Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 2,2 CDI 2001rok problem z rozruchem, obrotami,mocą

12 Lis 2009 15:03 3587 6
  • Poziom 2  
    Witam! Proszę o pomoc! Wszystko zaczęło się od zakupu akumulatora.Po 3-4 dniach nowy akumulator rozładowywał się. Reklamowałem go oczywiście, ale serwis twierdził ,że wszystko jest ok.Oddawałem go 3 krotnie ,ale bez rezultatu. Alternator był dobry, bo go wymieniałem troszkę wcześniej ale później też sprawdzałem u elektryka. Musiałem często ładować go prostownikiem i może to zaszkodziło? Następnie zauważyłem utratę mocy. Samochodem nie dało się jechać więcej niż 80km/h. Myślałem,że to wina paliwa i dotankowywałem po drodze , aby bak cały czas był pełen. Po przejechaniu jakiś 6oo km dotankowałem 4 l benzyny i problem znikł. Samochód jechał jak burza. W drodze powrotnej znów osłabł na polskim paliwie (tankowałem paliwo najdroższe na BP, Orlenie, Shellu, a za granicą Aralu). Parę miesięcy wcześniej wymieniałem pompowtryskiwacz i jeszcze jeden był trochę słabszy. Mechanik powiedział,że może być. Pomyślałem,że teraz napewno to zepsuł się całkiem i wymieniłem go. Wtryskiwacze są dobre.Potem zauważyłem, że znów coś dzieje się złego. Przy naciśnięciu pedału sprzęgła i gazu samochód nie wchodził w wyższe obroty niż 2000.po zwolnieniu sprzęgła reaguje normalnie na gaz. Mechanik poradził abym wymienił czujnik sprzęgła. Zrobiłem to lecz problem pozostał. Znów zaczął tracić moc, ale czasami jechał normalnie.Pojechałem znów na komputer i wyświetlił się błąd P 1470 regulator ciśnienia doładowania, odchyłka regulacji dodatnia. Ostatnio mam problemy z uruchomieniem pojazdu i nawet zgasł mi w czasie jazdy.Po podczepieniu innego akumulatora dwukrotnie musiałem użyć samostartu. Jestem bezradny. Jeśli chodzi o mechaników, to każdy radzi wymienić co innego. Nie wiem czy kupić nowy akumulator, czy wymienić regulator ciśnienia paliwa,ale w ten sposób można wymienić pół samochodu i nie dojść przyczyny. Kolega elektronik sprawdzał mi ten regulator i stwierdził, że jest elektrycznie ok, zresztą nie tak dawno go wymieniałem.Mówią,że może trzeba wymienić pedał gazu. Myślę,że ten regulator może być zepsuty, ale jeśli nawet,to następstwo czegoś, co to spowodowało.Proszę o poradę.
  • Poziom 28  
    Zgnity przewód na belce z przodu od zaworu sterowania turbiny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Nadal samochód nie zrobiony, stoi w serwisie i nie wiadomo co mu jest. Dziś będą wyjmować pompę. Nie jestem przekonany,że to dobry pomysł. Wydaje mi się,że kiedyś w serwisie Merca sprawdzali mi ją bez wyjmowania. Proszę o pomoc. Jakie są objawy zepsutej pompy i dlaczego nie ma błędu na komputerze?
  • Poziom 32  
    glosny83 napisał:
    Zgnity przewód na belce z przodu od zaworu sterowania turbiny.


    Czy kolega miał już taki przypadek? Czy może strzela ?

  • Poziom 34  
    10 takich :) dokładnie przy odgałęzieniu do klaksonu.
  • Poziom 2  
    Pompa okazała się dobra.Zmienili regulator ciśnienia paliwa po raz drugi. Może trochę lepiej pali, ale mocy jak nie miał tak nie ma. Zabrałem go z serwisu Bosch, bo elektryk powiedział, że go nie zrobi. Błędów nie ma i na komputerze nic nie pokazuje. Dziękuję za rady. Sam to sprawdzam. Przewód wizualnie wygląda OK.Po rozłączeniu przy czujniku jest 8,40V. Nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość. Jak sprawdzić, czy to ten przewód ????????