Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.9 CDti 2005r "kulejąca" praca silnika

aron20000 12 Lis 2009 20:00 14761 11
  • #1 12 Lis 2009 20:00
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam na wstępie od razu napisze, że nie wiem dokładnie czy awaria w aucie dotyczy elektroniki, czy elementów mechanicznych, oddaje to w wasze ręce drodzy koledzy. Stałem się posiadaczem auta takiego jak w temacie (jeszcze nie wiem czy niestety :| ), co prawda posiadam to auto od niedawna tj. od ok. 3 tygodni, ale już zaczęły się problemy. Otóż podczas jazdy silnik zaczął bardzo "kulawo" chodzić, po podniesieniu maski słychać jakby stukanie i widać drgania silnika (jakby któraś z poduszek była urwana), ale z poduszkami jest wszystko w porządku. Co ewentualnie może być przyczyną? Mam jeszcze pytanie odnośnie diagnostyki, przedtem posiadałem Vectre 1.8 98r. w tym aucie nie było problemu z odczytem usterki silnika (zwarcie odpowiednich pinów załatwiało sprawę) i poprzez sczytywanie sekwencji migania kontrolki "check" można było prawie wszystko zdiagnozować. Jak jest z tą jednostką sterującą co jest potrzebne do diagnozy, bo podejrzewam że już (niestety :cry: ) kawałek przewodu w kostce nie wystarczy (jaki ewentualnie sprzęt diagnostyczny, o ile jest potrzebny i czy są jakieś okrojone wersje "fejsów", "softów" do tego w kwocie, którą opłacałoby się wydać na prywatny użytek). Od czego proponujecie zacząć szukanie przyczyn, w tym CR, we własnym zakresie?

    0 11
  • Pomocny post
    #2 13 Lis 2009 07:42
    emeryt2
    Poziom 42  

    We własnym zakresie , przy pomocy"jakiś" fejsów nic nie zrobisz , jedz na diagnostykę.

    0
  • #3 15 Lis 2009 15:29
    aron20000
    Poziom 22  

    Organoleptyczna diagnoza chyba załatwiła sprawę no może nie na 100% ale na 90% (po zdjęciu przewodu z intercoolera pociekł olej, więc to raczej turbina). Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Lis 2009 16:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 15 Lis 2009 22:57
    aron20000
    Poziom 22  

    Właśnie ubytku na miarce oleju nie zauważyłem ale samochód od momentu awarii stoi, więc to nic dziwnego. Chłodnica jest zabrudzona, opryskana olejem naprzeciwko jej jest turbinka, a w tym przewodzie w sumie może nie było aż tak dużo oleju ale cały przewód od wewnątrz był nim ubrudzony. Może ten olej w dolocie zdążył narobić większych szkód? Samochód odpala ale nierównomiernie coś jakby stuka i "rzęzi" w okolicach rozrządu, pozatym mocno dymi na ciemno niebiesko, przy zwiększaniu obrotów dymienie się nasila.

    0
  • Pomocny post
    #6 15 Lis 2009 23:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 15 Lis 2009 23:23
    aron20000
    Poziom 22  

    Racja może zbyt pochopnie podchodzę do sprawy. jutro jadę na komputer. W sumie jeśli to nie turbina to szkoda byłoby wyrzucić 2k w błoto.

    1
  • #8 16 Lis 2009 21:02
    aron20000
    Poziom 22  

    Więc Op-com wykazał silniczek krokowy. Po zdjęciu osłony silnika, góra silnika a w szczególności bliżej rozrządu jest ubrudzony jakby sadzą. W okolicy świec żarowych znalazłem listwę która leżała sobie obok takich jakby korków wystających z kolektora dolotowego, wszystkie się ruszają, zarówno obracają, jak i lekko poruszają się do góry i w dół, ale po odpaleniu samochodu bez tej listwy sterującej po dodaniu gazu pierwszy korek od rozrządu się podnosi (jakby chciał wyskoczyć z gniazda). Po przygazowaniu podnosi się, i jest bardzo luźno w gnieździe, po przystawieniu ręki czuć jak z pod niego dmucha. Znalazłem tematy odnośnie regeneracji tej listwy sterującej, ale u mnie jest chyba większy problem niż sama listwa, z powodu tych rozbitych "korków". Poza tym silnik trochę dziwnie się zachowuje. Czy jest jakaś metoda sprawdzenia zaworów EGR w silnikach 1.9CDTi, czy tylko poprzez odczyt błędów z ECU? EGR wygląda następująco:
    Opel Astra 1.9 CDti 2005r "kulejąca" praca silnika

    0
  • Pomocny post
    #9 16 Lis 2009 22:49
    brandy-p
    Poziom 31  

    Masz op-com to zrób test wyjśc i zobaczysz czy egr działa

    0
  • #10 17 Lis 2009 07:57
    aron20000
    Poziom 22  

    Właśnie osobiście nie posiadam Op-Coma. Najwyżej będzie trzeba gdzieś podjechać i sprawdzić. Na razie odkręcę kolektor dolotowy i zrobię te przesłony i listwę sterującą.

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Lis 2009 08:17
    Michu10
    Poziom 32  

    Zawór ten możesz zaślepić, wkładając małą blaszkę pomiędzy egr a kolektor , ale to metoda nie do końca dająca pełen obraz jego stanu, jak tak zrobiłem miałem problem z przepływem spalin (sygnalizacja z ecu odpowiednim błędem) , auta łapało tzw muła. Ale jak koledzy sugerują jechać na diagnostykę, egr łatwo mozna zdiagnozować podglądając jego stan otwarty/zamknięty przy odpowiedniej temperaturze i obrotach silnika i wskazaniach przepływu powietrza.

    0
  • #12 17 Lis 2009 19:58
    aron20000
    Poziom 22  

    Dzisiaj odkręciłem kolektor dolotowy z auta (sporo roboty przy tym jest, ale dałem sobie radę) w celu zrobienia regeneracji tych zaślepek rotacyjnych. Najśmieszniejsze było to, że gdy odkręcałem pompę CR poczułem zapach ale na pewno nie ropy. Po wylaniu pozostałości z pompy na posadzkę i próbie podpalenia, bardzo gwałtownie się zapaliła cała plama, wniosek taki że ktoś umiejętnie zalał do CDTi-ka benzyny. Po dochodzeniu udało mi się ustalić, że w aucie było bardzo mało paliwa i ojciec podczas wyjazdu do pracy zatankował za 100, ale PB 95. Ze zbiornika już ściągnąłem paliwo. Więc się wyjaśniło dziwne zachowanie silnika. Szczerze jestem pod wrażeniem, że samochód jeździł, po rozgrzaniu silnik pracował prawie dobrze. Teraz tylko zregenerować te zaślepki, złożyć wszystko i próbować odpalić silnik.

    0