Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterowanie sterownikiem LOGO siemens silnika jednofazowego

12 Lis 2009 09:00 3838 12
  • Poziom 17  
    witam
    mam problem z narysowaniem układu w programie Logosoft. Jest to układ podobny do działania drukarki.Otóż problem jest taki:
    -układ sterowania musi posiadać przyciski: START, RESET, STOP.
    -przycisk START włącza silnik, po czym następuje zesprzęglenie układu (np. napędowego). Następuje dojechanie do końca ale zanim bedzie dokładnie na koncu, musi układ być wysprzęglony, a przy koncu silnik zatrzymany.
    -po zatrzymaniu silnika należy zmienić kierunek wirowania silnika i uruchomić w drugą stronę. Analogicznie tak samo jak wyzej opisano.

    Ważne!
    Na początku i końcu są krancówki. Przed początkiem i przed końcem są także krańcówki, które służą do tego aby układ wiedział, kiedy ma być wysprzeglony.
    Aby zmienić kierunek wirowania silnika jednofazowego z kondensatorową fazą pracy należy zmienić kolejność faz.

    pozdr
  • SterControl
  • Poziom 27  
    Co ma się dziać po resecie?
  • Poziom 32  
    Witam!

    >Aby zmienić kierunek wirowania silnika jednofazowego z kondensatorową fazą pracy należy zmienić kolejność faz<

    Jesteś pewien?
    A nie przełącza się kondensatora?
    Cześć!
  • SterControl
  • Poziom 17  
    tak, wystarczy zmienić bieguny. Po resecie ma wrócić na początek. Ale można bez reseta.
  • Poziom 27  
    Wejścia:
    I1 - przycisk NO, START
    I2 - przycisk NC, STOP
    I3 - przycisk NO, RESET
    I4 - krańcowy NO, położenie skrajne w lewo
    I5 - krańcowy NO, położenie skrajne w prawo
    I6 - krańcowy NO, wysprzęglenie przy dojeżdżaniu w lewo
    I7 - krańcowy NO, wysprzęglenie przy dojeżdżaniu w prawo

    Wyjścia:
    Q1 - stycznik jazdy w prawo
    Q2 - stycznik jazdy w lewo
    Q3 - stycznik sprzęgła

    Po wciśnięciu START następuje jazda w prawo, przy dojechaniu do I7 następuje wysprzęglenie, a przy I5 zatrzymanie silnika, układ pozostaje w spoczynku do ponownego wciśnięcia przycisku START, wówczas następuje jazda w lewo, przy najechaniu na I6 następuje wysprzęglenie, a przy I4 zatrzymanie silnika. Przyciśnięcie STOP zatrzymuje układ natychmiast bez względu na położenie, przycisk RESET powoduje, że układ ustawia się do pozycji początkowej, czyli dojeżdża do I4 i tam się zatrzymuje.

    sterowanie sterownikiem LOGO siemens silnika jednofazowego

    W załączniku program na LOGO OBA6.

    Zapewne można to prościej rozwiązać ale dopiero poznaję LOGO, podczas symulacji program działa chyba prawidłowo, proszę sprawdzić.
  • Poziom 17  
    Tylko ze po naciśnieciu START silnik się kręci i przesuwa w lewo. Nastepuje potem zesprzęglenie układu(tak jak Kolega narysował w momencie I6 ) i przesuwa się dalej do prawego końca. Można jeszcze zrobić, gdy silnik sie kręci i w momencie kiedy odjedzie od krańcówki I4 , włączyć zesprzęglenie układu. Jeśli bedzie później wracał to w momencie I6 ma wysprzęglic układ.
    Ale sprawdze od Kolegi narazie jak działa.
    PS. Ma kolega może wersję starszą LOGO bo mam V6.0 i są nowe bloczki. Ta stara wersja była lepsza dla oka
    Przepraszam jeśli nie zrozumiale opisałem problem wyżej
  • Poziom 27  
    DmasterR napisał:
    Tylko ze po naciśnieciu START silnik się kręci i przesuwa w lewo. Nastepuje potem zesprzęglenie układu(tak jak Kolega narysował w momencie I6 ) i przesuwa się dalej do prawego końca.

    Tego nie rozumiem.


    DmasterR napisał:
    Można jeszcze zrobić, gdy silnik sie kręci i w momencie kiedy odjedzie od krańcówki I4 , włączyć zesprzęglenie układu. Jeśli bedzie później wracał to w momencie I6 ma wysprzęglic układ.

    Dodałem.

    DmasterR napisał:
    Ma kolega może wersję starszą LOGO bo mam V6.0 i są nowe bloczki. Ta stara wersja była lepsza dla oka

    Mam wersję V6.1.5, może chodzi o schemat drabinkowy? Jak tak to Plik/Konwertuj do LAD i będziesz miał schemat drabinkowy.
  • Poziom 17  
    Chodziło mi o to że jak włączamy układ , to silnik się włącza, potem zesprzęgla układ napędowy i przesuwa w prawo. Potem się wysprzegla i silnik staje aby zmienić kierunek obrotu i przesuwa się w lewo z tym samym wykonywanym zadaniem co wyżej.

    Pytanie o program.
    Tak, chodzi mi o schemat drabinkowy. Ale gdzie mam go przekonwertować? Tam nie ma foldera LAD :?:
  • Poziom 1  
    2 guzik od konca masz konwersje do LAD:)

    sterowanie sterownikiem LOGO siemens silnika jednofazowego
  • Poziom 17  
    Rafik4 napisał:
    Wejścia:
    I1 - przycisk NO, START
    I2 - przycisk NC, STOP
    I3 - przycisk NO, RESET
    I4 - krańcowy NO, położenie skrajne w lewo
    I5 - krańcowy NO, położenie skrajne w prawo
    I6 - krańcowy NO, wysprzęglenie przy dojeżdżaniu w lewo
    I7 - krańcowy NO, wysprzęglenie przy dojeżdżaniu w prawo

    Wyjścia:
    Q1 - stycznik jazdy w prawo
    Q2 - stycznik jazdy w lewo
    Q3 - stycznik sprzęgła

    Po wciśnięciu START następuje jazda w prawo, przy dojechaniu do I7 następuje wysprzęglenie, a przy I5 zatrzymanie silnika, układ pozostaje w spoczynku do ponownego wciśnięcia przycisku START


    Układ nie ma czekać na naciśnięcie, tylko jak się zatrzyma silnik , to ma zaraz zmienic kierunek wirowania i przesuwać się w drugą stronę. I tak w kółko aż do naciśniecia STOP.
    Znalazłem wcześniej to konwertowanie :D

    Dodano po 42 [minuty]:

    Sprawdzałem ten układ ale nie działa jak trzeba.
    Po naciśnięciu START (I1) powinno się podświetlić Q1, a po najechaniu na I6 zesprzeglić (powinno oświecić sie Q3) i przesuwac śię w prawo. Po najechaniu na I7 powinien Q3 się wyłaczyć, a przy I5 silnik zatrzymać.Po zatrzymaniu silnika (powiedzmy po czasie 2 sek) powinien się automatycznie włączyc silnik o obrotach przeciwnych i przesuwać w lewo analogicznie jak w prawo. Ma sie to dziać nonstop w kółko, do momentu aż nacisnę STOP.
  • Poziom 5  
    A ja mam pytanie jak podłączyć silnik jednofazowy pod sterownik LOGO! (mam przekanikowe wejscia (q1, q2, q3, q4) i analogowe (I1, i2, i3, itd.)). chodzi o to zeby móc zmieniać obroty z prawych na lewe.