Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw 525i e34 problem z olejem w kanale powietrznym

gogo1221 13 Lis 2009 18:22 8474 16
  • #1 13 Lis 2009 18:22
    gogo1221
    Poziom 9  

    Witam.Mam problem z olejem w kanale dolotyowym powietrza ktory zasyfia mi wszystko poczawszy od kolektora poprzez silniczek krokowy az po filtr powietrza.Bardzo prosze o pomoc.Nie wiem co dokladnie sie dzieje,jak usunac taka usterke i ewentualnie jakie wydatki mnie czekaja...?Wczoraj rozlozylem na czesci pierwsze silniczek krokowy,wyczyscilem"brudasa"dzis wyczyscilem swiece bo rowniez nagar potezniejszy od elektrody.przez chwile bylo dobrze ale znow to samo.Olej znow wszystko zalal i tyle z naprawy.Oczywiscie chodzi tu o bmw525i 1989rbmw 525i e34 problem z olejem w kanale powietrznym

    0 16
  • #2 13 Lis 2009 19:51
    kapitanwasyl
    Poziom 14  

    Czy to dzieje się po ostrzejszej jeździe ? Bo jeżeli nie to prawdopodobnie winą są tak zwane "przedmuchy" w silniku i niestety mechanik jest potrzebny .Prawdopodobnie auto czeka remont. Podpowiedź : odkręć korek prowadzący do pokrywy zaworów -tam gdzie dolewa się olej ,na zapalonym silniku zakryj dłonią poczujesz dmuchanie (zły objaw} dymienie z otworu (jeszcze gorzej) i prawdopodobnie tak będzie ,ponieważ opary oleju i spalin przedostają się do dekla skąd
    przedostają się do kanału przepustnicy . ratunek tymczasowy to odjęcie rurki odsysacza oparów od filtra powietrza i opuszczenie jej w dół .

    0
  • #3 13 Lis 2009 23:06
    gogo1221
    Poziom 9  

    Witam.Wlasnie o to chodzi ze nic takiego sie nie dzieje,dzis odkrecalem korek wlewowy.Ktos mi powiedzial ze to moze byc odma,ale ja kompletnie nie wiem o co mu chodzilo.Powiem jeszcze ze auto mialo wymieniany silnik,tzn:dol silnika jest od 2.7 ETA a glowica od mojej starej 2.5i.Nie wiem czy to ma jakies znaczenie?A co do objawow to dzieje sie tak nawe gdy auto stoi w garazu-bo jezdzic sie nia teraz za bardzo nie oplaca by cos jeszcze rozwalic.

    0
  • #4 14 Lis 2009 08:37
    kapitanwasyl
    Poziom 14  

    Odma to rurka gumowa ,która odsysa opary oleju z silnika i kieruje je do komory filtra powietrza gdzie są zasysane i spalane wraz z paliwem w silniku.Podczas kiedy silnik jest na wykończeniu do komory olejowej przedostają się spaliny i olej , które przy dużej ilości potrafią zadławić silnik. 1 Proponuje jeszcze poszukać tej rurki odczepić od obudowy filtra ,rozgrzać silnik i zobaczyć czy dymi . 2 sprawdzić poziom oleju czy nie jest za duży ( w silniku ) ,czy za bagnetem nie ciągnie się tkzw . klucha . 3 Zareklamować u mechanika który wymieniał silnik.
    Niestety nie wszystko da się zdiagnozować z opisu pomogłem ile mogłem.

    0
  • #5 14 Lis 2009 08:50
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Ja bym się tym za bardzo nie przejmował, mam silnik M50 czyli 2.0L 24V... jest dokładnie to samo... dodam że sprężanie jest na poziomie 11 barów... czyli przedmuchów tam brak.... najprawdopodobniej ten olej zaciągany jest odmą... kiedyś robiłem remont w takim silniku jak mój...dlaczego? bo właściciel stwierdził że jest za dużo oleju w dolocie...tam było tylko wilgotno ale ok... przekonywałem że remont nic nie da...po przejechaniu ok 60km po wymianie pierścieni, a co za tym idzie uszczelki pod głowicą i wielu innych.....zaczął znów się pokazywac olej :)
    do kolegi: kapitanwasyl.. odma jest włączona zaraz przed przepustnicę, a nie do filtra powietrza... stąd krótka droga do kolektora... niby jest tam spływ po bagnecie, ale nie wiele on daje... pozdrawiam :) :) :)


    Chociaż... skoro piszesz że go Ci aż zalewaa,... hmmm... pomyślimy.

    0
  • #6 14 Lis 2009 09:03
    kapitanwasyl
    Poziom 14  

    Oki z miejscem dolotu odmy mała pomyłka zresztą mało istotna , efekt i tak ten sam. Co do jazdy zależy jak z braniem oleju i nagarem na świecach (może być uciążliwe)
    Jeszcze pytanko : czy stary silnik też miał takie objawy, bo jeżeli nie to czy wymiana poszła na leprze ?

    0
  • #7 14 Lis 2009 10:32
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    A wcale że nie mało istotna...bo jeśli był by przy filtrze, to ten olej spływał do filtra (bo tam jest pionowy)... a do kolektora na pewno by nie doszedł.. mam pomysł... przerobic odmę...bez pośrednio do przepustnicy dac filtr stożkowy a do odmy i regulatora prędkości biegu jałowego oddzielne filtry... wtedy zobaczymy czy olej znów zbiera się w kolektorze jakimś cudem...pozostaje jeszcze jedna kwestia...tam jest głowica nisko a przepustnica znacznie wyżej... pytanie w jaki sposób mógłby olej się wydostawac... nie wiem, z cylindrów w górę??????

    0
  • #8 14 Lis 2009 12:06
    kapitanwasyl
    Poziom 14  

    Olej nie idzie tam zbierają się jego opary

    0
  • #9 14 Lis 2009 13:22
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Ale odma na tyle silnie może ciągnac że i wy ssie krople oleju..
    Szczególnie w takim silniku...2.7L i 6 cylindrów:)

    0
  • #10 15 Lis 2009 20:52
    gogo1221
    Poziom 9  

    Witam.Przeczytalem uwaznie wszystkie komentarze za ktore bardzo dziekuje.Oczywiscie jutro sprobuje zastosowac sie najpierw do kolegi D.J.Slim i zamontuje piltr stozkowy oraz drugi na silniczek krokowy.Nie omieszkam rowniez sprawdzic co sie dzieje po odlaczeniu odmy i rozgrzaniu silnika.Jesli chodzi o objawy przed wymiana to rowniez silnik nierowno chodzi,lecz oleju w silniczku i komorze dolotowej powietrza bylo mniej.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam iz podejzewam fuszerke w samej robocie.Mozliwe ze pierscienie nie sa dobrze spasowane-nie wspominajac o wymianie.Moze tak byc i wtedy podejzewam ze bedzie rzucac olej az do komory przepustnicy.Swiadcza o tym mysle sobie rowniez biale spaliny"kopci"i zapach nieprzepalonego paliwa z wydechy.Mam nadzieje ze taki scenariusz bedzie ostatecznym ale to juz czas pokaze.

    0
  • #11 15 Lis 2009 21:33
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    "Mozliwe ze pierscienie nie sa dobrze spasowane-nie wspominajac o wymianie.Moze tak byc i wtedy podejzewam ze bedzie rzucac olej az do komory przepustnicy" -kolego "gogo"- masz takie głupoty pisac to lepiej w ogóle nie wypowiadaj się :D

    Napisz o rezultatach... Pozdrawiam:)

    0
  • #12 16 Lis 2009 16:45
    Piotr520
    Poziom 22  

    Jest jeszcze jedna możliwość,miałem taki przypadek w fiacie 125p.Waliło olejem z odmy i wszyscy stwierdzili że pozostał tylko remont(sam też tak myślałem).Po odkręceniu pokrywy zaworów okazało się że konik zaworu ssącego na czwartym cylindrze był przesunięty(raptem milimetr w bok) i z kanału który smaruje te koniki(taki mały otworek w rurce na której pracują koniki) olej lał jak szalony prawie centralnie w odme.Kontrolka oleju nie świeciła się ale miał słabe ciśnienie na jałowym.Zwykła podkładka uzdrowiła silnik:D.Możesz ściągnąć pokrywe i zobaczyć co się dzieje.Troche będzie chlapało.

    0
  • #13 17 Lis 2009 20:01
    gogo1221
    Poziom 9  

    Witam.Przeprowadzilem pare eksperymento i pomoglo chociaz tak do konca nie wiem co...:idea:Jeszcze raz wszystko rozebralem i wyczyscilem,odlaczylem przewod od pokrywy zaworow do przepustnicy.Obserwowalem go i nie zauwazylem dymienia a i opary byly nieznaczne,uznalem ze jest ok.Po zatknieciu palcem miejsca gdzie ow przewod laczy sie z przepustnica silnik dostawal dziko wielkich obrotow,mysle ze tak ma byc.Podlaczylem wszystko jak bylo ale teraz zaczely sie problemy...Silnik dostal wysokich obrotow i nijak nie mozna bylo ich zmniejszyc.Po wielu probach zlapalem za silniczek krokowy i przesunalem go w obudowie"przeciez mialem go rozebranego na czesci pierwsze"Okazalo sie ze musi byc ustawiony w swoim polozeniu bo nie do konca zamyka dolot powietrza i obroty wtedy wskakuja na wysokie lub za niskie-zalezy w ktora strone przekrecimy.Podczas czyszczenia odkrecalem rowniez czesc"nie wiem jak ja nazwac"ktora znajduje sie pod spodem przepustnicy i jest sterowana elektronicznie,jestpolaczona z czpieniem przepustnicy.Jak widac nagrzebalem conie miara i suma sumarum nie wiem co,ale pomoglo.Silniczkiem wyregolowalem obroty i dymienie z wydechu rowniez ustapilo.Dziekuje za podpowiedzi bo bardzo sie przydaly,ja juz nie wiedzialem co mam dalej robic.Pozdrawiam:D

    Dodano po 11 [minuty]:

    To wlasnie ta czesc.Slychac jak sie zalacza po ruszeniu sie przepustnicy.https://obrazki.elektroda.pl/90_1258484400.jpg

    1
  • #14 18 Lis 2009 09:02
    Piotr520
    Poziom 22  

    Jest to potencjometr położenia przepustnicy.

    0
  • #15 18 Lis 2009 16:46
    gogo1221
    Poziom 9  

    A mozesz mi powiedziec czemu sluzy i na jakiej zasadzie dziale?Mysle ze nadmiar wiedzy nikogo jeszcze nie zabil i moze mi sie to jeszcze przydac....z gory dzieki.

    0
  • #17 24 Lis 2009 14:59
    gogo1221
    Poziom 9  

    Dzieki wielkie Piort za wstawke,bardzo ciekawa i przydatna co by nie plesc takich glypot jak ja tyo czynilem....jeszcze raz dzieki.

    0