Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UAZ 1950/60r podłączenie prądnicy

koco 16 Nov 2009 22:00 4263 9
  • #1
    koco
    Level 12  
    Witam!
    Potrzebuję pomocy w podłączeniu prądnicy w starym UAZie z rocznika jak w temacie. Na prądnicy są trzy zaciski "16, 18, 19". Jest do tego regulator o tych samych zaciskach i amperomierz. Nie wiem jak włączyć w to amperomierz, którym przewodem będzie ładowany akumulator. Gdyby ktoś potrafił pomóc mi w zrobieniu schematu połączenia był bym bardzo wdzięczny :) Wiem, że prościej jest włożyć alternator np. z poloneza ale to nie jest moje "auto" więc narazie chcę to zrobić z tego co jest dostępne. Załączam zdjęcia regulatora :)

    Z góry dzięki za pomoc.

    UAZ 1950/60r podłączenie prądnicy
    UAZ 1950/60r podłączenie prądnicy UAZ 1950/60r podłączenie prądnicy
  • #2
    PiotrRDiablo
    Level 22  
    Ale zabytek :D
    Ostatnio widziałem taki przy rosyjskim M-72 "emka", "Uralu" albo wartburgu 312 (wszystko z instalacją 6 V) już nie pamiętam. Do jednego zacisku (bodajże środkowego) podłączało się zasilanie z akumulatora, przez stacyjkę (jak amperomierz jest z zerem pośrodku to szedł w ten przewód), jeden szedł na uzwojenie wzbudzania, jeden na szczotki.
    Pamiętam, że rozrysowałem ten regulator "z natury", bo nie miałem schematu, a tata najpierw rozebrał, a potem się zastanowił, i w ten sposób doszedłem jak podłączyć do prądnicy.
    Te fotki nie chcą mi się załadować, jak będę w tym tygodniu u rodziców, a tata nie wywalił podobnej prądnicy i regulatora (zawsze lubił trzymać takie rzeczy) postaram się pomóc.
  • #3
    lukasz506
    Level 19  
    Witam. To jest nic innego jak regulator prądnicy. I tak ma być:
    Z prądnicy z wyjścia 18 dajesz na regulator na 18 chyba przewód czarny
    Z prądnicy z wyjścia 16 dajesz na regulator na 16 chyba zielony i z tego regulatora z 16 dodatkowo ciągniesz do kontrolki od ładowania
    Z prądnicy z 10 dajesz na ten regulator na mase, a regulator przykręcony do nadwozia auta
    I ostatni ten środkowy to 19 to idzie taki grubszy przewód koloru czerwonego z tej 19 do stacyjki pod nr 30
    I tak ma być. Sądzę, że tu co masz urwaną śrubkę to jest nasze 18, a czy to jest to na pewno to Ci napiszę jutro jak spojrzę na regulator u siebie, bo dziś po nocy nie będę grzechotał w garażu, ale myślę, że to na pewno jest nasze 18. Pozdrawiam
  • #4
    koco
    Level 12  
    Dzięki za zainteresowanie tematem, lukasz 506 nie mam kontrolki ładowania mogę podłączyć ale był tam wsadzony amperomierz, wiesz może gdzie miał być wpięty?? Czekam na wyniki sprawdzenia :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha, a nie widzę tutaj który przewód miałby iść bezpośrednio na akumulator?? Chyba że jest podłączony przez "30" na stacyjce??
  • #5
    lukasz506
    Level 19  
    Sorki kolego, że dopiero teraz ale niedawno wróciłem z pracy. dokładnie przewód czerwony idący z aku idzie na bezpieczniki a później na stacyjkę na 30 to jest główne zasilanie stacyjki. Kurcze kolego nie sprawdziłem tego dziś u siebie bo miałem wyjazd i tak wypadło, ale jutro postaram się sprawdzić i jeszcze przed południem Ci napiszę jak to wygląda u mnie, sorki jeszcze raz. Pozdrawiam.
  • #6
    lukasz506
    Level 19  
    Witam kolego sprawdziłem dokładnie i u mnie jest dokładnie tak jak napisałem(dobrze pamiętałem, a też miałem problem z podłączeniem, a na elektrodzie wtedy nikt nie pomógł) czyli dla pewności to tak:
    Z prądnicy z wyjścia 18 dajesz na regulator na 18 przewód czarny
    Z prądnicy z wyjścia 16 dajesz na regulator na 16 zielony i z tego regulatora z 16 dodatkowo ciągniesz do kontrolki od ładowania
    Z prądnicy z 10 dajesz na ten regulator na mase, a regulator przykręcony do nadwozia auta
    I ostatni ten środkowy to 19 to idzie taki grubszy przewód koloru czerwonego z tej 19 do stacyjki pod nr 30 i tu co masz urwaną śrubkę to jest 18
    Pozdrawiam
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Z tym regulatorem szkoda twojej roboty ponieważ masz wypalone styki regulujące i to jedyna rzecz jaka się w tych regulatorach zużywa. Natomiast jeżeli chodzi o amperomierz puszczasz go przez zasilanie z regulatora do akumulatora przy podłączeniu regulatora stałym zasilaniem lub do stacyjki jak zasilanie po zapłonie wtedy kontrolka jest niepotrzebna.P
  • #8
    koco
    Level 12  
    Dzięki koledzy za pomoc, początkiem przyszłego tygodnia mam zamiar to podłączyć i dam znać jakie rezultaty :)
  • #9
    lukasz506
    Level 19  
    Witam, no i jakie rezultaty?
  • #10
    koco
    Level 12  
    Dzięki za zainteresowanie tematem ale niestety nie udało mi się z tym zawalczyć, stan tego regulatora jest zbyt kiepski i jednak będę musiał wrzucić tam alternator z poloneza, nie ma sensu dalej się z tym szarpać.