Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 700 lpg przegląd, regulacja i spalanie

ireks3 13 Lis 2009 18:18 14050 16
  • #1 13 Lis 2009 18:18
    ireks3
    Poziom 9  

    Witam serdecznie.

    Przeszukałem całe forum elektroda.pl i nie znalazłem w nim odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

    Mój problem wygląda następująco.

    Jestem posiadaczem CC700 /1995 (gaźnik FOS) z instalacją LPG. Samochód do tej pory nie sprawiał większych problemów – spalanie na trasie 6,26 w mieście do 10 l gazu (trochę wysokie). W ostatnim czasie, co prawda nie jeżdżę w dalsze trasy, tylko po mieście z przewagą krótkich tras (2-3 km rano i po 12 godzinach kolejne 2 km). Nie wiem czy to jest normalne, że spalanie obecnie jest na granicy 12 i dochodzi do 14 l (ostatnio).

    Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną tak wysokiego spalania i czy da się je zmniejszyć? Czy można w jakiś sposób samemu wyregulować, czy przeczyścić (dokonać przeglądu) instalację gazową, jeśli tak, to co i w jaki sposób mogę zrobić samemu? Zaznaczam, że nie mam doświadczenia z samochodami benzynowymi, a z „gazowcem” mam do czynienia pierwszy raz.

    Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

    P.S. Może ktoś również ma CC 700 z LPG, prosiłbym o wypowiedzi jak wasze „małe bestie” są łakome na lpg.[/i]

  • #2 13 Lis 2009 20:56
    fisto
    Poziom 18  

    WITAM JEŻELI JEŹDZISZ NA GAZIE 2KM I ODPALASZ NA GAZIE TO NORMALNE SPALANIE. ZIMNY REDUKTOR TO ZNISZCZONY REDUKTOR I SPALANIE 100l/100km.NA TRASIE 6L TO MYSLE ZE ZNOŚNE. MIAŁEM SAMOCHODZIK 1.0 W TRASIE PALIŁ 9L ALE WES JEDŹ NA 4 BIEGU 120 TO STANIE SIE NORMALNE.DLA SPRAWDZENIA MOJEJ TEORI ZIMNEGO REDUKTORA ZRÓB TAK:
    1.ODPALASZ SAMOCHÓD NA BENZYNIE ROZGRZEWASZ W MIEJSCU AZ POCZUJESZ CIEPŁE POWIETRZE Z NAWIEWU.
    2.PRZEŁĄCZASZ NA GAZ I JEDZIESZ TE 2-3KM JEZELI SPALANIE SPADNIE DO TYCH 6-7 LITRÓW TO PRZYCZYNA SPRAWDZONA.

  • #3 22 Lis 2009 01:36
    ireks3
    Poziom 9  

    Dziękuję za opinię.
    Może jeszcze ktoś jeździ cc700 na gazie.
    Proszę o kolejne opinie.

  • #4 22 Gru 2009 20:30
    piotrek_wysmyk
    Poziom 10  

    witam kolego ireks3 ja tez mam cc 700 z tego samego roku moje autko spala 6.2 l w trybie 30 procent po miescie a 70 procent w trasie takie mialem spalanie zanim wymienilem reduktor gazu teraz nie wiem ile pali bo jeszcze nie sprawdzalem i poprzednia wypowiedz kolegi to prawda zimny reduktor to wieksze spalanie . A mozliwe masz uszkodzony elektrozawur od gazua sprawdzic to mozna w ten sposub , zrub tak zgas auto i odkrec nie dziany przewud pomiedzy reduktorem gazu a elektrozaworem troche gazu poleci ale nie powino za duzo poleciec jesli zawur przepuszcza to znaczy ze gumki zamykajace sa sztywne i dla tego zawur przepuszcza gaz i sie nie domyka. ja mialem taka usterke

  • #5 22 Gru 2009 21:26
    Mietek1976
    Poziom 13  

    Czy filtr powietrza nie prosi się o wymianę i lpg o regulacje.

  • #6 12 Mar 2010 09:56
    vigoszambelan
    Poziom 9  

    Witam. Też jestem posiadaczem CC 700, ale z Aisanem. Jaką instalację gazową byście polecili do CC? Coś najbliższego sekwencji mnie interesuje
    Pozdrawiam

  • #7 12 Mar 2010 10:20
    tzok
    Moderator Samochody

    Do samochodów z gaźnikiem przeznaczone są instalacje I i II generacji. Jeśli nie masz sondy lambda to w grę wchodzi jedynie I generacja - bądź z mikserem, bądź BLOS. Ale tak szczerze to koszt instalacji przewyższa koszt samochodu, a auto ledwo jeździ na benzynie, a co dopiero na LPG. LPG w tak małym i słabym samochodzie to totalne nieporozumienie.

