Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka zwrotnica do głośnika Altronic 350W 8 Ohm trójdrożna

Nowaciu 16 Lis 2009 18:06 1660 4
  • #1 16 Lis 2009 18:06
    Nowaciu
    Poziom 10  

Witam. Mam zamiar sprawić sobie głośnik Altronic 350W 8 Ohm i wszystko byłoby Ok gdyby nie to, że nie znam się kompletnie na zwrotnicach. Zwrotnicę potrzebowałbym najlepiej trójdrożną. Teraz kolumna gra z głośnikami GDN 25/60/1, GDM 10/60/4 i GDWT 9/80 jest to kolumna Mildton 80. Prosiłbym o wskazanie jakiejś taniej zwrotnicy do Altronica 350w + GDWT + GDM.

I jeszcze na koniec parę głupich pytań (na które nie znam odpowiedzi, nie jestem elektronikiem)

1. Czy możliwe jest podłączenie w/w Altronica do zamontowanej już zwrotnicy? (nie z idealnie zgadzającymi się parametrami ale czy w ogóle da radę)

2. (jeśli odp. na pyt 1 bezwzględnie brzmi NIE) Czy możliwa jest przebudowa istniejącej zwrotnicy aby głośnik Altro pasował, co należy wymienić (mam znajomego który zna się trochę na elektronice i na podstawie schematu może i by coś wykąbinował jednak nigdy nie robił zwrotnicy od zera i nie zamierza się z tym bawić)

3. W końcu czym się różni głośnik Altronic od Tonsila GDN 25/60/1. Chodzi mi o to, że Altro kosztuje 33zł i jego brzmienie nie jest złe - mój kolega takie posiada i przyjemnie grają, choć oczywiście trudno go porównywac np z Alpine... ,a zregenerowany GDN kosztuje około 100zł. (Ja osobiście "zregenerowałem" ale nie wyszło mi centrowanie cewki i teraz trzeba wymienić i zawieszenie (ktore wymieniałem) i membrane więc nie mam zamiaru się z tym bawić na nowo)

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

0 4
  • #2 16 Lis 2009 19:41
    SzokalML
    Poziom 36  

Altronic ma dużo mniejszą sprawność, i dużo gorszą jakość. Na dodatek z tego co pamiętam ma aluminiową membranę - paskudnie to wygląda. Dodatkowo zupełnie inne parametry. I nie ma wcale tych 350 watt.