Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 HDI 2.0 - Kopci (dymi), nie ma mocy, ok.1000obr.

14 Lis 2009 20:45 19276 10
  • Poziom 11  
    Witam!
    Mam problem z Peugeotem 406 break 110KM, który kupiony został 4 dni temu :/ . Czytałem adnotacje na forum na temat silników HDI i dają mnie one pewne typy jednak prosiłbym o opinie.
    Mianowicie we czwartek będąc na stacji Statoil postanowiłem zatankować DieselGold. Następnego dnia rano żona pojechała do pracy (odległość ok. 2km) pamiętając oczywiście o ok. 1minutowym "rozgrzaniu" pojazdu. Dojechała bez problemu. O godzinie 15 odpaliła samochodzik, odczekała minutę i ruszyła. Jako, że początek wyjazdu jest drogą brukowaną także nie jechała szybciej niż 30km/h i na skrzyżowaniu z droga główną chciała wyjechać z drogi brukowanej i autko zgasło. Myślała, że źle posłużyła się sprzęgłem więc odpaliła samochód jeszcze raz i ruszyła. Chcąc się rozpędzić na 1 biegu dociskała pedał gazu coraz mocniej aż osiągnęła tzw. dechę a obroty wskoczyły na niewiele ponad 1000obr. zmieniła bieg na 2 ale niestety działo się to samo. Przy tym samochód zaczął kopcić. Dostałem od niej informacje, że tak się stało i jak przyjechałem. Organoleptyczne sprawdziłem co się dzieje. Niestety nic się już od tej pory nie zmieniło. Autko odpala bez problemu i chodzi równo jednak jak przygazuje to wylatuje biały dym. Jak docisnąłem do ok. 4500obr. to prócz białego dymu wypluło z rury jeszcze coś albo czarnego albo jakąś wodę (nie było tego dużo - niecały kieliszek gdybym podłożył :P) możliwe, że woda bo z klimy. Niestety było ciemno więc nie moglem rozpoznać koloru. Proszę o pomoc.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Objaw, jakby brakowało silnikowi powietrza...
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 40  
    Nie znam się na samochodach ale miałem podobne objawy w Punciaku. wiem, że Punciak to nie to samo co Peugeot ale być może naprowadzę Cię na jakąś usterkę.
    Zobacz czy nie ubyło Ci płynu chłodzącego ( to tak na marginesie ). U mnie uszkodzona była uszczelka pod głowicą do tego stanu, że nadpaliła głowicę i wymagała ona spawania.
  • Poziom 11  
    Witam!
    Dziś podjechałem do znajomego (gdyż u niego teraz stoi samochód) i próbowałem się czegoś w środku dopatrzyć. niestety nic nie zlokalizowałem.Znajomy zrestartował komputer i bez zmian. Jedynie udało mi się zauważyć, że po dłuższym przegazowaniu z białym dymem wylatuje czarna ciecz. Znajomy określił to jako ropę z wodą. Jakieś pomysły?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Tak, ja mam pomysł - szybciutko do warsztatu bo sobie z tym nie poradzisz.
  • Poziom 11  
    O tym wiem ale chciałbym mechanika od razu naprowadzić na jakiś typ bo czytając tekst o HDIkach boje się, że mechanik zrobi mi już totalna kaszanę i w ogóle nie będzie jeździł i narazi na koszty. Autko kupiłem 5 dni temu więc nie za bardzo chcę dokładać do niego kasę prócz podstawowych rzeczy tj. rozrząd, filtry, olej.
  • Poziom 25  
    Nie bój się, nie zrobi Ci nic złego. I lepiej go nie naprowadzaj tylko mu powiedz jak się to stało, resztą zajmie się on. Tylko zaprowadź do mechanika a nie mechanikującego po pracy np. murarza.
  • Poziom 13  
    Coś nie tego z paliwem i nie sugeruj się że STATOIL.dodaj jakiegoś uszlachetniacza do paliwa i napisz co dalej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam!
    Problem zażegnany! Mianowicie zadzwoniłem do dwóch najbliższych ASO i zapytałem czy wiedzą ile będzie kosztowała mniej więcej naprawa z takimi objawami. Oba serwisy powiedziały coś o EGR (co upewniło moje domniemania po dokonanym w nocy research'u). Akurat wczoraj wieczorem natknąwszy się na temat owego EGR oczywiście musiałem dowiedzieć się jak najwięcej. Okazuje się, że owy zawór sterowany jest podcienieniem i dozuje ilość spalin przekierowanych do ponownego dopalenia (mieszanie razem z ropą i powietrzem). Takie dopalenie ma na celu zmniejszenie szkodliwych substancji uwalnianych do atmosfery. Dozowane są do 1800rpm gdzie przy 1800rpm zawór zostaje całkowicie zamknięty i spaliny nie mieszają się już z paliwem. Owy zawór EGR często zostaje zabrudzony nagarem przez co zawór nie działa dobrze. Jednym ze sposobów jest odcięcie sterowania podciśnieniem z jednoczesnym zaślepieniem węża - nie świeci się "check engine". Zawór pozostaje zamknięty a spaliny nie trafiają do ponownego spalenia. Względy ochrony środowiska są lekko naginane ale przynajmniej autko jeździ i turbina działa.
    Innym sposobem jest zaślepienie owego zaworu blaszką (odkręcając zawór i wkładając blaszkę wykonaną na wymiar uszczelki). Po takim zabiegu silnik ma troszkę więcej mocy jednak rozgrzewa się trochę dłużej gdyż ciepłe spaliny nie trafiają już do recyrkulacji.
    Wszystkim mającym podobne problemy z utratą mocy i kopceniem (dymienie) samochodu wyposażonego w silnik HDI 2.0 (i nie tylko) z zaworem EGR polecam sprawdzenie najpierw tego właśnie zaworu.
    Ot teraz napiszę, iż koszt nowego zaworu EGR marki BOSCH wynosi ok. 180zł. Wymiany można dokonać samemu (bodaj 3 śrubki ale jest troszkę ciężki dostęp) ewentualnie przeczyścić ale i tak problem po jakimś czasie może powrócić. Głównym powodem jest jakość polskiego paliwa a na to niestety nic nie zaradzimy.

    Diagnozy podawane przez "szamanów":
    - zapchany wtryskiwacz
    - zawieszony zawór
    - uszczelka pod głowicą
    - pompa, turbina itp.

    Także wszystkim polecam sprawdzić najpierw owy zawór aby nie narazić się na niepotrzebne koszty a w przypadku natrafienia na "szamana" pogorszenia się sytuacji przez np. uszkodzenie wtrysku przy wykręcaniu (nie można ot tak sobie odkręcać wtryski bez klucza dynamometrycznego itd.)

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Mam podobny, albo gorszy problem. Pisałem o nim w -> temacie
    Cytat:
    ...czasem samochód ma moc, a potem brakuje mu mocy, strasznie kopci i ledwo jedzie nawet jak wciskam pedał do oporu. Wymieniłem filtr powietrza i przepływomierz, ale dalej to samo. EGR mam zaślepiony.
    Myślałem jeszcze, że może nawalać czujnik ciśnienia doładowania.

    Nagrałem filmiki jak to wygląda, podczas wysokich obrotów coś jeszcze trzaska się metalicznie w silniku, jakby miało się urwać.

    Link


    Link