Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI 100 C4 2,3 1991 nie odpala na zimnym silniku.

Michal K. 12 Lis 2009 10:01 8424 10
  • #1 12 Lis 2009 10:01
    Michal K.
    Poziom 9  

    Witam !
    Mam problem moje audi nie odpala na zimnym silniku. Jak postoi dłużej albo cała noc mam problem. Odpala i gaśnie nawet do 10 razy musze dopiero zaczyna powoli chodzić w obroty, jak wciskam gaz to się dusi. Jak przełączy się na gaz autko chodzi równo jest wszystko ok. Jak silnik się rozgrzeje pali na benzynie z dotknięcia chodzi na obrotach zarówno na gazie i paliwie. Wymieniłem czujnik temperatury 4 pinowy ( nie wskazywał mi tem. na desce teraz jest ok. ), sprawdzałem pompę paliwa ( ciśnienie 5,5 bara ). Wymieniłem świece. Dzisiaj sprawdzę wtrysk rozruchowy może coś pomoże.
    Teraz zbliża się zima i jest coraz gorzej.
    Jak możecie mi pomóc bym był wdzięczny.

    0 10
  • #2 13 Lis 2009 08:13
    Michal K.
    Poziom 9  

    Sprawdziłem wtrysk rozruchowy daje dobrze mgiełka jest ok !!! Mój mechanik chce żebym wymienił pompe paliwa mówi że 5,5 bara to za mało może być przy rozruchu nie wiem. Zapomniałem wspomnieć że czasem się zdarza ze i na gorącym silniku odpalam pochodzi i gaśnie ale rzadko się zdarza !!! Możliwe żeby pompa paliwa się zacinała ????
    Jak byście umieli mi pomóc doradzić co mogło by być przyczyną bym był wdzięczny !!!

    0
  • #3 22 Lis 2009 14:28
    faczkin
    Poziom 1  

    cześć ja mam 80 b3 i miałem podobnie i wymieniłem niebieski czujnik podający sygnał do ECU i problem znikną zobacz czy też masz taki pozdro

    Dodano po 18 [minuty]:

    AUDI 100 C4 2,3 1991 nie odpala na zimnym silniku.

    0
  • #4 22 Lis 2009 18:46
    Bunny82
    Poziom 16  

    Michal K. napisał:
    Sprawdziłem wtrysk rozruchowy daje dobrze mgiełka jest ok !!! Mój mechanik chce żebym wymienił pompe paliwa mówi że 5,5 bara to za mało może być przy rozruchu nie wiem. Zapomniałem wspomnieć że czasem się zdarza ze i na gorącym silniku odpalam pochodzi i gaśnie ale rzadko się zdarza !!! Możliwe żeby pompa paliwa się zacinała ????
    Jak byście umieli mi pomóc doradzić co mogło by być przyczyną bym był wdzięczny !!!

    Ciśnienie paliwa jest dobre zmierz jeszcze wydatek pompy to też jest ważne samo ciśnienie nie wystarcza do stwierdzenia że pompa jest do wymiany.

    0
  • #5 24 Lis 2009 09:42
    Michal K.
    Poziom 9  

    Witam ! U mnie w audi 100 C4 jest troche inaczej jak w 80 B3 jest czujnik 3 pinowy i czujnik 2 pinowy oba sa od temperatury, dwu-stykowy steruje wtryskiwaczem rozruchu(chodzi o zimny silnik)drugi to czujnik temperatury płynu podaje sygnał do ECU tak wyczytalem na forum. Jak wczesniej wspomniale oba wymienilem.
    A wydatek pompy paliwa jak to sprawdzic ? Jak bys mógł to mi napisz . W poniedzialek postawilem samochod do warszatu narazie nie mialem zadnych wiadomosci. Nie wiem jak coś mógłbym powiedzieć zeby jeszcze to sprawdzili.

    Wielkie dzieki za pomoc !! Pozdrawiam.