  • #8 12 Mar 2010 13:31
    adam1976
    Poziom 11  

    Ja swego czasu miałem CC700 z gaźnikiem AISAN + LPG. Wszystko działało OK spalanie w granicach 6,5 gazu w trasie (jeździłem wtedy codziennie około 80 km). Instalacja gazowa I generacji, Problemy były z odpalaniem zimą a pozatym wszystko śmigało pięknie jak za te pieniądze.
    Samochodzik posiadam do tej pory co prawda wymieniłem silnik + gaźnik - stary miał wadę i co chwile pękała uszczelka pod głowicą) teraz mam spokój z uszczelką ale za to problem z obrotami na benzynie a na gazie czasami gaśnie jak zimny. Ogólnie nie jest źle ale nie zachwyca, szczególnie zimą problemy z odpaleniem rano po zimnej nocy. Apropo odpalania to dotyczy oczywiście odpalania na benzynie bo latem to wszystko jedno odpala aż miło na obu paliwach bez różnicy.

  • #9 02 Kwi 2010 13:34
    vigoszambelan
    Poziom 9  

    Dzięki za info kolego TZOK, pytałem tylko z ciekawości, ponieważ nie zamierzam ukrzyżować swojego Cintka gazem. Jeżdżę na vpower racing 100 okt i spalanie mam na trasie poniżej 3,5l (80-90km/h) w mieście do 5l więc uważam przerabianie CC 700 na gaz za głupotę, sztuką dla sztuki. Silnik benzynowy ma jeżdzić na benzynie.
    Pozdrawiam

  • #10 02 Kwi 2010 17:09
    ANKAWE
    Poziom 10  

    vigoszambelan skoro masz tak niskie spalnie to chyba jeździsz na ubogiej mieszance?

  • #11 02 Kwi 2010 19:46
    Tombou
    Poziom 13  

    raczej nie,też miałem przez kilka lat aisana i musze przyznac ze na trasie 70-90 rzeczywiscie spalał ponizej 4L, a miescie 5-5,5litra,wiec nieco wiecej niz koledze wyzej,a mieszanke miał zwykłą jak komputer uznał,a silnik przebiegiem przekroczył 200 tkm...przy takim spalaniu nie widze sensu montażu lpg która i tak przez nieuwagę szybciej zuzyje silnik

  • #12 02 Kwi 2010 22:11
    adikus7
    Poziom 13  

    vigoszambelan napisał:
    Silnik benzynowy ma jeżdzić na benzynie.

    Denerwują mnie takie wypowiedzi. Uzasadnij to jakoś,co nie tak się dzieje z silnikiem zasilonym LPG.

  • #13 04 Kwi 2010 09:10
    rapieer84
    Poziom 9  

    vigoszambelan napisał:
    uważam przerabianie CC 700 na gaz za głupotę, sztuką dla sztuki. Silnik benzynowy ma jeżdzić na benzynie.
    Pozdrawiam


    Posiadam CC 700 Aisan + LPG -2 Generacja
    Gaz założony przy przebiegu 52 tyś km obecnie mam 110 tyś km i co stwierdzam po przejechaniu 58 tyś km na lpg. Niedawno musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą z powodu awarii termostatu i co zaobserwowałem na głowicy nie osadzają się nagary tak jak na benzynie , gniazda zaworowe i zawory w idealnym stanie (to jest mit o wypalaniu gniazd zaworowych CC mają przystosowane głowice do benzyny bezołowiowej to znaczy ze mają utwardzone gniazda zaworowe i zawory wydechowe przystosowane do pracy w wyższej temperaturze „nie to co starsze pojazdy które jeździły na benzynę ołowiową”

    Pewnie znajdą się głosy że auto na lpg jest mułowate, nie odczuwam tego, pali 7 litrów - jest ok. Pewnie są maniacy oszczędności i przykręcają do 6 litrów, ale ja wolę spalać o litr więcej i mieć parametry jak na benzynie .

    Spalanie w mieście:
    6 litrów benzyny po 4.30= 25,80zl
    7 litrów lpg po 2.09 = 14,69zł

    Żeby zrobić 200 km musisz wydać 50zł a ja 30 zł to chyba jakaś oszczędność przy tankowaniu a zwłaszcza jak samochodu używasz na co dzień .
    Od kiedy założyłem gaz w swoim cienkim to nie przejmuję się czy dzisiaj zrobię 20 km czy 120 km po prostu jeżdżę tanio!!!

  • #14 10 Kwi 2010 21:35
    piotrek 150
    Poziom 2  

    ja również posiadam cc700 Aisan. gaz założyłem około 2 miesięcy temu, koszt 1100zł(1 generacja)
    wielu ludzi odradzało ten zabieg, bo przecież 31 koni i na dodatek fiat,ale póki co muszę powiedzieć że wszystko działa jak powinno,owszem kiedy wyjechałem z zakładu w którym montowany był gaz auto było co najmniej mułowate, kiedy powiedziałem jakie są wrażenia z jazdy monterowi zaczął się śmiać i powiedział żebym się cieszył że auto w ogóle jedzie. Po powrocie do domu zacząłem czytać troche na temat regulacji gazu,po czym zabrałem się do majstrowania przy instalacji, skutkiem tego był znaczny wzrost mocy,różnica miedzy jazdą na benzynie a gazie jest praktycznie nie odczuwalna.Spalanie w cyklu mieszanym około 8 litrów.v max 120km/h (tyle samo co na benzynie)

    i jeszcze jedno żal mi tych wszystkich ludzi którzy śmieją się z cc 700,otóż bardzo wiele zależy od umiejętności kierowcy,(nie mówię tu o wyścigach samochodowych, gdzie moc jest bardzo potrzebna;) na codzień mijam wiele samochodów i prawie wszyscy kierowcy są zdziwieni że coś tak słabego potrafi tak jechać.
    także nie moc silnika, lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika :)

