Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Freelander usterka ABS odczytane błędy

13 Lis 2009 22:31 9281 13
  • Poziom 15  
    Witam Land Rover Freelander 99r 2.0 td.Od pewnego czasu świeci się kontrolka ABS.Błędy jakie odczytałem są następujące.
    1-pump failure 1 (monitor line)
    2-pump failure 3 (pump sticking)
    3- shuttle valve switch failure
    Co najlepsze pompa chodzi ale bardzo głośno ale zawór sterujący się nie odzywa jedynie przekaźnik który nim steruje.System Wabco sterownik pod siedzeniem a rozdzielacz za prawą lampą.Nie robiłem nigdy takiego absu i moje pytanie brzmi czy ktoś z was natrafił na taki przypadek??Jeśli tak,czy skoczyło się to wymianą rozdzielacza z pompą ?? Czy jest na to jakaś metoda.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Po wymianie pompy i modulatora nadal to samo.Podpowie ktoś gdzie znajduje się ten zawór sterujący?? I jaka jest jego funkcja??
  • Poziom 12  
    shuttle valve switch ( konkretnie są dwa )znajdują się w hydraulicznej części modulatora abs
    jeżeli ten element wymieniłeś i błąd od nich jest nadal to albo ten nowy ( pewnie używany ) zwalony , lub uszkodzona wiązka do ABS CM
    sam ABS CM czasem też , ale rzadko
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Fakt modulator jest używany.Jedno mnie dziwi bo już badałem na różne sposoby.Dawałem test elementów i na wszystkich zaworkach które się odzywają podczas testu pojawia się napięcie 12v a na 2 przewodach nie ma nic.Dając test shottle Velve słychać tylko przekaźnik w module pod siedzeniem ale nie pojawia się napięcie przy modulatorze.Ale badałem też od drugie str. tzn podpiąłem żarówkę 21W pod + aku i przykładałem do modulatora.Wszystkie które podczas testów pstrykały to pstrykają ale na tych przewodach na których nic nie było jest cisza.Z tego 1 jest masą no to jemu nie ma się co dziwić.
  • Poziom 12  
    jakim sprzętem robiłeś test ?
    i opisz sam test , krok po kroku co robiłeś
    na wyjściu zaworów shuttle nie może pojawiać się napięcie !
  • Poziom 15  
    Testy robie LUNCHEM.Napięcie pojawia się tylko na zaworka in i out. W lunchu jest lista elementów wykonawczych i dalej je po koleji.I badam czy pojawia się cos na przewodach.Pompa się załącza a błąd o niej nadal jest.Widzę jeszcze na schemacie że do pompy za przekaźnikiem leci przewodzik który chyba podaje sterownikowi czy jest napięcie za przekaźnikiem.W jaki sposób można te zaworki Shottle zbadać
    ??
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    sprawdz od razu jaka rezystancja do masy pokazuje sie na pin 9 czerwony z czarnym przy modulatorze
    przy zwolnionym pedale inna lub brak nie pamiętam
    przy wciśniętym częściowo inna
    przy wciśniętym całkowicie jeszcze inna
    ale za każdym razem takie same dla danego stanu
    jakikolwiek zanik podczas wciskania pedału lub inne wskazanie to usterka shuttle valve ( modulatora )
    sprawdz jeszcze raz mase na pin 1 z nadwozia i 6 z ABS CM
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o masy to przebadałem je pod względem ciągłości i skuteczności.(Żarówka 45w do + a drugi jej koniec do tych mas i jest OKI)Co do tych rezystancji to może lepiej było by użyć miernika analogowego ze wskazówką bo powinno być to bardziej widoczne.Jutro będe miał nowy sterownik.Niby z anglika (ta druga pompa tez jest z tego auta) i przed rozbiórką był ten komplet sprawny.Zastanawia mnie to dlaczego Lunch robi test przekaźnika Shottle i jak to ze sobą jest powiązane.Bo jak daje ten test to pod siedzeniem pstryka przekaźnik a nigdzie nie pojawia się napięcie.I jeszcze jedno 2 pierwsze błędy.Skąd one się biorą ?? Bo monitor line działa.Po włączeniu silnika pompy napięcie 12V wraca do sterownika tym właśnie przewodem który według mnie monitoróje zadziałanie przekaźnika.
  • Poziom 12  
    nie wiem jak Lunch , używam serwisowego T4 i w trakcie testu należy odpowiednio wcisnąć i odpuścić pedał hamulca
    w każdym razie shuttle valve jest tak naprawde układem który daje info do ABS CM o tym jak zmienia się ciśnienie w ukł. hamulcowym
    jak wcześniej pisałem na tym pinie nie szukamy napięcia
    a właśnie ze względu na tą kombinacje błędów dokładnie sprawdził bym masy
    jeżeli ABS CM podczas self-testu wykryje nie prawidłową rezystancje czy to shuttle valve czy silnika pompy , od razu lampka i błędy
    znam trochę to urządzenie ( Lunch ) i mam sugestie zmienić język na angielski
    lepsze opisy błędów i więcej funkcji , czasem w tłumaczeniach błędy

    powodzenia
  • Poziom 15  
    Niestety wymiana sterownika nic a nic nie zmieniła.Nie bardzo wiem już od czego zacząć i gdzie szukać winy.Bo ten drugi ster i druga pompa to niby komplet ze sprawnego auta.A błędy jak były tak są.Kolego SZczęsnyLR daje foto z Luncha. Może podpiwie CI to coś bo ja patrze na to i nic a nic mi to nie mówi.Masy jeszcze raz zbadane.

    1Freelander usterka ABS odczytane błędy
    2Freelander usterka ABS odczytane błędy
    3Freelander usterka ABS odczytane błędy
    4Freelander usterka ABS odczytane błędy
    I jak by ten hamulec nie był wciśnięty to prawie nic się nie zmienia.Czasami tylko napięcie na zaworze shottle troszkę się zmieni ale przy obojętnie jak mocno wciśniętym zmienia się tak samo w grnicy 0.06V
  • Poziom 10  
    i co w koncu naprawiłeś ten bład bo mam to samo u siebie teraz te same błędy i nie wiem od czego zaczac
  • Poziom 18  
    Dołacze się do tematu, mam te same błędy i nie mogę dojść gdzie jest usterka, może udało się komuś to zrobić
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    tez mam te same byki, poradził sobie ktoś?
  • Poziom 18  
    Witam, tak zrobiłem
    X431 pokazywał te błędy a uszkodzone było:
    - połączenie przycisku w lewarku zmiany biegów chyba od zjazdu czy cos, nie pamiętam
    - uszkodzony lewy przedni czujnik koła

    Miernik i przedzwonić trzeba wszystkie wtyczki po schemacie

    Pozdrawiam