Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Baotian nie trzyma wolnych obrotów

zbyszek.88 15 Lis 2009 15:52 13002 13
  • #1 15 Lis 2009 15:52
    zbyszek.88
    Poziom 12  

    Mam skuter BaotianBT50QT-9 VISION I (co prawda wiem że to chiński badziew ale silnik podobno na licencji Hondy)
    I tak gdy się go odpali i pochodzi trochę na wyższych obrotach (nie za wysokich)z resztą tak miał od nowości i zawsze schodził sam na niższe obroty i tak sobie pykał na tych niskich obrotach, a teraz schodzi na niskie, aż w końcu gaśnie, nie da rady wyregulować na lince gazu!
    Gaźnik był czyszczony filtr też co może się dziać???

    1 13
  • #2 15 Lis 2009 17:49
    gulan93
    Poziom 9  

    trzeba wyregulować bieg jałowy na gaźniku

    0
  • #3 15 Lis 2009 18:48
    zbyszek.88
    Poziom 12  

    Był regulowany i dalej jest to samo mechanik mi powiedział że może być coś z membraną w gaźniku czy to możliwe?

    3
  • #4 15 Lis 2009 20:00
    mulek
    Poziom 26  

    Witam, wyczyść gaźnik powinno pomóc. Membranę nawet jak się wyjmie z gaźnika to silnik na wolnych obrotach pracuje dalej.

    0
  • #5 15 Lis 2009 23:11
    zbyszek.88
    Poziom 12  

    Gaźnik był czyszczony

    0
  • #6 21 Lis 2009 08:13
    sp5gof
    Poziom 12  

    zbyszek.88 napisał:
    I tak gdy się go odpali i pochodzi trochę na wyższych obrotach (nie za wysokich)z resztą tak miał od nowości i zawsze schodził sam na niższe obroty i tak sobie pykał na tych niskich obrotach

    Automatyczne ssanie, normalne i celowe.

    Cytat:
    a teraz schodzi na niskie, aż w końcu gaśnie, nie da rady wyregulować na lince gazu! Gaźnik był czyszczony filtr też co może się dziać???

    Filtr powietrza na pewno czysty? Może coś się rozłączyło i zasysa lewe powietrze? Skuter był jakoś tuningowany?

    -1
  • #7 17 Maj 2010 10:35
    zbyszek.88
    Poziom 12  

    Nie skuter nie miał żadnych przeróbek nawet ma jeszcze blokadę w gaźniku

    I jak chcę się szybko dodać gazu to silnik gaśnie co prawda jak się trochę rozgrzeje to nie gaśnie tak często przy szybkim dodawaniu gazu

    0
  • #8 23 Maj 2010 15:54
    Robert888111
    Poziom 14  

    Obniz iglice w gazniku(zabezpieczenie na najwyzszy zabek) i napisz jaki efekt. Powinno to rozwiazac problem.

    0
  • #9 15 Lip 2011 11:06
    zbyszek.88
    Poziom 12  

    Odświeżam
    w między czasie pojawiły się dodatkowe objawy: skuter nie osiąga więcej niż 40 km/h, jak się doda na maxa gazu, zaczyna się jakby dławić, przerywać, mulić.
    Myślałem, że wina może leżeć w tym że przytarłem silnik (bo miałem dziurę w obudowie filtra powietrza naciągnęło kurzu i takie tam) wymieniłem cylinder i tłok, podczas wymiany zauważyłem, że między głowicą i kolankiem idącym do gaźnika jest taki dystans plastikowy, który jest pęknięty (tamtędy ciągnęło dzikie powietrze) wymieniłem na nowy, zmieniłem cylinder, ustawiłem rozrząd, wyregulowałem zawory, odpalam jadę na przejażdżkę... to samo, już nie wiem co może się dziać, a i jeszcze jedno od tłumika do rury przed filtrem powietrza idzie wężyk (po co on w ogóle jest?) jak jest podłączony to to objawy pojawiają się przy dodaniu gazu ok 30% i nie da się jechać, odłączając wężyk skuter "jakoś jedzie"(zamula się przy pełnym dodaniu gazu)


    Ktoś coś wie co się może dziać bo mi już się pomysły skończyły

    1
  • #10 17 Lip 2011 17:38
    zylax4
    Poziom 16  

    Filtr powietrza i gaźnik nadaje się do porządnego czyszczenia. Zawory ssący 0.05 wydechowy 0.1. Ten wężyk to tzw zawirowywacz spalin który nie jest potrzebny(jest to na odczepne dla ekologów) chyba że chodzi ci o wężyk który idzie od pokrywy głowicy do rurki przy filtrze powietrza(zostaw go). Jeżeli dobrze rozumiem wymieniałeś króciec między cylindrem a gaźnikiem. Dobrze go dokręć z jednaj jak i drugiej strony oraz filtr powietrza do gaźnika. Górny dekielek w gaźniku ma być również dobrze dokręcony. Jeżeli membrana jest rozciągnięta jak tzw gumka od majtek lub drobną dziurkę wymień ją. Przy zakładaniu membrany patrz aby nie wystawała z żadnej strony ma być luźno osadzona pod dekielkiem.

    0
  • #11 17 Lip 2011 23:11
    zbyszek.88
    Poziom 12  

    Filtr powietrza nowy, gaźnik czyściłem sprężonym azotem, zawór ssący 0.05 wydechowy gdzieś wyczytałem że mam być na 0,06 i tak ustawiłem (zmienię może coś pomoże) spróbuje jeszcze zmienić tą membranę w gaźniku, bo już wszystko o można było zmienić to zmieniłem.

    0
  • #12 18 Lip 2011 21:55
    pepel88
    Poziom 11  

    łapie lewe powietrze na podcisnieniu dla kranika lub gażnika
    zmień wężyki'

    0
  • #13 24 Lip 2011 13:54
    zbyszek.88
    Poziom 12  

    Gaźnik wyczyściłem jeszcze raz, membrana zmieniona, dalej to samo, jeszcze spróbuje zmienić wężyki i jak to nic nie da, dam skuter do fachowca :D

    0
  • #14 07 Sie 2011 13:51
    zbyszek.88
    Poziom 12  

    Zmieniłem wężyki ale i tak to nic nie dało
    Co się okazało po wymianie paska napędowego objawy zniknęły
    Nie wiem co było przyczyną nietrzymania wolnych obrotów na początku możliwe że membrana którą gdzieś po drodze też wymieniłem, ale za mulenie przy 40km/h był odpowiedzialny pasek napędowy, który był wyciągnięty bardziej niż gumka od majtek.
    Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temat. Mam teraz inny problem w tym skuterze ale na to założę inny temat.

    2