Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAP Sensor BRC - czy są zamienniki ?

Virus500 12 Lis 2009 19:06 4343 4
  • #1 12 Lis 2009 19:06
    Virus500
    Poziom 10  

    Mam instalkę Sequent24 MY07 w Fordzie Mondeo 1,8 od 2,5 roku i raczej nie mam powodów do narzekań. Jedynym problemem w zeszłym roku było kilkusekundowe przytkanie zaraz po przełączeniu na gaz w zimie ale mechanicy w miarę sobie poradzili ( nie usunęli problemu w 100% ale było to już bardzo minimalnie odczuwalne ) Jednak jak jeździłem na okresowe przeglądy to zawsze prosiłem o sprawdzenie jej również pod katem elektroniki i zawsze miałem wrażenie że mówiono mi że jest OK tylko na odczepnego. Moje podejrzenia są na przykładzie chociażby wskaźnika gazu bo chociaż w baku była już rezerwa to aby się ukazała musiałem przejechać ponad 20km i dopiero pokazywał stan faktyczny. Wystarczyło jednak go wyłączyć na sekundę i ponownie trzeba było przebyć taki dystans. Nie chciało mi się jeździć i płacić za niby sprawdzenie więc kupiłem interfejs i zdobyłem program jednak brakuje mi jeszcze MAP Sensora BRC. Znalazłem jedną firmę na internecie ale cena 500zł to lekka przesada. Może ktoś ma na sprzedaż lub ma wiedzę i doświadczenie jak można go zastąpić. Jak już się dowiedziałem to jest taka możliwość i skalibrowanie w systemie. Tylko pytanie jakiej innej firmy będzie pasował bo na internecie można znaleźć np. Diego lub Staga. Za pomoc i wszelkie porady będę bardzo wdzięczny.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 12 Lis 2009 22:13
    slodky
    Poziom 18  

    Wykorzystaj Map sensor fabryczny tzn z mondeo. Podpinasz biały kabelek od instalacji gazowej(wtyczka Map sensora) do sygnałowego kabelka od Sensora samochodowego. Następnie wchodzisz do "Typu instalacji" i w zakładce Map zaznaczasz OEM. Wyświetli Ci się okno w którym centrala gazowa będzie chciała zczytać wartości map - wartość max i min. Wartość maksymalną zczytujesz na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku a minimalną na zapalonym na wolnych obrotach.

    0
  • #3 13 Lis 2009 09:40
    Virus500
    Poziom 10  

    Powiem szczerze że przeszła mi taka myśl ale trochę zwątpiłem ponieważ we wtyczce gdzie podłącza się MAP Sensor są 4 przewody a w tym Mondeowskim są tylko 3. Teraz już wiem że to nie przeszkadza tylko pozostaje kwestia podłączenia przewodów ciśnieniowych bo przecież jest on podłączony do wydechu a BRC podłącza się do dolotu. Czyli wejście ze strzałką skierowaną do sensora pod kolektor ssący a to drugie ze strzałką na zewnątrz zatkać ? Czy dobrze rozumiem czy też się mylę ?

    0
  • #4 13 Lis 2009 19:31
    slodky
    Poziom 18  

    nie pomogę w tym rozumowaniu ale przypomniałem sobie jeszcze jedną kombinację którą kiedyś zrealizowałem i było to podpięcie białego kabelka pod sygnał wychodzący z przepływomierza. Trochę były inne wartości ale na pewno działało

    0
  • #5 13 Lis 2009 20:52
    Virus500
    Poziom 10  

    Jeśli chodzi MAP sensor to już zamówiłem na Allegro i czekam na dostawę. Teraz mam inny problem a mianowicie obroty jałowe są czasami mocno niestabilne że potrafi zgasnąć. Mam Forda i jak wiadomo dopóki auto choć troszkę się toczy to obroty są minimalnie wyższe dopóty samochód się nie zatrzyma całkowicie. Na 20 takich przypadków to w około 13 z nich widać delikatne wahnięcie obrotów w dół po obrotomierzu (50-100r.p.m.), w 2 przypadkach obroty spadają prawie do zera że potrafi auto zgasnąć natomiast pozostałe 5 przypadków to absolutnie perfekcyjne obroty. Dodam że to się zaczęło dziać po wgraniu softu programem Plug&Drive a jeżeli wgram Sequent24 w wersji 1,15 to działa idealnie tylko na koniec jak mam zapisać dane to mnie z systemu wywala i już nie mogę dokonać żadnej regulacji i programowania chyba że ponownie przejdę do P&D. Powiem szczerze że nie wiem jakim parametrem skorygować ten problem. Może jakaś mała pomoc co jest przyczyną. W razie pytań to na PB tych problemów nie ma.

    0