Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford escort MK7 spada temperatura silnika

seradam 13 Nov 2009 23:31 6433 10
Automation24.pl
  • #1
    seradam
    Level 17  
    Mam taki problem. Jak jadę jednostajnie i dość szybko to potrafi mi spaść temperatura silnika poniżej normal. Jechałem na autostradzie 150km/h na dworze 6°C po kilkudziesięciu km temperatura na wskaźniku spadła do zera i po chwili silnik zaczął tracić moc. Jak zwolniłem to temp podniosła się i tak chwile dałem radę jechać. Jednak za chwilę dalej spadała i musiałem jechać około 90km/h żeby utrzymać temperaturę. Po opuszczeniu autostrady i wjechaniu w cykl miejski wszystko wróciło do normy. Termostat wymieniłem. Działo się nadal. Zamieniłem z kuzyna termostaty na na pewno sprawny i dalej są problemy. Nie jest to wina wskaźnika, bo temperatura ogrzewania też spada. Dzieje się to również na krótkich odcinkach prostej.
  • Automation24.pl
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak sprawdziłeś, że nie jest to wina układu wskaźnik/czujnik? Bo to jedna z dyżurnych usterek escorta? Czym przeprowadziłeś niezależny pomiar?
    Jeżdżę takim autem już klika lat i jakoś nie odczułem wahań mocy zależnych od temperatury...
  • Automation24.pl
  • #3
    seradam
    Level 17  
    Quote:
    Jechałem na autostradzie 150km/h na dworze 6°C po kilkudziesięciu km temperatura na wskaźniku spadła do zera i po chwili silnik zaczął tracić moc.

    Jedziesz stałą prędkością i nagle zaczyna auto zwalniać . Myślę że wskaźnik nie ma takiego wpływu na auto. Dodam , że w aucie przestało działać ogrzewanie, czyli ewidentnie wystudził się silnik.
  • #4
    krystiankiki
    Level 10  
    Witam was ja jednakże uwazam ze jest to wina ukladu chlodzenia posiadam tez forda i na prostej powyzej 10 km spada mi temperatura ale nie tak takie objawy ma otwarty uklad chlodzenia wyjmi termostat calkowicie odpal i zaczekaj az sie troche nagrzeje i wyjedz na prosta i zobacz co sie dzieje jak to samo to kup nowy termostat z ogranicznikiem do 90 stopni.
  • #5
    seradam
    Level 17  
    Jak już pisałem wymieniłem termostat na nowy i się nie poprawiło. Teraz podmieniłem termostat z auta kuzyna , który u niego działał dobrze. A mój ford dalej się zachowuje jakby się termostat wieszał.Postanowiłem wymienić płyn i oczyścić układ chłodzenia powinno pomóc.
  • #6
    kapitanwasyl
    Level 14  
    Ta oczywiście Ja powiedziałbym że masz dziurę pod głowicą i nic te wymiany płynów nie pomogą . Układ stale się zapowietrza i nie ogrzewa silnika .
    1 Zapal silnik
    2 lekka przegazówka niech pochodzi ..tak z 4 minuty
    3 wyłącz
    4 sprawdź gumowe węże czy są napuchnięte
    5 delikatnie powolutku próbuj poluzować korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego
    -- Napuchnięte węże --zapowietrzony układ masz do roboty uszczelkę pod głowicą

    -- jeżeli syczy powietrze --- zapowietrzony układmasz do roboty uszczelkę pod głowicą.
  • #7
    krystiankiki
    Level 10  
    Jestem zdania ze nie jesli uszczelka to woda sie gotuje i nie chlodzi tak szybko ,co do zapowietrzonego uklado jestem w stanie sie przychylic . mimo ze wymieniles na inny sprubuj mojego sposobu tak mi kiedys podpowiedzial mechanik nie ktore silniki nie moga pracowac na szybkim termostacie .

    Dodano po 11 [minuty]:

    A jesli to uszczelka to po nagrzaniu sie silnika w zbiorniku wyrównawczym na wolnych obrotach bedzie ci wracac woda z powietrzem jesli masz samo odpowietrzający sie uklad to przy uszkodzonej uszczelce przed zalaczeniem sie wentylatora zacznie ci wybijac powietrze cala wode ze zbiorniczka. Jest wiele przyczyn spróbuj jeszcze oczyscic uklad chlodzacy specjalnym plynem lub kwaskiem cytrynowym ( ja tym oczyscilem w polonezie i pomoglo woda destylowana i 6 albo 8 torebeczek kwasku 20 minut pracy po dojsciu do 90 stopni i wyplukac po ostudzeniu sie silnika) tyle ci moge doradzic . Narazie napisz jak i co.
  • #8
    kapitanwasyl
    Level 14  
    Który to rocznik auta i pojemność ?
  • #9
    seradam
    Level 17  
    Produkcja listopad 95 silnik 1,6 16V ostatni wypust escorta wyposażenie jak GIA tzn klima jest.:D Dzisiaj zrobiłem dużo kilometrów po mieście i w niedalekich okolicach i temp w normie. Czy jak by była uszczelka to nie było by tak samo w cyklu miejskim? A to się dzieje tylko w trasie na długim monotonnym odcinku przy prędkości powyżej 120km/h.
  • #10
    saly
    Level 32  
    Może komora termostatu ma wine termostat jak zimny dobrze nie zamyka przepływu wody, uszkodzona uszczelka termostatu i wrzery w gnieździe gdzie przychodzi uszczelka termostatu.
    Może wymieniłeś termostat na newłaściwy, z innym parametrem cieplym.
    Można sprawdzić czy termostat zamyka.
    Zapal auto i niech chodzi do momętu kiedy wskazówka termometru na desce dojdzie do normalnego położenia, węże i chłodnica powinny być zimne, co najwyżej dolny wąż może być lekko gorący, termostat powinien otworzyć duży obieg dopiero jak silnik porządnie się nagrzej, w pierwszych minutach chlodnica musi być zimna pomimo gorącego silnika.
  • #11
    kapitanwasyl
    Level 14  
    A czy płynu nie trzeba co jakiś czas dolewać ?
    bo ja tak miałem tylko mój escort był starszy , był bo teraz mam MK3 i na małych odcinkach zapowietrzenie jakoś znajdowało ujście chyba dzięki zmiennej pracy silnika ,a na dłuższych odcinkach to czasami już i szarpać potrafił i na ssanie wchodził !!!
    Przestawało działać ogrzewanie.

    Upieram się przy uszczelce ,nawet i okres jest dobry , każdy mechanik Ci powie że o tej porze jest na to sezon,chyba ze względu na zmianę temperatur .