    0
  • #6 25 Lis 2009 10:29
    Michal K.
    Poziom 9  

    Odebrałem wczoraj samochód z naprawy i działa. Dizisaj z rana stał samochód całą noc odpalił za pierwszym razem chodzi ok. Co było przyczyną. Podpieli samochód pod komputer sprawdzili ze rozrzad trzeba bylo przesunac o jeden zabek ustawili zapłon - bo chyba byl zele ustawiony i odpala super az sam jestem zaskoczony. Jak wczesniej pisalem ze mi sie zdarza ze samochod na goracym silniku nie chce mi chodzic wczoraj tez to mialem przez moment, ale na zimnym silniku teraz narazie pali dobrze. Dzisiaj moze jescze wyjme pompe paliwa i sprawdze filterek moze jest troche przytkany. Najwazniejsze ze odpala na zimnym silniku.

    Nie wskazuje ci temperatury na desce to włąsnie moze ten czujnik 3 pinowy u ciebie siedzi i moze bedziesz mial problem z głowy. Nie wiem czy w audi 2,0 jest tak samo jak 2.3. U mnie są czujniki 2 i 3 pinowy od temperatury. Poniżej wklejam ci link jak sprawdzić czujnik temperatury
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1429907.html

    u mnie bylo tak samo bedziesz wiedzial czy czujnik siedzi czy cos jest w zegarach !!!

    0
  • #7 25 Lis 2009 12:21
    Bunny82
    Poziom 16  

    Wydatek pompy sprawdza się na powrocie czyli za regylatorem cisnienia .Zdejmujesz wężyk za regulatorem podstawiasz pod wężyk naczynko z podziałką na litry .tylko dla każdego modelu jest inny wydatek pompy paliwa ,więc nie wiem ile litrów na minutę twoja pompa powinna dawać musiał bys poszukac na internecie.a może któryś z kolegów będzie wiedział

    0
  • #8 25 Lis 2009 14:57
    gimak
    Poziom 37  

    Koledzy, jeżeli w samochodzie jest instalacja gazowa i występują problemy z pracą silnika na benzynie (uruchamianie), to logiczne jest najpierw sprawdzić czy przypadkiem nie bruździ gaz. Czyli zakręcić gaz na butli (i najlepiej spuścić gaz z instalacji), pojeździć parę dni na samej benzynie, czy będą kłopoty. Jak ich nie będzie, to przyczyny należy szukać w gazie (najczęściej nieszczelności). Taki tok postępowania radykalnie przyspiesza znalezienie usterki (tej prawdziwej).

    0
  • #9 27 Lis 2009 09:41
    Michal K.
    Poziom 9  

    Teraz po paru dniach jazdy zauważyłem jak odpalam samochód na zimnym silniku odpala za pierwszym razem chodzi pracuje równo ale się zdarza że po wciśnięciu pedału nie wchodzi od razu w obroty. Jak wcześniej pisałem, że czasem gaśnie mi na gorącym silniku - zdażyło mi się. Pochodzi i gaśnie. Ruszałem i po paru metrach jazdy gasł. I tak pare razy, przełączę na gaz jest ok. Nie wiem o co chodzi. Sprawdziłem i nie wiem czy z tym rozrządem to prawda. Moim zdaniem musieli coś wyregulować, wymienić może coś z elektryką nie wiem. Jest stu procentowa poprawa przy rozruchu zimnego silnika, ale czasem dalej zacina się na paliwie może będzie trzeba wymienić pompę paliwa.

    0
  • #10 27 Lis 2009 18:04
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pierw sprawdz wydajność pompy i ciśnienie paliwa.

    0
  • #11 10 Gru 2009 10:17
    Michal K.
    Poziom 9  

    Witam
    Po dwóch tygodniach jazdy moge powiedziec ze jest poprawa palenia samochodu na zimnym silniku. Jedynie z samego rana jak samochod stoi calą noc, to jest tak że nie zawsze odpala za pierwszym razem jest różnie. W ciągu dnia pali za pierwszym razem. Postawiłem samochód znowu na warsztat. Sprawdzili pompę paliwa, powiedzieli że jest bardzo dobra ( Ciśnienie 8 bar. ), Nie wiem, jest poprawa, ale czasem dalej jest tak jak było na początku.

    0