Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzony licznik, wymiana, Focus 1.6 TDCI

Rafał Pisarek 16 Lis 2009 11:16 9437 2
  • #1 16 Lis 2009 11:16
    Rafał Pisarek
    Poziom 10  

    Witam,

    W moim Focusie mam uszkodzony licznik:

    Objawy:
    1. Brak możliwości sterowania komputerem pokładowym - to usunąłem poprzez odszukanie zwarcia do masy w druku na ścieżce prowadzącej od przełącznika funkcji komputera do procesora (wycięcie ścieżki i połączenie zewnętrznym przewodem).
    2. Ciągle, żarzące się kontrolki od rezerwy paliwa i airbag (bardzo słabo ale widać to w nocy).
    3. Nie działające automatyczne wycieraczki.
    4. Po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu problemu z "zaakceptowaniem licznika" - do startu pomaga dopiero odłączenie i ponowne podłączenie licznika (czasami kilkukrotne).


    Z diagnozy niestety (przed naprawą licznika) była tylko informacja o uszkodzonym liczniki.

    Kupiłem licznik od bardzo podobnego modelu na allegro (uszkodzona mechanicznie obudowa) a więc czysto teoretycznie z dwóch złożyłbym jeden.

    I tu problem bo co prawda nie ma kłopotu z po podłączeniu akumulatora (wszystko działa zaraz po załączeniu, nie żarzą się kontrolki) ale nie da się nic więcej uruchomić.

    I teraz pytanie - czy w moim przypadku wystarczy podłączenie do komputera serwisowego i "zaprogramowanie" licznika w aucie (tak miałem z pompą wspomagania).
    Czy może to być powód, że niestety nie mam dokładnie takiego samego licznika jak w oryginale i muszę szukać licznika do wersji GHIA (tak mam w oryginale - model licznika GN a kupiłem GM).

    Czasami problem znika - przy dużych gorączkach kiedy auto jest bardzo nagrzane czyli latem.

    Pytam najpierw tutaj bo już znudziło mi się płacenie za podłączenie do komputera i słuchanie co to nie zostało naprawione i za co nie mam zapłacić poza tym, że problem z którym jadę nie jest usuwany.

    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i pomoc. Dodam, że wcale nie wykluczam, że problem powstał podczas wcześniej wykonywanych "napraw" w liczniku gdyż nie byłem pierwszy ze stacją lutowniczą.

    Pozdrawiam

    Rafał Pisarek

    0 2
  • #2 16 Lis 2009 12:33
    s27
    Poziom 15  

    jeżeli interesują cię informacje na temat wymiany zestawu wskaźników w Focusie na nowy lub inny używany to info. na pw. na ogólnym nie będę pisał

    0
  • #3 30 Mar 2011 11:57
    Rafał Pisarek
    Poziom 10  

    Problem został ostatecznie rozwiązany poprzez wymianę licznika na inny.
    Udało mi się zakupić licznik z auta po wypadku - był uszkodzony mechanicznie ale elektronika była OK. Wymianę wykonała mi firma z Piły (jeżeli ktoś w tej okolicy szuka dobrego elektronika to serdecznie polecam - zainteresowanych proszę o kontakt na email podam namiary).

    Niemniej zanim dokonałem wymiany licznika a to stało się w 2010 roku wcześniej częściowo rozwiązałem problem naprawiając licznik oryginalny.
    Otóż po dwóch wizytach najpierw w serwisie a potem w firmie, gdzie ostatecznie rozwiązano mój problem okazało się, że błąd jest w samym liczniku.
    Postanowiłem ryzykując zupełne uszkodzenie licznika spróbować go naprawić.
    Uszkodzenie w liczniku polegało na zwarciu w obwodzie drukowanym i na wejściu mikroprocesora odbierającym sygnał masy z przełącznika przy kierownicy (przewijanie menu w dół) była stała masa.
    Naprawa polegała na odcięciu ścieżki przy samym procesorze i wtyczce do której dochodziła instalacja i zrobieniu połączenia za pomocą krosówki 0,5 mm.

    Gratulacje przyjmuję na email bo zrobiłem to przy pomocy lutownicy transformatorowej 75W i nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że licznik jest zrobiony w technologii mikro smd. Nawet bardzo mikro mikro :-)))

    Komputer zaczął działać, można było jeździć ale i tak nie wszytko było OK (pewnie płyta miała więcej uszkodzeń) bo miałem ciągłe żarzenie się kontroli od AIR BAG, po rozłączeniu akumulatora auto za każdym razem nie chciało startować i stąd ostateczna decyzja aby wymienić licznik.

    Dla jasności dla osób, które miałyby podobny problem - wymiana sama w sobie na licznik używany czy nowy nie rozwiązuje problemu bo wymagane jest zaprogramowanie z tego co się orientuję to jest kwestia IMMO. Mi dodatkowo zależało na tym aby stan licznika został przeniesiony z poprzedniego i tak się stało - pewnie są osoby które to będzie śmieszyło ale dla mnie ma to bardzo duże znaczenie w momencie, gdy kiedyś postanowię sprzedać auto (pewnie nie tak szybko bo super się sprawuje) to będę mógł z czystym sumieniem zagwarantować, że przebieg auta jest oryginalny.

    2
  Szukaj w 5mln produktów