Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat wymiana silnika

15 Lis 2009 20:03 9222 13
  • Poziom 16  
    Mam Passata z 2002r 1.9 TDI z silnikiem AVB i mój problem polega na zerwanym pasku rozrządu po 33tyś od wymiany. Silnik dopiero będzie rozbierany żeby ustalić przyczynę tej awarii, ale mam złe przeczucia co do jego stanu, bo stało się to przy bardzo szybkiej jeździe na autostradzie. Znalazłem blisko mnie goły silnik ale z Passata 2004r i 130km i tu moje pytanie czym różnią się te silniki i czy mogę go założyć do mojego auta, bo sprzedawca zapewnia że różnią się tylko osprzętem.
  • Poziom 16  
    Domyślam się, że znalazłeś silnik AVF albo AWX. Silniki AVB,AVF,AWX na pewno maja identyczny układ rozrządu (do 2002 wszystkie miały montowany napinacz hydrauliczny, od 2002-05 napinacz mechaniczny) Na pewno AVB ma mniej mocy i mniejszy moment :) no ale tez inne koło zamachowe,program w ECU, pompowtryski? turbina, kolektor, więc generalnie osprzęt silnika. Myśle ze z AVF/AWX mozna by zrobić AVB ale poczekajmy co inni specjaliści odpowiedzą, sam jestem ciekawy czy dobrze mysle..
  • Poziom 9  
    Prosilbym takze o odpowiedz. Poniewaz rozlecial mi sie wlasnie silnik AVB(101) km w skrzyni automatycznej bez tip tronika i chcialbym wlasnei wlozyc silnik AWX lub AVF wlasnie 130 konne. Czy moge je wlozyc?? oraz co bedzie trzeba wymienic i czy reszta bedzie pasowala?? Oraz ktory silnik bedzie odpowiedni??
  • Admin grupy Samochody
    Wsadzasz sprawny silnik .Pompowtryski, turbina ze starego.I wsio lata.
  • Poziom 9  
    Czyli kupuje goly silnik AWX lub AVF osprzet ze starego i wszystko normalnie bedzie pasowalo i jezdzilo tak??
  • Admin grupy Samochody
    Tak.Do tego potrzebny także myślący mechanik ale to inna bajka.
  • Poziom 9  
    Z tym bedzie najgorzej. Oddalem samochod do naprawy aby wymielnili 2 elektryczne szyby, gume przeglubu, koncowke drazka oraz geometrie i silnik padl;/ Automat bardzo dobrze chodzi i mysle ze 130 bedzie lepiej chodzilo oraz minej troche spalalo:) Turbine mam po regeneracji to chodzila swietnie w poprzednim silniku:) Dzieki wielkie. A ktory silnik bardziej polecasz?? AWX czy AVF??

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Mowia ze teraz ten mi wloza darmowo ale srednio mi sie to widzi jednak.
  • Admin grupy Samochody
    Zaraz zaraz. Był 101KM i ja mówię co trzeba żeby 101-jedynka odżyła.Ty chcesz 130-stkę to trzeba inną turbinę. wtryski, sterownik silnika itd.
  • Poziom 9  
    Lub silnik drugi z osprzetem czyli przynajmniej z 2500 taki 130 z osprzetem kosztuje. A 101 seryjna 1100 bez osprzetu kosztowala. Wiec nie wiem co sie bardziej oplaca
  • Poziom 20  
    130 a 101 różni się osprzętem tylko na zewnątrz i jak się to przełoży lata jak orginał. Pomijam tu że 130 ma inne tłoki czy sworznie tłokowe średnice, sam silnik zewnętrznie taki sam i będzie chodził ale manual ma inne odsadzenie na końcu wału dłuższe, bo koło jest grubsze, a automat ma cienkie koło i mniejsze odsadzenie na wale oraz tulejkę na wale, a nie łożysko jak manual.
  • Poziom 9  
    Czyli wiec lepiej wsadze normalny AVB 101 km bo widze za duzo kombinacji:) Jeszcze jak skrzynie manualna bym mial to moze co innego a tak to lipa wiec bedzie ok. Jak cos to chip okolo 1000 zl kosztuje jak mi bedzie malo:)
  • Poziom 10  
    Witam, ja mam pytanie odnośnie silnika który siedzi w Audi A4 B7 2007r o kodzie BKE 115KM, samochód jest po wypadku i blok silnika nadaje się do wymiany. Mój problem polega na tym że silników o tym kodzie jest bardzo mało a co za tym idzie są drogie, wpadłem na taki pomysł ale nie wiem czy dobrze myślę i czy technicznie jest to do wykonania to znaczy myślałem żeby kupić goły blok o kodzie np ATJ 115KM lub AVF,AWX 130KM i przełożyć wał z tłokami z mojego silnika BKE. Czytając dane techniczne tych silników to średnice tłoków i skok tłoka jest taki sam, ale nie wiem czy tylko to jest ważne, może diabeł tkwi w jakiś szczegółach dlatego proszę o wasze porady czym różnią sie te bloki między sobą, bo to że osprzętem sie różnią to wiem ale chodzi mi o to czy same gołe bloki można podmienić.
  • Moderator Samochody
    dawix1990 napisał:
    Czyli wiec lepiej wsadze normalny AVB 101 km bo widze za duzo kombinacji:) Jeszcze jak skrzynie manualna bym mial to moze co innego a tak to lipa wiec bedzie ok. Jak cos to chip okolo 1000 zl kosztuje jak mi bedzie malo:)


    Słupek nie ma znaczenia, AWX i AVF są najlepsze do chipa, miały dodatkowy natrysk oleju na denko tłoka od dołu celem chłodzenia, czego AVB i AJM nie miały.

    Osprzęt zostawiasz z AVB i musi chodzić, potem robisz program dla zwiększenia mocy i tyle.

    Dodano po 2 [minuty]:

    seba24 napisał:
    130 a 101 różni się osprzętem tylko na zewnątrz i jak się to przełoży lata jak orginał. Pomijam tu że 130 ma inne tłoki czy sworznie tłokowe średnice, sam silnik zewnętrznie taki sam i będzie chodził ale manual ma inne odsadzenie na końcu wału dłuższe, bo koło jest grubsze, a automat ma cienkie koło i mniejsze odsadzenie na wale oraz tulejkę na wale, a nie łożysko jak manual.


    Z osadzeniem koła zamachowego nie do końca się zgodzę, miesiąc temu przekładałem AVX z automata do manuala, po przekręceniu tłumika drgań skrętnych i wprasowaniu łożyska w wał co by wałek od skrzyni nie latał, pasował idealnie.
  • Poziom 9  
    Dzieki wielkie tylko szkoda ze tak pozno sie o tym dowiedzialem bo wstawilem AVB i na dodatek musialem druga turbine kupic po regeneracji bo poprzedni wlasciciel nie oczyscil z wezy resztek starej turbiny i rozwalily nowa. Czy mam silnik AVB i automatyczna skrzynie to moge bez problemu wsadzic do niego bez zmiany skrzyni na AWX lub AVF??