Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic- po wyjęciu aku. rozprogramowałem instalację?

kazek1561 11 Lis 2009 17:36 2123 7
  • #1 11 Lis 2009 17:36
    kazek1561
    Poziom 11  

    Witam, pojawił się problem w Hondzie Civic 1,4i 16v(monowtrysk), ostatnio wymieniłem przełącznik ben.-gaz ze starego typu na nowy Stag2-W(instalacja Viola z 1997r. reduktor BRC- rok temu po wymianie)Jednocześnie wymieniałem akumulator i kilka godz.samochód był bez napięcia.Po wszystkim pojawił się problem jeśli auto przez jakiś czas chodzi na wolnych obrotach to w momencie przygazowania natychmiast gaśnie, dopiero ponowne odpalenie na benzynie i przełączenie pozwala na normalną jazdę na LPG.Mówiono mi,że przez brak napięcia rozprogramowała się instalacja gazowa i zły skład mieszanki powoduje tą usterkę.Czy w/g Was to jest przyczyną?, i czy sam mogę to naprawić, a jeśli tak to jak?Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.
    pozdrawiam.

    0 7
  • #2 11 Lis 2009 21:12
    diodal
    Poziom 10  

    Odłączenie kompa LPG od napięcia nie powoduje jego rozprogramowania. Wydaje mi się, że żle podłączyłeś przełącznik (opcja przełączania na LPG w zależności od obrotów).

    0
  • #3 12 Lis 2009 09:50
    kazek1561
    Poziom 11  

    Na LPG przełącza normalnie,bezproblemowo chodzi na gazie w różnych zakresach obrotów i obciążeń niezależnie od przejechanych km., tylko po zatrzymaniu się jak więcej niż minutę pochodzi na wolnych obrotach(na luzie) to ponowne nagłe zwiększanie obrotów powoduje gaśnięcie silnika- tak jakby skończyło się paliwo.

    0
  • #4 12 Lis 2009 21:33
    diodal
    Poziom 10  

    Zakładam,że na pb wszystko jest ok. Spróbuj wymontować silniczek krokowy lpg i sprawdż na krótko(nawet bez tz. śruby),w ten sposób wyeliminujesz kompa lpg.Dobrze by było sprawdzić czy w momencie gwałtownego dodania gazu masz mieszankę bogatą czy ubogą(np.pomiar napięcia na sądzie lambda).Przyczyną ubogiej mieszanki w tej sytuacji może być np.zbyt wolno działający silniczek krokowy lpg(zabrudzony lub zużyty),bogatej np.brudny filtr powietrza,albo w obu przypadkach żle wyregulowany parownik.

    0
  • #5 13 Lis 2009 10:44
    kazek1561
    Poziom 11  

    Diodal- masz chyba rację co do parownika.Po jego wymianie (BRC) i przejechaniu 12000km na corocznym przeglądzie analiza spalin na LPG znacznie odbiegała od normy.Reduktor był już po gwarancji w serwisie gdzie go montowano coś podregulowali i stwierdzili, że nie jest zbyt idealnie, ale mogę tak jeździć.Dziwiło mnie to bo na pierwszym reduktorze(Lovato) do jego wymiany przejechałem 130kkm i zawsze dał się wyregulować.
    Na koniec pytanie,czy jeżeli reduktor jest przyczyną opisanej usterki to znowu muszę go wymienić, czy można go zregenerować? ma dopiero 2 lata i ok20kkm przebiegu.
    pozdrawiam.

    0
  • #6 17 Lis 2009 10:11
    diodal
    Poziom 10  

    Można go zregenerować,na allegro są zestawy do regeneracji,ale co nowy to nowy.

    0
  • #7 17 Lis 2009 17:52
    kazek1561
    Poziom 11  

    Jeśli lepiej zamontować nowy to jaki obecnie radzicie? Jak pisałem wcześniej na pierwszym reduktorze(lovato) przejechałem130kkm,na drugim(BRC -identyczna eksploatacja) 20kkm.

    0
  • #8 09 Gru 2009 04:09
    Kuba_W84
    Poziom 1  

    Jeśli to sterownik Voila (nie mylić z Voila+) to niestety rozprogramował się przy braku zasilania i będzie tak samo po każdorazowym odpięciu akumulatora, taki juz jego urok- nie ma pamięci. U siebie mam to samo, właśnie jestem na etapie montowania podtrzymania napięcia.

    0