Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra/Kadet metaliczne stuki podczas dodawania gazu

J.Carson 13 Lis 2009 02:26 6734 4
  • #1 13 Lis 2009 02:26
    J.Carson
    Poziom 2  

    Witam posiadam Opla Kadeta 1,7d, ale silnik jest z Astry z pompą Lucas.
    Mam pewien problem szukałem na Googlach i tu jednak nie znalazłem odpowiedzi (może źle szukałem):
    Gdy jadę i silnik pracuje ze stałymi obrotami to niby jest wszystko ok, jednak gdy wcisnę pedał przyspieszenia słychać charakterystyczny metaliczny dźwięk tak jak by dotyczyło to tylko jednego cylindra.
    Trochę w dieslach siedzę amatorsko jednak nie mam czasu żeby badać wszystko po kolei jeśli ktoś może spotkał sie z podobnym problem to prosił bym o pomoc.
    Z góry dzięki
    pozdrawiam "J"

    0 4
  • #2 22 Lis 2009 22:05
    jacentym10
    Poziom 12  

    witaj kolego na początek parę pytań czy silnik zapala rano tak jak zawsze czy jest trochę gorzej niż wcześniej było czy bardziej stuka na zimnym silniku cz na gorącym czy jest to głuche stukanie czy klapanie i rozumiem że ten odgłos najbardziej słyszalny jest w momencie dodawania gazu jak silnik jest bardziej obciążony odpisz w miarę możliwości pomogę pozdrawiam jacek

    0
  • #3 24 Lis 2009 23:57
    J.Carson
    Poziom 2  

    Witam nadmienię ze jest to silnik 1,7d z EGR'em oznaczenie silnika z auto daty 17DR(najprawdopodobniej bo szczerze mówiąc nie zaglądałem).
    Silnik odpala ładnie nie ma z nim problemu jedyne co mnie denerwuje to że trzęsie się on nieco-nawet po przejechaniu 30km i więcej. Na zimnym silniku stukanie jest bardziej słyszalne ale to metaliczne stukanie ujawnia się dopiero przy dodawaniu gazu ale pod obciążeniem - na wciśniętym sprzęgle i dodaniu gazu nie słychać tego stukania.
    Jeszcze jedno posiadając wcześniej silnik 1,6d z kadetta [był już wyeksploatowany] wydawało mi się że on lepiej wkręca się na obroty i ma lepszą dynamikę niż ten. Czy jest to może spowodowane źle ustawionym rozrządem i początkiem tłoczenia pompy czy coś [może pompa] się kończy?? na tym silniku i 5-cio biegowej skrzynce osiągniecie 140km/h zajmuje około 2 tygodni:) a spalanie jest na poziomie 5 litrów trasa przy 95-105 km/h.

    dziekuje i pozdrawiam Tomek "J"

    0
  • #4 26 Lis 2009 18:42
    jacentym10
    Poziom 12  

    na razie jedno bardzo ważne pytanie czy wymieniałeś ostatnio rozrząd bo piszesz o nim ?????

    0
  • #5 27 Lis 2009 02:25
    J.Carson
    Poziom 2  

    Witam rozrząd nie, jednak mój tata przed tym zanim przekazał mi ten samochód na wieczne użytkowanie wymieniał pasek rozrządu, jednak wspomnę ze działo się to też wcześniej przed tą wymianą być może jest coś nagrzebane, poszukuje właśnie czujnika zegarowego aby się tym zająć ale mam z tym problem nie wiem czy istnieje jakiś inny "polski" sposób na prawidłowe ustawienie?
    pozdrawiam Tomek

    0