Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Baotian nie trzyma wolnych obrotów

15 Lis 2009 15:52 14043 13
  • Poziom 12  
    Mam skuter BaotianBT50QT-9 VISION I (co prawda wiem że to chiński badziew ale silnik podobno na licencji Hondy)
    I tak gdy się go odpali i pochodzi trochę na wyższych obrotach (nie za wysokich)z resztą tak miał od nowości i zawsze schodził sam na niższe obroty i tak sobie pykał na tych niskich obrotach, a teraz schodzi na niskie, aż w końcu gaśnie, nie da rady wyregulować na lince gazu!
    Gaźnik był czyszczony filtr też co może się dziać???
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    trzeba wyregulować bieg jałowy na gaźniku
  • Poziom 12  
    Był regulowany i dalej jest to samo mechanik mi powiedział że może być coś z membraną w gaźniku czy to możliwe?
  • Poziom 26  
    Witam, wyczyść gaźnik powinno pomóc. Membranę nawet jak się wyjmie z gaźnika to silnik na wolnych obrotach pracuje dalej.
  • Poziom 12  
    Gaźnik był czyszczony
  • Poziom 12  
    zbyszek.88 napisał:
    I tak gdy się go odpali i pochodzi trochę na wyższych obrotach (nie za wysokich)z resztą tak miał od nowości i zawsze schodził sam na niższe obroty i tak sobie pykał na tych niskich obrotach

    Automatyczne ssanie, normalne i celowe.

    Cytat:
    a teraz schodzi na niskie, aż w końcu gaśnie, nie da rady wyregulować na lince gazu! Gaźnik był czyszczony filtr też co może się dziać???

    Filtr powietrza na pewno czysty? Może coś się rozłączyło i zasysa lewe powietrze? Skuter był jakoś tuningowany?
  • Poziom 12  
    Nie skuter nie miał żadnych przeróbek nawet ma jeszcze blokadę w gaźniku

    I jak chcę się szybko dodać gazu to silnik gaśnie co prawda jak się trochę rozgrzeje to nie gaśnie tak często przy szybkim dodawaniu gazu
  • Poziom 14  
    Obniz iglice w gazniku(zabezpieczenie na najwyzszy zabek) i napisz jaki efekt. Powinno to rozwiazac problem.
  • Poziom 12  
    Odświeżam
    w między czasie pojawiły się dodatkowe objawy: skuter nie osiąga więcej niż 40 km/h, jak się doda na maxa gazu, zaczyna się jakby dławić, przerywać, mulić.
    Myślałem, że wina może leżeć w tym że przytarłem silnik (bo miałem dziurę w obudowie filtra powietrza naciągnęło kurzu i takie tam) wymieniłem cylinder i tłok, podczas wymiany zauważyłem, że między głowicą i kolankiem idącym do gaźnika jest taki dystans plastikowy, który jest pęknięty (tamtędy ciągnęło dzikie powietrze) wymieniłem na nowy, zmieniłem cylinder, ustawiłem rozrząd, wyregulowałem zawory, odpalam jadę na przejażdżkę... to samo, już nie wiem co może się dziać, a i jeszcze jedno od tłumika do rury przed filtrem powietrza idzie wężyk (po co on w ogóle jest?) jak jest podłączony to to objawy pojawiają się przy dodaniu gazu ok 30% i nie da się jechać, odłączając wężyk skuter "jakoś jedzie"(zamula się przy pełnym dodaniu gazu)


    Ktoś coś wie co się może dziać bo mi już się pomysły skończyły
  • Poziom 16  
    Filtr powietrza i gaźnik nadaje się do porządnego czyszczenia. Zawory ssący 0.05 wydechowy 0.1. Ten wężyk to tzw zawirowywacz spalin który nie jest potrzebny(jest to na odczepne dla ekologów) chyba że chodzi ci o wężyk który idzie od pokrywy głowicy do rurki przy filtrze powietrza(zostaw go). Jeżeli dobrze rozumiem wymieniałeś króciec między cylindrem a gaźnikiem. Dobrze go dokręć z jednaj jak i drugiej strony oraz filtr powietrza do gaźnika. Górny dekielek w gaźniku ma być również dobrze dokręcony. Jeżeli membrana jest rozciągnięta jak tzw gumka od majtek lub drobną dziurkę wymień ją. Przy zakładaniu membrany patrz aby nie wystawała z żadnej strony ma być luźno osadzona pod dekielkiem.
  • Poziom 12  
    Filtr powietrza nowy, gaźnik czyściłem sprężonym azotem, zawór ssący 0.05 wydechowy gdzieś wyczytałem że mam być na 0,06 i tak ustawiłem (zmienię może coś pomoże) spróbuje jeszcze zmienić tą membranę w gaźniku, bo już wszystko o można było zmienić to zmieniłem.
  • Poziom 11  
    łapie lewe powietrze na podcisnieniu dla kranika lub gażnika
    zmień wężyki'
  • Poziom 12  
    Gaźnik wyczyściłem jeszcze raz, membrana zmieniona, dalej to samo, jeszcze spróbuje zmienić wężyki i jak to nic nie da, dam skuter do fachowca :D
  • Poziom 12  
    Zmieniłem wężyki ale i tak to nic nie dało
    Co się okazało po wymianie paska napędowego objawy zniknęły
    Nie wiem co było przyczyną nietrzymania wolnych obrotów na początku możliwe że membrana którą gdzieś po drodze też wymieniłem, ale za mulenie przy 40km/h był odpowiedzialny pasek napędowy, który był wyciągnięty bardziej niż gumka od majtek.
    Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temat. Mam teraz inny problem w tym skuterze ale na to założę inny temat.