przed "tanim" cziptuningiem bo widać jak to się kończy w przypadku braku znajomości silnika a zwłaszcza sterowania jego turbosprężarką) możliwe, że ten soft zdałby egzamin gdyby był zastosowany do identycznego silnika z taką samą lub podobną turbosprężarką i jej sterowaniem np. można wgrać ori soft z silnika (AHF lub ASV 110 KM) do silnika ALH (90 KM) gdzie silniki te różnią się jedynie wydajnością wtryskiwaczy i oprogramowaniem sterowników - silnik ALH to bliźniaczy silnik do AHF i ASV, silniki ASV mają najbardziej wydajne wtryskiwacze, AHF ciut mniejsze i mniejsze ciśnienia otwarcia a ALH mają je najsłabsze - choć ciśnienia otwarcia te same co ASV - korpusy wtryskiwaczy jak i samych silników identyczne ale oprogramowanie najsłabsze - tu jednak wystarczy zmiana końcówek wtrysków i sterownika silnika lub jego wsadu od ASV i ALH będzie pracował prawidłowo ale i turbosprężarka jest identyczna i sam silnik również a zmniejszona moc podyktowana jest w ALH tylko i wyłącznie potrzebą zmniejszenia opłat u Gebelsów za moc silnika. Identyczny silnik do ALH, AHF i ASV jest silnik AGR ale ten to już ma zupełnie inaczej rozwiązane sterowanie turbosprężarki gdyż w nim (podobnie jak z wynalazkiem o oznaczeniu ANU - silnik o mocy 90 KM - jak ALH - tyle że na pompowtryskach) zastosowano zwykłą turbosprężarkę z zaworem wastegate, która ma sterowanie nadciśnieniem a zatem zmiana softu lub sterownika pomiędzy silnikami ALH, AHF i ASV a AGR i ANU nie wchodzi nawet w rachubę.

  • Pomocny post
    #12 11 Lis 2009 15:49
    Sztomel
    Poziom 34  

    mebarth napisał:
    A ode mnie calkiem prywatnie - po co w VANie czip? VAN ma wozic ludzi a nie startowac na 1/4 mili.


    Nie, no nie zgodzę się, każdy ma prawo do zwiększenia mocy swego dupowozu, obojętnie czy rower czy ciężarówka, chodzi o satysfakcję często nie okupioną wcale zwiększeniem spalania - ja rozumiem podciąganie tego co się da z silników w ramach pozostawienia granicy ich wytrzymałości, silniki 1.9 TDI VP są wytrzymalsze od nowych rozwiązań zastosowanych w 2.0 TDI 140 KM gdzie nawet VW/AUDI nie przyznało się do błędu technicznego rozwiązania napędu pompy oleju - przykład silnika BLB oraz fatalnego rozwiązania m.in. w silniku 2.0 TDI o oznaczeniu BKD z defektami silniczka V157 sterującego przepustnicą powietrza doładowanego, której silnik wraz z elektroniką sterowania zawsze i nieuchronnie (po jakimś czasie) pada zalewany olejem z odmy nie wspominając jużo kruchości turbosprężarek i głowic w tych silnikach. Czy to domorośli technicy, majsterkowicze i posiadacze tych silników mają wprowadzać za friko własne roziązania techniczne usprawniające fabrykę by wyeliminować nieuchronne usterki tych podzespołów ?

  • #13 12 Lis 2009 10:06
    yaaro
    Poziom 33  

    Napisz dokładnie co było robione w jaki sposób był chipowany, bo teraz widze że każdy się domyśla i wypisuje co wymyśli.

    Poponuje żebyś podał nr sterownika lub podesłał org wsad??

  • #14 12 Lis 2009 21:28
    sa
    Poziom 8  

    yaaro napisał:
    Napisz dokładnie co było robione w jaki sposób był chipowany, bo teraz widze że każdy się domyśla i wypisuje co wymyśli.

    Poponuje żebyś podał nr sterownika lub podesłał org wsad??


    Witam
    z tego co mi mówił to zmieniał softa,i wpinał jakies kości w kompa.Na razie go nie ma, więc nic wiecej sie nie dowiem.A dzisiaj zauwazylem rano jak go odpalilem i pojechalem w trase,że jechał normalnie - nic się nie dzialo ,ale jak tylko nabral temperatury to zaczął znowu wariowac [zwalnia przyspiesza] (może to jakiś czujnik od temp?)

  • #15 12 Lis 2009 22:08
    rh.rally
    Poziom 18  

    widzę, że część postów została pokasowana...

    Może być to spowodowane jakąś niesprawnością, dlatego po raz kolejny proponuję zrobić diagnostykę.

    A tak na marginesie:
    Porządna diagnostyka powinna być zrobiona przed zachipowaniem, jeśli jest ok to chip, jeśli usterka to naprawda, następnie znów diagnostyka...

    Silnik musi być sprawny i dobrej kondycji, chiptuning zaczyna się od diagnostyki silnika...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME