Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2,5D 1992 rok świeca płomieniowa

hasiek 13 Lis 2009 13:56 4590 5
  • #1 13 Lis 2009 13:56
    hasiek
    Poziom 14  

    Witam. Samochód jak w temacie. Przeszukałem forum ale na temat tego samochodu jest niewiele. Poszukuję schematu obwodu świecy płomieniowej do w/w samochodu. Wszystkie schematy jakie znalazłem są do wersji ze świecami żarowymi a u mnie jest płomieniówka. I jeszcze jedno czy czujnik temperatury wyznaczający próg temperaturowy zadziałania świecy znajduje się w sterowniku i włącza świece tylko w okolicach zera st.C czy jest gdzieś na zewnątrz. Jak to jest rozwiązane. Z góry dziękuję za każdą pomoc.

  • #2 09 Lis 2011 07:45
    ZKepowicz
    Poziom 17  

    Witam . Ja rowniez chcialbym to wiedziec . Mozna by oszukac czujnik. Ale wydaje mi sie ze czujnik jest w puszce elrktroniki pod maska po lewej stronie.

  • #3 05 Sty 2013 20:06
    zuku19
    Poziom 9  

    Choć temat dość stary , też bym chętnie co nie co się dowiedział jakiś schemat .
    Kupiłem ducato ze świecą płomieniową ale jest nie podłączona do elektryki , a mam pod maską urwane/obcięte trzy kabelki .

  • #4 06 Sty 2013 16:50
    luzik e34
    Poziom 9  

    Witam w nowym roku . Mój szwagier miał podobny problem w iveco turbo dejly -5 stopni i niemugł odpalić po weryfikacji okazało się że brakuje sterowania świec i kable pocięte , więc długo nie myśląc bo jestem mechanikiem między innymi koparek JCB zamontowałem świece płomieniową z JCB 3 CX i przycisk na desce rozdzielczej bo świeca nie poczebuje sterowania . Wystarczy 2 metry przewodu elektrycznego podłączyć i przed odpaleniem wystarczy policzyć do 12 sekund i odpadła jak nówka . Prosto i tanio świeca kosztuje 90 zł i 2 godz. pracy z przerwą na papierosa

  • #5 06 Sty 2013 18:22
    zuku19
    Poziom 9  

    Szczerze nie jestem zwolennikiem przerabiania , tym bardziej ze najpierw muszę sprawdzić oryginał/podłączyć cały układ.
    Miałem kiedyś samochód tu kabelek tam przejściówka tam mostek i sie robi pajęczynka :D
    Co do schematów Ducato załączonych na forum nie są czytelne

  • #6 08 Sty 2013 20:14
    zuku19
    Poziom 9  

    luzik e34 napisał:
    Witam w nowym roku . Mój szwagier miał podobny problem w iveco turbo dejly -5 stopni i niemugł odpalić po weryfikacji okazało się że brakuje sterowania świec i kable pocięte , więc długo nie myśląc bo jestem mechanikiem między innymi koparek JCB zamontowałem świece płomieniową z JCB 3 CX i przycisk na desce rozdzielczej bo świeca nie poczebuje sterowania . Wystarczy 2 metry przewodu elektrycznego podłączyć i przed odpaleniem wystarczy policzyć do 12 sekund i odpadła jak nówka . Prosto i tanio świeca kosztuje 90 zł i 2 godz. pracy z przerwą na papierosa

    Poddaję się , okazało się że już jest jakieś druciarstwo na kontrolce grzania i do tego urwany jeden kabelek.
    Możesz rozwinąć temat.
    Dawałeś jakiś przekaźnik , jak z zasileniem świecy w paliwo ?
    Czy można wykorzystać ten układ zasilania paliwa że świecą który mam , jak coś dam zdjęcia

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME