Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

falują niskie obroty passat b5 18 20v 1997rok

15 Lis 2009 19:34 11928 2
  • Poziom 10  
    mam passata z 97 roku i jest to model b5 1,8 20v 125km (bez turbo).problem tkwi w tym ze podczas spuszczenia go na niskie(wolne) obroty zaczynają falować ale tylko przez chwile(tak z 3-4 razy) a potem wskaźnik obrotomierza stoi w miejscu na właściwych obrotach.i tak za kazdym razem...auto odpale chwile pofaluje i koniec i ta sama sytuacja pojawia sie kiedy podczas jazdy zrzuci sie na jalowy bieg.co to moze byc?? silniczek krokowy raczej nie bo by falowaly caly czas prawda?? a to tylko przez chwile i tak samo z wężem pod autem mam problem,jest to wąż od nadmiaru plynu chlodniczego,jest on po prawej stronie pod spodem auta i idzie daleko wzduz drzwi.slychac tam takie jakby bulgotanie jak byscie pili cos przez slomke i napoj sie konczyl.to mniej wiecej taki sam odglos,tyle ze to bulgocze caly czas.mial ktos podobny problem?? pozdro
  • Poziom 10  
    ja bym jednak obstawiał że to silnik krokowy bądź czujnik położenia przepustnicy. skoro to rocznik 97 to kod silnika powinien być ADR możesz to sprawdzić następująco


    Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
    Sprawdzić działanie:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
    Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 2. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
    Sprawdzić napięcie zasilania:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
    Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
    Sprawdzić podłączenie do ECU:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
    Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 2 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
    Sprawdzić uruchomienie silnika regulacji prędkość na biegu jałowym:
    Podłączyć oscyloskop do jednego z dwóch wtyków sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik, wcisnąć i zwolnić przepustnicę. Zespół sterowania reguluje bieg jałowy. Porównać z pokazanym obrazem.
    Czujnik położenia:
    Sprawdzić napięcie zasilania:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
    Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
    Sprawdzić podłączenie do ECU:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
    Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 4, 7 i 8 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
  • Poziom 14  
    na falowanie u mnie pomogło czyszczenie przepustnicy ,mianowicie zbiera się tam nagar który przytyka i stąd te falowania miałem to samo ;) ogólnie gdzieś czytałem w serwisówce że czyszczenie przepustnicy powinno się odbywać co 15 tyś km :)