Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyj±tek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana paska osprzetu- Partner silnik 1,9D z klim±.

bolek 13 Lis 2009 14:30 31166 21
  • #1 13 Lis 2009 14:30
    bolek
    Specjalista - o¶wietlenie sceniczne

    Przyszedł czas na wymianę paska w moim partnerze. Silnik 1,9D z klim±. To samo co w berlingach, scudo i innych osobowych.

    Nowy pasek identyczny, ten sam numer czę¶ci, taka sama długo¶ć... tyle że nieco grubszy bo nowy

    Za cholerę nie idzie skubańca naci±gn±ć. Je¶li założę go na wszystkie koła to aby ¶ruba napinacza weszła na swój otwór to brakuje mi ok 3cm!.
    Pasek na pewno jest dobrze poprowadzony.
    Jest tam jeszcze jedna rolka prowadz±ca zamontowana na jakim¶ amortyzatorze. Jej "wysięg" jest regulowany?. Wiem że goni jak wahadło na lewo i prawo, ale czy góra-dół też?

  • #2 13 Lis 2009 14:38
    Usunięty
  • Pomocny post
    #3 13 Lis 2009 14:39
    766630
    Usunięty  
  • #4 13 Lis 2009 14:51
    bolek
    Specjalista - o¶wietlenie sceniczne

    Dokładniej mówi±c jest tam silnik DW8 02r

    -> georgesgr. Tak to jest wła¶nie w ksi±żce opisane, ale jak by się to zbytnio z moim przypadkiem nie pokrywało. Wg rysunków jest nieco inna konstrukjca.

    Jedna rolka jest mimo¶rodowa, z niej idzie na alternator, zawija się na dynamiczny napinacz i leci na wspomaganie.
    Czy ten dynamiczny naci±ga rolke w kierunku chłodnicy, czy też nie pozwala się cofn±ć opadniętej rolce (dosłownie góra-dół)?.

    Działanie na sprężyne napinacza dynamicznego (odchylenie go w strone kabiny) powoduje tylko większe naprężenie paska.

    Teraz na luĽno rolka dynamiczna i mimo¶rodowa opieraj± się o siebie.



    ------------------------
    Zdaje się że za kadencji poprzedniego wła¶ciciela był Ľle założony pasek.
    Zrobiłem tak jak na obrazki i wydaje się że jest git. Tak ma być?

  • #5 13 Lis 2009 19:11
    766630
    Usunięty  
  • #6 14 Lis 2009 10:29
    bolek
    Specjalista - o¶wietlenie sceniczne

    Ha
    Jak by to powiedzieć, jaja jak berety.
    Wystarczy kilka kilometrów i pasek spada (w strone koła).

    Na pocz±tku rolka mimo¶rodowa napięta była do połowy, Tak aby dynamiczny pracował mniej więcej w połowie. Pasek spadł. Napiełem mimo¶ród na maxa- pasek spadł.

    Najpierw spada na wale. Przyznam że wymieniałem łożysko na klimie, mógł by to być trop, jednak samej sprężarki nie odkręcałem, zdjełem tylko jej koło. Po zamontowaniu jest w osi z reszt± kół, nic nie bije

    Sugestie?

  • #7 14 Lis 2009 12:24
    766630
    Usunięty  
  • #8 14 Lis 2009 13:43
    bolek
    Specjalista - o¶wietlenie sceniczne

    hmmm
    W takim wypadku, wg mojego rozumowania pasek spadał by na kole następnym za felern± rolk±. Tymczasem zaczyna spadać na wale, które poprzedza tylko klima.

    Sprężarke sprawdziłem jeszcze raz, nie ma szans żeby się przesuneła po wymiane łożyska. Jej koło pasowe jest blokowane segerem i tam wszystko jest ok. Rolki napinaczy s± w sumie w dobrym stanie, nie tak dawno wymieniane. Tak czy siak nie maj± luzów

    Zamontowałem stary pasek, zrobiłem 20km- nie spadł. Reklamacji na nowy nie chc± przyj±ć twierdz±c że nie możliwa jest wada paska. Pomijam fakt że z cintka potrafiło wywalić pasek bo był zwichrowany już na oko.

  • #9 14 Lis 2009 16:40
    766630
    Usunięty  
  • #10 15 Lis 2009 08:30
    PAWEL222227
    Poziom 16  

    A jak tam wygl±da koło pasowe wału? Z czasem lubi się wycierać.Kliniki jeszcze s±?

