Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zwariowało mi wspomaganie w Fabii

ixi43 12 Nov 2009 17:23 5202 19
  • #1
    ixi43
    Level 10  
    Mam problem-moja fabia 14MPI 2001-od jakiegoś czasu mruga światłami-teraz to już prawie non stop.Przy czym słyszę pracę pompy(takie PIUMKANIE).Kontrolka od wspomagania zapala się rzadko-i gaśnie po ponownym odpaleniu silnika.Kierownica podczas mrugania ma jakieś dziwne luzy-co utrudnia normalną jazdę.W SKODZIE powiedzieli że komputer nie wykrył błędu.Co to może byc ?Czy mam wymieniac jak leci-akumulator,czujnik skrętu,regulator napięcia,pompe...czy CO?Bo pomysłów mi brak.A jak oddam auto do machera to będzie wymieniał jak leci-żeby znajśc usterke.Prosze o pomoc.
  • #2
    Uszol 1990
    Level 29  
    Ale jak mruga? w sensie przygasa jakby napięcie zanikało?
    możesz podpiąć miernik i zmierzyć?
    hmm wygląda, że gdzieś coś nie łączy.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    ixi43
    Level 10  
    Mruga i PIUMKA-jak robokop-przygasają światła mijania no i cała deska rozdzielcza niezależnie czy kręce kierownicą czy nie.Klemy przeczyściłem.Płynu do pompy dolałem.Do aku lukłem-wygląda ok.Dziwne są te luzy na kierownicy podczas mrugania.kierownica wówczas chodzi lżej.Może to byc czujnik skrętu?
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Kierownica chodzi lżej w czasie mrugania /przygasania/ świateł , bo pracuje właśnie wtedy wspomaganie.
  • #7
    ixi43
    Level 10  
    TO CO?Nie przejmowac sie i jeżdzic ?Dawniej-a mam auto 2 lata-to tak sie nie działo.Auto tak mruga,że ludzie myślą ze ich wpuszczam-no i się pchają-a ja stoje jak BARAN...
  • #8
    Megawe
    Level 34  
    Są dwa rodzaje tych pomp:firmy Koyo i TRW
  • #9
    Uszol 1990
    Level 29  
    Co dalej ? proponuje sprawdzić czy napięcia dochodzą do pompy i sprawdzić czujnik skrętu.
    Ma kolega dostęp do VAG'a ?
  • #10
    powidz
    Level 20  
    Sprawdź wiązkę z lewej strony pod podszybiem, często gnije.
  • #11
    SEA
    Level 12  
    Pewnie jak kolega wyżej napisał to wiązka,uczyłem się w serwisie Skody i to dość często w fabiach się działo trzeba po kolei wymieniać każdy kabelek w wiązce na odcinku gdzieś ok 30cm,jest trochę roboty z tym,wg mnie jest to wada fabryczna samochodu,żeby temu zapobiec zawsze wybijaliśmy taki plastikowy krążek i woda(najczęściej kable gniły przez płyn do spryskiwaczy,który tam się zbierał przy dolewaniu,jak się rozlało) spływała na dół.Nigdy się nie zdarzyło żeby samochód wrócił do naprawy z tej przyczyny.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    Innowierca
    Level 10  
    Koledzy powiem Wam że miałem coś podobnego w Ibizie (te same pompy). U mnie akurat była TRW. Na początku było tak, że przy zapalonej żółtej kontrolce kierownicy wspomaganie nie chodziło - np 720 stopni obrotu i dwa razy zapalała się kontrolka i wspomaganie przestawało chodzić. Działo się tak dwa dni. Potem pompa padła.

    Według mnie powinieneś najpierw zmienić płyn w pompie (one są niesamowicie wrażliwe na jakiekolwiek syfy - i kupuj zielony, dokładnej nazwy nie pamiętam ale broń Boże czerwony). W VAGu nie sprawdzisz pompy jeżeli kontrolka raz się świeci a raz nie. U mnie był po prostu błąd komunikacji przy pompie padniętej, a na jej wykończeniu błędów nie wskazywało.
  • #14
    andrzejk26
    Level 11  
    W Fabiach bardzo często siadają czujniki kąta skrętu, szczególnie w samochodach z początkowego okresu produkcji.
  • #15
    ixi43
    Level 10  
    Moje autko jest już sprawne-winowajcą był czujnik skrętu(550 złotych mniej-bo tyle powiedzieli w salonie,ale ŚWIĘTY SPOKÓJ-i bez mrugania.
  • #16
    jan_man
    Level 14  
    wymień czujnik skrętu to na 99% przyczyna usterki
  • #17
    michalw4
    Level 12  
    Witam.
    Mógłby ktoś przybliżyć mi o którą wiązkę kablową chodzi? Czy to ta w której idą 3 przewody z pompy do maglownicy, czy też ta która jest między pompą a komputerem.
  • #18
    jan_man
    Level 14  
    wyciąg akumulator i filtr powietrza łącznie z obudowami po prawej stronie stojąc przodem do silnika masz korytko w którym są przewody w wężu peszla. O te przewody chodzi
  • #19
    Miracle Woman SM
    Level 18  
    Koledzy gośc dawno naprawił i dobrze mu doradzili bo czujka skrętu sprytnie ukryta jest temu winna.
  • #20
    michalw4
    Level 12  
    Czy ktoś próbował naprawić uszkodzony czujnik? Sprawdzałem przewód czujnika i na 100% ok uciąłem go przy wtyczce i przy samym czujniku dałem w zamian nowy przewód a stary całkowicie odizolowałem i nie był przegnity, także wina leży w samej elektronice czujnika. Po bliższym przyjrzeniu się samemu czujnikowi stwierdziłem że praktycznie nie jest on rozbieralny gdyż są to dwie płytki drukowane na których układ ścieżek tworzy cewkę, a co dalej jest to trudno powiedzieć gdyż reszta zalana jest czymś co przypomina żywicę epoksydową.