Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Średnica dysz do sekwencji w Mondeo zetec 18 16v?

11 Lis 2009 11:42 5817 10
  • Poziom 10  
    Witam. Jak w temacie- jaka powinna być średnica dysz w tym silniku. Dodam ze instalka to lovato a reduktor alaska. Acha- chodzi o listwe valtek- czerwona bo chce ja wymienic na nowa- ta ma juz nakrecone 100tys i moze byc powodem moich niedomagań Nie bede sie ozpisywał dlaczego i co wymienione i posprawdzane - wazne jest tylko to ze autko traci na lpg subiektywnie około 20-25% mocy, pali ok 14 po miescie i 10,5 na trasie. Silnik pracuje w miare równo ale "drewnianie" reaguje na pedał gazu, i bardzo czesto po pocisniecu powyzej 3500 obr wpada w krótkie falowanie na wolnych obrotach- tak jakby sterownik na nowo sie ustawiał . Na pb wszystko jest ok. Wizyty u gazowników tylko mnie irytuja- niepotrzebnie wymieniony reduktor, regulacja kalibracja i... twierdzenia ze wszystko jest ok. Przeszukałem google, posty wynik- różne twierdzenia i przeliczniki sednicy dyszy w zaleznosci od mocy - rozrzut jest okrutny - od 1,8 do 2,4 mm . Z góry dzieki za podowiedź .
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Witam 1,8mm starczy w zupełnosci a max to 2mm
  • Poziom 26  
    alasca może nie pociągnąć tego silnika a dodatkowo występowały z rożnymi mocami.
  • Poziom 10  
    Dzięki za podpowiedź (pomógł)- 1,8 mm powtarza sie juz kolejny raz wiec chyba jest ok. Nie wiem skąd biora sie te przeliczniki średnicy dyszy ze niby podzielić moc przez liczbe cylindrów i przy 25 kM z cylindra średnica wynosi 2,4mm . Co zaś do reduktoa to popatrzyłem w papiery i... sory -nie mam alaski tylko landi li02- ponoć do 140 kM czyli dla moich 115 powinno wystarczyć. Pozdrowienia
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    jeśli masz silnik 115 km to 1.8 a nawet 2mm będzie za mało przy 1 bar.przy tej mocy dysze wyjdą od 2.2 do 2.4 dla 1 bara.jeśli poprzednie były prawidłowe to najprościej je przełożyć.jeśli jest możliwość porządnej kalibracji to regeneracja listwy wyjdzie taniej.
  • Poziom 10  
    Hmm, dzieki ale teraz to juz nic nie wiem. Myslałem własnie o przełozeniu dysz ale najpierw chciałem sie upewnić jakie powinny być. Więc jakie 1,8 czy 2,4 jak wynikało z tych dziwnych przeliczników. Wiem jedno- jutro rano wykrece jedną, sprawdze rozmiar i dam znać jakie efekty. Ale pytanie pozostaje nadal otwarte. Pozdrowienia
  • Poziom 34  
    a ściągnij sobie program ddvaltek.exe i sam powyliczaj. Średnica zalezy od mocy silnika, cisnienia gazu (to domyśłnie 1 bar) i maksymalnego czasu wtrysku , to musisz odczytaj jadąc na benzynie z butem w podłodze. Prawidłóowy dobór to nie tylko wyliczenie czy odczytanie z tabeli ale równiez optymalne ustawienie mnożnika i map.
    ddvaltek.exe
    a moze lepiej magic jest zamiast tandetny valtek ?
  • Poziom 10  
    Ok . Wg tego przelicznika dla domyślnego czasu wtrysku 14ms (bo faktycznego nie jestem w stanie sprawdzić) dyszki powinny miec cos ok 2,3. Problem w tym ze wykręciłem jedna z nich i zmierzyłem- suwmiarka tam nie wchodzi wiec metoda srednicy drutu - 1,8 ma luz , 2,0 nie przechodzi- prawdopodobnie rozkalibrowane 1,8 . I znów jestem w kropce-faktyczne 1,8 i jedna podpowiedż na nią i coś miedzy 2,2 i 2,4 z przeliczników i podpowiedzi. Czyli 2:2- remis. I bądż tu mądry ? ;)
    p.s. A co do magic jet'ów- myslałem o nich ale problem z miejscem pod maską-listwa leży pośrodku pokrywy głowicy i nie mozna zmienić jej położenia przy rozsądnych długościach wężyków wtryskiwaczy, a magic jety sa chyba wieksze.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    wydajność wtryskiwacza zależy od średnicy dyszy i ciśnienia gazu. Większa średnica dyszy to mniejesze ciśnienie gazu. Mniejsze ciśnienie gazu to lepsze warunki pracy wtryskiwacza, lepsza dynamika i precyzja dawkowania gazu. Oczywiście jest i dolna granica bo nie może to prowadzić do nadmiernego skrócenia czasu wtrysku. Dane wyliczone z podanego programiku bez obawy mozna przyjąć jako pierwszą wartość do wiercenia. Nie wiem jakie możliwości konfiguracujne ma twoja instalacja , ale dopiero uzyskane w wyniku autokonfiguracji wzbogacenie i zebrane mapy świadczą ostatecznie o prawidłowości nawierconych dysz. Tylko druciarze-gazownicy na ślepo wiercą dysze , albo i nie wiercą wcale zostawiając otwór fabtyczny. Auto wtedy też jeździ i mało który klient zdaje sobie sprawę że może jeździć lepiej :D Wbrew pozorom większa dysz to wcale nie większe spalanie , a dokładnie odwrotnie bo czasy wtrysku wtedy są bliższe benzynowym , takim na jakie skonstuowany jest silnik
    Magic jety nie różnią sie wymiarami a co ważniejsz przyłączem elektrycznym od valteków, przewyższają je natomiast precyzją i żywotnością.
  • Poziom 10  
    Hehe dzięki Manio123- oki jadę szukać wiertełka - póki co 2,2mm. Pozdrowienia
  • Poziom 26  
    ze względu na charakterystykę waldków czas wtrysku gazu na wolnych obrotach przy niezmiennym czasie PB i zerowych korektach sterownika LPG powinien wynosić 120-140% czasu wtrysku PB.przy max bucie i braku korekt LPG powinny być zgodne.