  • #15 22 Kwi 2010 11:27
    vigoszambelan
    Poziom 9  

    Witam Was! Słowo komentarza odnośnie instalacji LPG w Cintku.
    Pomijając to że gaz niszczy silnik, dochodzą jeszcze sprawy wymiany materiałów eksploatacyjnych typu świece, przewody czy filtry pompa paliwowa (używana przy rozruchu zimnego silnika czyli zbyt rzadko zeby zachowala trwałosc) oraz konieczne przeglądy, większa masa auta, no i zakaz wjazdu na niektóre parkingi podziemne. Także, każdemu odradzam gaz w CC. Swojego CC 700 mam od 1997 (przebieg 61tys km) i nigdy tam nic nie było robione (filtry świece to wiadomo, że tak, ale żadnych rozrządów czy coś) i robię miesięcznie 1500-2000km i auteczko chodzi jak zegarek, co oczywiste używam cześci wyłącznie oryginalnych i komuś kto żałuje na dobre paliwo do auta polecam autobus.

  • #16 18 Maj 2010 08:18
    grunz
    Poziom 18  

    vigoszambelan napisał:
    Witam Was! Słowo komentarza odnośnie instalacji LPG w Cintku.
    Pomijając to że gaz niszczy silnik, dochodzą jeszcze sprawy wymiany materiałów eksploatacyjnych typu świece, przewody czy filtry pompa paliwowa (używana przy rozruchu zimnego silnika czyli zbyt rzadko zeby zachowala trwałosc) oraz konieczne przeglądy, większa masa auta, no i zakaz wjazdu na niektóre parkingi podziemne. Także, każdemu odradzam gaz w CC. Swojego CC 700 mam od 1997 (przebieg 61tys km) i nigdy tam nic nie było robione (filtry świece to wiadomo, że tak, ale żadnych rozrządów czy coś) i robię miesięcznie 1500-2000km i auteczko chodzi jak zegarek, co oczywiste używam cześci wyłącznie oryginalnych i komuś kto żałuje na dobre paliwo do auta polecam autobus.


    Żal. Jeżeli instalacja jest założona poprawnie a nie przez jakichś partaczy to nie niszczy silnika.Świece i przewody wymieniasz ale koszt tych dwóch kabelków i dwóch świec jest tak horrendalnie "wysoka", że szok. I nie wymienia się ich co tysiąc km. Pompa paliwa w cc700 jest mechaniczna (podobna do tej w maluszku) więc ona pracuje cały czas(jak się mylę niech mnie ktoś poprawi) a nie tylko przy rozruchu.Wystarczy dbać, żeby było paliwo w zbiorniku. Większa masa auta- no faktycznie instalacja lpg z butlą waży dwie tony...A propo zakazów wjazdu z LPG to poszukaj tego znaku w kodeksie...
    W 97 roku miałeś przebieg 61tyś czyli na dzień dzisiejszy masz co najmniej 200tyś km. -- To żadna rewelacja.
    Teraz policz sobie ile byś zaoszczędził jeżdżąc na gazie (nie podwójnym)
    http://www.gazeo.pl/kalkulator.php?kalkulator-autogazu
    instalacja zwróci się po niecałym roku a skoro użytkujesz to auto już 13 lat to ...
    Zresztą sam zobacz.
    Pozdrawiam wszystkich jeżdżących na LPG a reszta niech płaci i płacze :-)

  • #17 11 Gru 2010 22:33
    ireks3
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim uczestnikom za udział w dyskusji na temat CC700+LPG. W moim przypadku po samodzielnej regeneracji reduktora (wymiana wszystkich uszczelek i membran-zestaw naprawczy) Spalanie znowu spadło do 10 l LPG co przy mojej extremalnie miejskiej jeździe jest dla mnie satysfakcjonujące - dziennie przejeżdżam ok. 3 km w tym, że na tym odcinku jest 4-6 razy uruchamiany i niejednokrotnie po dłuższym przestoju ok 12 godzin. Samochód służył mi do dojazdu do pracy, zawiezieniu dziecka do przedszkola. Poza tym był (bo już sprzedałem) to mój drugi kupiony tylko po to, aby zawieźć żonę do porodu bo pierwszy był uszkodzony i trwały przepychanki z ubezpieczycielem.

    Dziękuję wszystkim i Pozdrawiam

    Temat uważam za zamknięty!!!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME