Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos 1.5 16V problem z bezpiecznikiem

coshmar 12 Nov 2009 19:45 22506 20
  • #1
    coshmar
    Level 10  
    Witam. Mam irytujący problem z Lanosem, mianowicie nie mogę go odpalić (rozrusznik startuje ale silnik nie) i światła pozycyjne bez jakiejkolwiek zewnętrznej ingerencji zapalają się i gasną. Przerwanie tego stanu można uzyskać tylko poprzez odłączenie akumulatora. Dodam, że gdy otwieram drzwi to słychać sygnał dźwiękowy informujący o wychodzeniu z samochodu z zapalonymi światłami, jednak słychać, że jest on co chwilę ucinany i włączany od początku co świadczy o tym, że światła pozycyjne są jakby co chwilę włączane i wyłączane. Skorzystałem z szukajki elektrody i znalazłem taki oto temat związany z podobnym problemem w citroenie c2, stąd taki a nie inny tytuł tematu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1440182.html
    Bardzo możliwe, że znalezienie właściwego bezpiecznika rozwiąże problem, jednak jeżeli jest ktoś przekonany, że jest to problem innego typu i nie chodzi o bezpiecznik to zmienię nazwę tematu na właściwie oddający problem.
    Szukałem również odpowiedzi w książce Krzysztofa Bujańskiego o Daewoo Lanosie, i znalazłem taki oto opis bezpieczników, być może dzięki temu ktoś (np. AUTO_MAR :) ) będzie mógł szybko i sprawnie rozwiązać mój problem
    https://obrazki.elektroda.pl/75_1258051472.png
    https://obrazki.elektroda.pl/97_1258051472.png
    https://obrazki.elektroda.pl/16_1258051472.png
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    MELON197
    Level 15  
    Czy masz alarm i czy działa prawidłowo?
  • #3
    coshmar
    Level 10  
    Heh, z alarmem jest taka sytuacja, że kiedyś (około 4 lata temu) zaczął wyć, to poprzedni właściciel (członek rodziny) wyrwał kable i przestał wyć :). Więc alarm nie działa, jednak zachowuje się tak samo jak przez ostatnie cztery lata - mruga dioda od alarmu ale niezależnie od tych mrugających pozycyjek
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    Sprawdź złącza pod fotelami,podłoga jest sucha?
  • #5
    coshmar
    Level 10  
    Przyznam, że jestem zielony w te klocki. W jakim znaczeniu podłoga? Podwozie i podłoga wewnątrz samochodu suche :) Pod fotelami czyli przy komputerku pokładowym, czy kable wysokiego napięcia idące pod samochodem, czy jakieś inne?
  • #6
    pleyboy
    Level 10  
    Prawdopodobnie jest to wina alarmu."wyrwanie kabli" nic nie daje ponieważ łączenia przewodów mogą ulec uszkodzeniu i może sie pojawiać taka sytuacja.proponuję poszukać pozostałości wiązki od alarmu i tam tkwi przyczyna
  • #7
    milejow
    Level 43  
    pleyboy wrote:
    Prawdopodobnie jest to wina alarmu."wyrwanie kabli" nic nie daje ponieważ łączenia przewodów mogą ulec uszkodzeniu i może sie pojawiać taka sytuacja.proponuję poszukać pozostałości wiązki od alarmu i tam tkwi przyczyna

    ......I świadczyc o tym mogą migające co chwila pozycje(,,instalator,, nie wiedział,gdzie są kable kierunków lub jak zpiąć jeden kabel centralki z 2 kierunków więc zapiął pod pozycję)Blokada odżyła i rzucił palenie:D
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    owik wrote:
    Bo tam jest ukryty sterownik mrugacz pozycyjnymi. Tak doczytałem na jakimś forum.:D

    Gdzie ,gdzie powiedz:D:D
  • #10
    coshmar
    Level 10  
    Ja bym się raczej skłaniał w kierunku wersji z bezpiecznikiem. Nielogicznym dla mnie jest wariant z alarmem "podpinającym sobie" od tak pozycyjki. A sam alarm to to raczej nie jest bo chyba jak wyje alarm to nie mruga podświetlenie tablicy? A co do "podpinania sobie" pozycyjek to z jakiego powodu tak się dzieje? 4 lata wszystko z alarmem było ok i nagle mu coś nie pasuje? Prawdopodobnie gdzieś było (jest?) zwarcie. Celem nr 1 jest dla mnie w tym momencie zlokalizowanie gdzie, ale biorę pod uwagę wariant zlokalizowania bezpiecznika który ucierpiał i wymienienia go i zobaczenie czy go też wywali czy po wymienieniu wszystko będzie ok.

    Przypomniało mi się jeszcze, że wcześniej od około miesiąca mrugała mi kontrolka od ręcznego, tak jakby coś przy tej kontrolce nie łączyło. Kontrolka mrugała, a ręczny sprawny i gdzieś czytałem, że niektóre samochody mogą mieć taką formę informowania o problemie w układzie hamulcowym, ale nic z tych rzeczy nie zostało zauważone (płyn hamulcowy w idealnej ilości, żadnych wycieków, nic na pierwszy rzut oka nie dolega hamulcom). Tak tylko o tym wspominam, bo może akurat ma to coś wspólnego.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    pleyboy
    Level 10  
    Co ci da znalezienie bezpiecznika? skoro tak sie dzieje cały czas to masz jakieś zwarcie.ja osobiście miałem przypadek gdzie chciałem podłączyć centralny z pilotem pod kierunki i nie moglem wpiąść się w kierunki wiec pod pozycyjne podłączyłem.poszukaj przewodów które są dolutowane.jeśli jesteś laikiem to będziesz miał problem ale troche cierplowości i dasz rade:D alarmy w większości maja to do siebie,ze jest dodatkowe odcięcie.szukaj przewodów gdzie są lutowane.może być tak,że przewód od odcięcia nie jest dobrze połączony i robi się zwarcie.jutro sobie popatrz pod kierownicą i poszukaj takich łączeń.ale uwazaj.jeśli masz instalacje gazowa to nie ruszaj tej wiązki.:D: 8)
  • #13
    coshmar
    Level 10  
    Tej wiązki czyli wiązki kabli od przełącznika gaz-beznzyna, czy tej wiązki czyli wiązki kabli przy kierownicy?

    EDIT: Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są ok. Doraźnym rozwiązaniem problemu okazało się odpięcie kostki przy kierownicy, która moim zdaniem odpowiada za alarm. Po wypięciu tej kostki samochód odpala normalnie, chodzi normalnie i nie gaśnie, jednak pytanie czy na pewno nic istotnego oprócz niedziałającego alarmu nie było tam podpięte?
    Jeśli ktoś wie coś więcej na ten temat to każda rada będzie mile widziana, jeżeli coś to więcej pomoże to mogę postarać się zrobić fotkę tej kostki i gniazda z którego ta kostka została wypięta.
  • #14
    pleyboy
    Level 10  
    Tak,tej kostki.jeśli się poprawiło i samochód normalnie działa i jego światła poszukaj teraz tych przewodów co idą od kostki i od tej centralki.w alamrach rozcina się kable i łączy sie je z centralką alarmu.proponuje weź sobie obcinaczki taśmę izolacyjną i usuń tą centralkę.dobrze by było zalutować przewody ale jeśli dobrze je zaizolujesz powinno wytrzymać już do końca :boss:
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    coshmar
    Level 10  
    @pleyboy: w jakim celu mam usunąć tą centralkę? Alarmu nie mam od 4 lat i do szczescia go nie potrzebuje, bo to Lanos :)
    @owik: Tak, pozycyjne jak i podswietlenie tablicy przestało mrugać. Widocznie te oznaki to był zwykły alarm ale bez sygnału dźwiękowego (pewnie został odłączony podczas "wyrwania kabli").
    @Dr.Zepsuj: Dziękuję za radę, każda rada jest cenna, ale chyba nie doczytałeś postów poniżej pierwszego. Żaden bezpiecznik nie był przepalony, a samochód po odłączeniu kostki przy kierownicy normalnie hula.

    Tak więc ostateczne pytanie: Czy coś złego może się stać po odłączeniu tej kostki, jeżeli cała elektronika za wyjątkiem alarmu działa? Może po odłączeniu tej kostki coś nie działa w silniku o czym nie wiem? Wolałbym, żeby mi się w czasie jazdy nie rozkraczył :D
  • #17
    milejow
    Level 43  
    Stanie się,koniec świata przed 2012.Na siłę chcesz sobie wynaleźć problem?
  • #18
    pleyboy
    Level 10  
    Jeśli teraz po odłączeniu kostki wszystko jest om to raczej nie powinno się nic stać :) a jeśli kiedys bedziesz miał podobną sytuacje wywal całą wiozkę od alarmu.pozdro :bye:
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    coshmar
    Level 10  
    To może w celu zażegnania problemu zaproponuję zamknięcie tematu, jako że wszystko wydaje się być ok. Dzięki wszystkim za pomoc, pozdro
  • #21
    User removed account
    User removed account