Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PASSAT 98r 1.9 tdi problem z ukladem chlodzenia

14 Lis 2009 22:25 4216 6
  • Poziom 12  
    Witam, mam problem z w/w samochodem, a mianowicie silnik ciężko się zagrzewa, trzeba przejechać kilkadziesiąt kilometrów zanim osiągnie 90 st. Można powiedzieć ze to mniejszy problem, gorzej jest na postoju, na wolnych obrotach temperatura silnika spada do ok 70 st po czym po chwili powoli rodnie do 90 st. Wymieniłem termostat lecz usterka pozostała (termostat kupiony w aso) kolejną rzeczą jaka zauważyłem to brak obiegu cieczy, wiec pomyślałem ze pompa wody, wiec rozebrałem co trzeba i okazało się ze pompa jest dobra, wirnik cały wiec poskładałem wszystko z powrotem. Na starej pompie, nic się nie zmieniło, obiegu nie ma, chłodnica wody zimna, wąż na dole chłodnicy zimny. Ten górny jest ciepły ale przy samej chłodnicy robi się zimny, waz zbiorniczka g-12 zimny, węże do nagrzewnicy są cieple, lecz tam ciecz bardzo wola przepływa, można powiedzieć ze się sączy. Dodam iż ogrzewanie w samochodzie działa bez zarzutu, w zeszłą zimę było wszystko ok, od zeszłej zimy do dnia dzisiejszego nie było nic robione z układem chłodzenia. Nie wiem co dalej począć, myślicie ze układ jest zapowietrzony, lub zatkany gdzieś, proszę o podpowiedzi, będę wdzięczny, pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Napisałeś że ogrzewanie w samochodzie działa bez zarzutu, więc obieg cieczy jest. Może problemem jest sam wskaźnik temperatury lub czujnik a nie jak twierdzisz brak obiegu cieczy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    owik napisał:
    Jak może nie być obiegu? Skoro temperatura nie przekracza 90 stopni? Gdyby nie było obiegu, ten silnik już dawno by był rozbierany do kapitalnego remontu albo chociaż wymiany uszczelki głowicy. To jest wręcz książkowy opis w pełni sprawnego układu chłodzenia. Gdzie tu usterka?


    Dokładnie jak piszę kolega, obieg jest napewno.

    Jednak z tym książkowym opisem to chyba nie do końca, bo kolega napisał, że Passat osiąga 90 st. po kilkudziesięciu kilometrach, a chyba nie jedzie taką trasę cały czas z góry "na luzie", także powinien szybciej "90 łapnąć".

    Proponowałbym sprawdzić czujnik temp., jeśli dobrze pamiętam są dwa; jeden (chyba G2 odpowiedzielny za wskazania na liczniku), a drugi G62, być może z którymś z nich coś nie tak.
    Najlepiej na VAGu podglądnij jaką temp. pokazuje jeden a jaką drugi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    to dlaczego przy pracujacym silniku jak zdejme przewod przelewowy ze zbiorniczka to nic nie leci.Nawet jak zdejme przewody przy nagrzewnicy to leca sladowe ilosci plynu! podpinalem vasa,bladow zero,czujnik temp podmienialem,bez efektow

    Dodano po 7 [minuty]:

    i chyba nie powiecie mi ze jak chlodnica jest zimna i to normalny objaw!!!!!!!!
  • Moderator Samochody
    Kolega jest zdrowy na umyśle ? Jeśli silnik się nie gotuje, tzn. temperatura nie przekracza rażąco 100 stopni, nigdzie para nie gwiżdże, ogrzewanie działa, to czego tu chcieć? To nie benzyniak, tylko dość wysokosprawny diesel, on ma nie buchać żarem dookoła tylko jechać. Wahania na wskaźniku o niczym nie świadczą, on sygnalizuje tylko silnik zimny/ciepły/awaria. Wątek zamykam.