Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Stirlinga typu beta

hugo238 12 Lis 2009 22:10 6978 2
  • #1 12 Lis 2009 22:10
    hugo238
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich forumowiczow, mam pytanie do znawcow tej dziedziny, wykonalem ten typ silnika i mam problem z jego uszczelnieniem. Konstrukcje wykonalem cylinder fiat 126P i jego tłok ktory zostal przerobiony. Do cylindra dospawalem cylinder cieply, korbowód 90 stopni wszystko na łozyskach i tulejkach slizgowych z mosiadzu. A wiec srednica tloka 78 mm i skok tlokow 80mm konstrukcja duza. Wracajac do tematu, probowalem go uszczelnic 4 orginalnymi pierscieniami i nic to nie dalo (duze opory cisnienie spada ) teraz przerobilem tloka i dalem pierwszego orginala a za nim wkladke tekstolitowa jest lepiej, ale jeszcze nie to. Co poradzicie ? (prosze o sensowne odpowiedzi i nie odbiegania od tematu) Konstrukcja szybka, jak sie bedzie krecił to bedzie upiekszany.
    Nie wiem tez czy nie przesadzilem z tym korbowodem skok 80mm, podejzewam ze jak go uszczelnie i wpuszcze ze 2atm, to go nie obróce.
    Silnik Stirlinga typu beta Silnik Stirlinga typu betaSilnik Stirlinga typu beta Silnik Stirlinga typu beta
    Silnik Stirlinga typu beta Silnik Stirlinga typu betaSilnik Stirlinga typu beta

  • #2 30 Kwi 2010 23:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie będzie ci to chodzić na oryginalnych pierścieniach. Gdzie masz smarowanie tulei (w oryginale jest to smarowanie rozbryzgowe).
    Ewentualnie możesz próbować próbować dorobić pierścienie z teflonu lub boramidu. I zmniejszyć ich ilość na tłoku.

  • #3 28 Lip 2010 14:08
    misiaty1985
    Poziom 16  

    hugo238 i jak udało ci się uruchomić ten silniczek?