Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar prądu przewodów zapł. = pomiar ciś sprężania?

11 Lis 2009 21:52 4699 6
  • Poziom 27  
    W jednym z opracowań dotyczących elektroniki znalazłem taki rysunek, który bardzo mnie zafrapował
    Pomiar prądu przewodów zapł. = pomiar ciś sprężania?

    Co o tym sądzicie?
    Czy to prawda?
    Czyli dobrym miernikiem cęgowym można to zmierzyć, oczywiście wiem że taki pomiar ma tylko charakter orientacyjno-porównawczy.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Kiedyś robiłem to na Examinerze nazywało się to relatywne sprężanie , jak dla mnie nawet pomocne ale tradycyjny sposób jednak bardziej miarodajny
  • Poziom 20  
    Cęgi w tym przypadku służą tylko do wykrycia obecności napięcia na świecy zapłonowej by w tym momencie wyzwolić pomiar i zarejestrować spadek napięcia.
    Natomiast stopień sprężania przekłada się na zwiększenie obciążenia rozrusznika co powoduje zwiększony pobór prądu a co za tym idzie spadek napięcia na akumulatorze.
    Dokładność pomiaru zależy więc od dokładnego pomiaru napięcia, a te cęgi służą tylko do zidentyfikowania który akurat tłok spręża mieszankę.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego.
    Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy tu do odniesienia przebiegów napięcia czy prądu do fazy obiegu silnika. Inaczej mówiąc do ustalenia co w którym cylindrze kiedy się odbywa (ssanie, sprężanie, praca, wydech). Przyrząd oczywiście musi być do tego przystosowany (nie uniwersalny miernik cęgowy z supermarketu).
    Myślę, że mając odpowiednie sondy i oscyloskop można by coś takiego spróbować zrealizować w warunkach amatorskich.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Cytat:
    Myślę, że mając odpowiednie sondy i oscyloskop można by coś takiego spróbować zrealizować w warunkach amatorskich.


    Wystarczy oscyloskop 2 kanałowy a do pomiaru napięcia na przewodzie WN wystarczy go owinąć kilkakrotnie drucikiem.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    - czujnik (cęgi ) to sonda pojemnościowa W.N. do identyfikacji iskry 1 cylindra.
    - takie metody sa juz stosowane za niezbyt duże pieniądze, pozwalaja zmierzyc wszytkie parametry dynamiczne silnika.
    - zwykły czujnik , przetwornik piezoelektryczny za 1 zł sztuka , włozony do rury wydechowej lub karteru pozwala określić kondycję zaworów wydechowych, stan katalizatora.
    - nawet pomiar z czujnika położenia i obrotów wału korbowego podczas dynamicznego dodania gazu pozwala okreslić stopień kompresji oraz co wazne straty w układzie wydechowym.
    - na to wszytko pozwala obróbka cyfrowa uzyskanych sygnałow.
    - temat ten rozwija rosyjska firma , poniżej link do artykułu.
    - poniżej wykres cisnienia w cylindrach silnika.
    --
    http://injectorservice.com.ua/news.php
    --
    http://injectorservice.com.ua/docs/dx_eng.swf
    --
    Pomiar prądu przewodów zapł. = pomiar ciś sprężania?
    --
    Pomiar prądu przewodów zapł. = pomiar ciś sprężania?
  • Poziom 33  
    KTS ma tą opcje w niektórych sterownikach. Kiedys sprawdzałem dla zabawy na xarze hdi z uwalonym zaworem i pokazało bezbłędnie.