Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 405 GRI 90' XU9M problemy z obrotami jałowymi

sableeck 11 Nov 2009 15:17 3978 6
  • #1
    sableeck
    Level 16  
    Witam!
    Temat może wydawać się banalny, ale chyba pozornie. Przeszukałem forum, ale nie znalazłem rozwiązania.
    Od niedawna jeżdżę tematycznym pugiem 1,9 jednopunkt, z instalacją LPG drugiej generacji. W sumie nie narzekałem, palił od kopa, mieści się w 9l LPG/100. Przeszkadzały mi dosyć wysokie obroty biegu jałowego. Niezależnie czy na benzynie, czy LPG utrzymują się na poziomie 1100 - 1200 obr./min. Sprawdziłem układ wtryskowy (jednopunkt solex), wszystko szczelne. Natomiast wina musi leżeć w regulacji biegu jałowego. Jak się okazało, przewód gumowy dochodzący do silnika krokowego z filtru powietrza, został zawężony, zaciśniętą na nim opaską. Po jej poluzowaniu obroty jałowe zaczęły falować pomiędzy 800 - 2500. Praktycznie tak, jakby krokowca nie było. Podłożyłem drugi, ponoć ze sprawnego i sytuacja nie uległa zmianie. Najwyraźniej nie działa. Po włączeniu silnika i obserwacji widać, że krokowiec ustawia się, ale w jednej pozycji i nie widać zmian przy dodaniu, puszczeniu gazu. Przydławienie powietrza powoduje spadek obrotów (normalne), ale nie jest to rozwiązaniem i utrudnia życie w chłodne ranki :-(. Krokowiec BOSCH 3 pinowy, opór między pinami (uzwojeniami) na poziomie 20 om tak w jednym jak drugim. Czy zdarza się uszkodzenie sterownika w taki sposób? Jak temu zaradzić? Gdzie go szukać? Dodam że zachowanie takie same dla benzyny i lpg. Odłączenie wtyczki z krokowca w czasie pracy silnika nie ma na nią wpływu. Sterownik - komputer Solex. Pozdrawiam
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    sableeck
    Level 16  
    Faktycznie posiadam więc unikat ;) faktycznie XU 9 M. Na zdjęciu widać zawór otwierany, ale mam drugi i pracuja tak samo...
    Peugeot 405 GRI 90' XU9M problemy z obrotami jałowymi Peugeot 405 GRI 90' XU9M problemy z obrotami jałowymi Peugeot 405 GRI 90' XU9M problemy z obrotami jałowymi Peugeot 405 GRI 90' XU9M problemy z obrotami jałowymi Peugeot 405 GRI 90' XU9M problemy z obrotami jałowymi
  • #6
    sableeck
    Level 16  
    Zasadniczo zastanawiam się i to takie pytanie ogólne; przy stabilizatorze wolnych obrotów 3 pinowym nie powinien być jeden z nich masą? Środkowy np? Jak taki, w sumie silnik jest sterowany? Pozdrawiam
  • #7
    sableeck
    Level 16  
    Temat umarł na brak zainteresowania. Dobijm go więc go więc. Amen