  • #11 15 Lis 2009 11:33
    bolek
    Specjalista - o¶wietlenie sceniczne

    Koła s± ok.
    Wczoraj wyci±głem dynamiczny, igiełki OK. Prędzej sprężyna, widać że tarła o blok.

    Przy Ok 1100obr/min widać że dynamiczny zaczyna skakać. W tym samym czasie pasek pomiędzy klim±, a wałem też dostaje wibracji i to sporych

  • #12 15 Lis 2009 11:56
    Usunięty
  • #13 15 Lis 2009 12:45
    bandi21
    Poziom 29  

    Miesi±c temu miałem takie auto na warsztacie.Duże skoki paska pomiędzy wałem a sprężark±.Uszkodzona była sprężyna od rolki dynamicznej(jej długo¶ć była o połowę dłuższa od nowej i do tego duży luz na tulejce przy mocowaniu z napinaczem)Po wymianie skoki zniknęły.Tam pasek nie spadał ale skoro u ciebie też pasek skacze to radzę sprawdzić.Ja za sprężynę płaciłem chyba 170 zł.

  • #14 15 Lis 2009 16:10
    bolek
    Specjalista - o¶wietlenie sceniczne

    A u ciebie te skoki paska były w całym zakresie obrotów, czy wpadał w rezonans tylko w jednej chwili?

    Spróbuje jeszcze "pomóc" sprężynie i zobacze co się stanie z wibracjami. Gdyby straciła na dynamice to wydaje mi się że wraz ze wzrostem obr. wibracje paska powinny być większe. A tutaj jest wręcz przeciwnie.

  • Pomocny post
    #15 15 Lis 2009 16:14
    Usunięty
  • #16 15 Lis 2009 19:30
    bolek
    Specjalista - o¶wietlenie sceniczne

    No i wydaje się że na razie problem rozwi±zany, może barbarzyńsko...
    Teraz zamiast sprężyny naci±gacza jest płaskownik. Pasek naci±gnięty na stałe rolk± z mimo¶rodem.

    Powiem tylko że ten amortyzator można w sumie prosto sprawdzić. Wystarczy zrobić dziurke w dolnej czę¶ci gumowej osłony, jak poleci olej to wszystko wiadomo.

  • #17 15 Lis 2009 19:39
    766630
    Usunięty  
  • #19 15 Lis 2009 22:00
    bandi21
    Poziom 29  

    U mnie pasek skakał w całym zakresie obrotów z jałowymi wł±cznie.

  • #20 15 Lis 2009 22:32
    766630
    Usunięty  
  • #21 15 Lis 2009 22:39
    bolek
    Specjalista - o¶wietlenie sceniczne

    Być może amortyzator uszkodzony był w innym stopniu.
    Przede wszystkim dzięki wielkie za pomoc, bo na 90% została odnaleziona przyczyna.

    Teraz tak trochę nie na temat.
    Je¶li chodzi o "domorosłego"
    Georgesgr. Na pewno sam nie raz klnełe¶ że fabryka zrobiła co¶ w durny, b±dĽ przesadzony sposób (Przyszło by ci do głowy aby zdj±ć durna miskę olejow± w fordzie trzeba było najpierw odkręcić skrzynie?).
    Ogólnie nie mam zamiaru poprawiać fabryki i sam tego nie toleruje. W tym przypadku auto jest moje i w tym miesi±cu dostało w czę¶ciach kolejnego tysi±ca (prawie). Powoli robi się to irytuj±ce
    Przyznam szczerze... nie wiem jak± zalete ma patent z amortyzatorem. Kiedy¶ tego nie było i nie było problemu. Równie dobrze można powiedzieć że kiedy¶ silniki były na gaĽniku i też było dobrze. Ot kwesia wyważenia co można, czego nie.
    Niech nawet zrobi na tym pasku 40 zamiast nie 50ty¶ i będzie ok. W±tpie aby ustawienie paska na sztywno spowodowało jak±¶ nie naturalnie szybk± usterke.

    BTW nie żyje z naprawy aut, wiem za to mniej więcej o co chodzi, mam warunki i przy odrobinie Waszej pomocy wole podłubać sam. Nie toleruje wygłupów, lania na auto, czy podmieniania czę¶ci oddaj±c auto do warsztatu, a uwierz mi miałem okazje co¶ takiego do¶wiadczyć.

  • #22 17 Lis 2009 15:42
    766630
    Usunięty  
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME