Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawór termostatyczny z regulacją wstępną

Luckyy 30 Wrz 2010 19:58 85754 38
  • #31
    jaro979
    Poziom 2  
    Witam
    Rowniez mam problem z grzejnikami w mieszkaniu, Sa to stare grzejniki zeliwne a zawory byly wymieniane 1 rok temu (firmy Valvex). Zarowno rok temu, jak i teraz wystepuje ten sam problem: grzejniki sa na gorze gorace a w dolnej czesci zimne i to nawet wtedy gdy w zeszla zime w mieszkaniu temp spadla do ok 17 stopni (glowica oczywscie byla ustawiona na 5). Szukalem informacji co moze byc tego przyczyna i postanowilem sprobowac od czynnosci najprostszych, mianowicie chce sprobowac zwiekszyc przeplyw wody przez zawor. Moj zawor po zdjeciu glowicy wyglada tak:
    Zawór termostatyczny z regulacją wstępną

    Generalnie nie ma na nim zadnych podzialek ani nic co wygladaloby na jakakolwiek regulacje; mozna tylko wykrecic pierscien w srodku zaworu i wyjac "trzpien" zaworu, co oczywiscie w sezonie grzewczym skutkuje wylewaniem wody (dzis sprawdzone;)). Czy w takim zaworze mozna jakos zwiekszyc przeplyw wody, np wysuwajac bardziej trzpien zaworu i nie dokrecajac do konca pierscienia?
    Z gory dzieki i pozdrawiam
  • #32
    kabee84

    Poziom 24  
    jaro979 - nie wiem czy Twój zawór ma nastawę wstępną, jeśli ma i nikt przy nim nigdy nie grzebał to i tak jest ustawiony na maksa. Ja bym raczej szukał przyczyny w innym miejscu. Sprawdź czy zawór powrotny jest odkręcony na maksa (lekkie przydławienie na zaworze powrotnym również zmniejsza przepływ co w efekcie działa podobnie jak nastawa wstępna na zaworze termostatycznym). Jeśli zawory są OK, to być może winą być zbyt słaba pompa, która nie zapewnia nam odpowiedniej ilości czynnika grzewczego (zbyt wolno tłoczy wodę dlatego zanim woda przepłynie przez cały grzejnik wraca zupełnie zimna).
    Jeśli w pokoju jest na przykład 17 stopni, to czy głowica będzie ustawiona na 3 czy na 5 to grzejnik będzie grzał IDENTYCZNIE - NA MAXA (głowica otwiera i zamyka przepływ w zależności od temperatury w pomieszczeniu!)

    Czytając wcześniejsze posty stwierdzam, że nikt nie ma poprawnie ustawionej instalacji grzewczej. KAŻDY grzejnik powinien być indywidualnie przykryzowany (ograniczony przepływ) za pomocą nastaw wstępnych lub zaworów powrotnych, aby nie dopuszczać do takich sytuacji jak ma kolega jaro979 - być może pompa nie dupycha już wody do grzejnika który jest opisany w tym temacie, ponieważ cała woda przepływa przez wcześniejsze grzejniki, które na to pozwalają, ponieważ nie mają żadnego oporu (nie są zdławione). Dławienie grzejników odbywa się przy uwzględnieniu kilku czynników, przy czym najistotniejszym jest wielkość grzejnika (czyli de facto jego moc)
    Radzę doszkolić się o regulacjach grzejnikowych instalacji c.o.
  • #33
    jaro979
    Poziom 2  
    Dzieki kolego za szybka odpowiedz. Sytuacja u mnie wyglada jednak nastepujaco: grzejniki nie maja zaworow na wyjsciu a przynajmniej nie widac ich na zewnatrz. POnadto mieszkam na 4, ostatnim pietrze budynku wiec w moim przypadku kryzowanie nie ma chyba wiekszego sensu? Zwlaszcza ze do mojego mieszkania, na 5 grzejnikow, idzie 4 (!) rury zasilajace, tak wiec "polaczonych" ze soba grzejnikow mam tylko 2. Kiedys u mojej tesciowej (na parterze) 2 grzejniki polaczone ze soba nie grzaly prawie w ogole. Przyszedl pan z dzialu technicznego i co zrobil? Wyrzucil kryze w pierwszym grzejniku i jak reka odjal. I chyba ku temu bede zmierzal w swoim mieszkaniu
    POzdrawiam
  • #34
    kabee84

    Poziom 24  
    Jeśli jest to mieszkanie spółdzielcze to wcale się nie szczyp tylko zgłoś sprawę do techników. Niech oni się tym martwią - za to im płacisz! :)
    PS. A może właśnie teściowa na parterze zabiera Tobie całe ciepło :-)
    Pozdrawiam
  • #35
    jaro979
    Poziom 2  
    Heh, kochana tesciowa mieszka w innym budynku:) Ale przeszedlem sie po sasiadach i faktycznie, wszedzie na dole jest zdecydowanie cieplej niz u mnie. Problem tylko w tym, ze nie wszyscy pode mna maja zawory termostatyczne wiec nie wiem czy mozna im skutecznie skryzowac grzejniki. W kazdym razie panowie z dzialu technicznego maja byc u mnie w srode. Dam znac na ile skuteczna bedzie ich wizyta
  • #36
    dziubek102
    Specjalista - systemy grzewcze
    mirrzo napisał:
    Całe niebieskie :D


    No to Kolegę zadziwię są specjalne klucze do wymiany wkładek bez spuszczania wody ucieka raptem ok 100ml. tyle że koszt wkładki i robocizny jest mniejszy niż koszt nowego zaworu :D. klucze takie głównie stosuje się w dużych instalacjach jak np wspólnoty mieszkaniowe.
  • #37
    hojlo1
    Poziom 35  
    Mam i ja prośbę. ;)

    W sypialni zepsuł mi się zawór (zdjęcie poniżej) i podmieniłem z przedpokojem.
    W przedpokoju i tak kaloryfer odcięty (zbędny).

    Jednak wypada że ustawienie jest jakieś inne, bo mniej grzeje na zaworze zabranym z przedpokoju.
    Oglądałem już trzy "te" zawory pod lupą i nie mogę znaleźć znacznika (regulacja wypada że jest na wewnętrznym pierścieniu), który by pasował do cyfr opisanych na zewnątrz.
    Można prosić o podpowiedź? :)

    Czy znajdę klucz do manipulacji (wypada że ma mieć dużo ząbków na zewnątrz)?

    Zawór termostatyczny z regulacją wstępną


    -----------------------
    /DODANE PO PARU DNIACH/

    Okazuje się że to zawór firmy HERZ i "plastikowy kluczyk" ma znacznik.
  • #38
    marcin6660
    Poziom 15  
    A ja mam taki problem.
    W ubiegłym roku miałem przy grzejnikach normalne zawory kulowe i było OK. W tym roku założyłem zawory i głowice Schlosser i jest zimno. Głowica odkręcona na max-6 i przed zaworem rurka gorąca a za zaworem grzejnik już nie taki gorący a powrót letni. Zdjąłem głowice i troszkę lepiej ale dalej nie to co było na zwykłym kulowym. Na powrocie są kulowe odkręcone na max-a. Jak można zwiększyć przepływ wody w zaworze Schlosser ??? Nacięcie na tym małym pierścionku jest w pozycji 6.