Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124 , 3.0D 1993r Nie kręci rozrusznik.

slaviusz1 16 Lis 2009 22:16 11719 17
  • #1 16 Lis 2009 22:16
    slaviusz1
    Poziom 19  

    Nie podaje napięcia na rozrusznik, po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki i słychać przekaźnik w module pod nogami kierowcy, miga dioda na konsoli, pewnie immo, jak to naprawić?
    Rozrusznik sprawny (na krótko).

    0 17
  • Sklep HeluKabel
  • #2 16 Lis 2009 22:21
    ppzbb
    Poziom 10  

    Dla mnie wkład elektryczny stacyjki,przy awari immo rozrusznik powinien kręcić

    1
  • #3 16 Lis 2009 22:25
    pioart
    Poziom 37  

    Jaka kontrolka ? Jakie Immo w 124? Jaki rocznik? Jak skrzynia ?Jeśli dokładane immo to mostkuj i po robocie !

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 16 Lis 2009 22:59
    slaviusz1
    Poziom 19  

    immo fabryczny ,, dioda miga między przełącznikami nad regulatorami nawiewu. klient mówił że nie kręcił coraz częściej aż dzisiaj padł całkiem. czy w kluczu jest transponder? klucz z małą pękatą obudową. jak i co zmostkować? napięcie na vrozrusznik ze stacyjki wychodzi.

    1
  • #5 16 Lis 2009 23:50
    enauto
    Poziom 29  

    pioart napisał:
    Jaka kontrolka ? Jakie Immo w 124? Jaki rocznik? Jak skrzynia ?Jeśli dokładane immo to mostkuj i po robocie !

    Skrzynia manual czy automat ?

    0
  • #6 16 Lis 2009 23:56
    slaviusz1
    Poziom 19  

    manualna

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Przeniosłem do początkujących, każdy serwisant wie, że podanie dokładnych danych jest konieczne do uzyskania właściwej pomocy.

    0
  • #7 17 Lis 2009 08:12
    pioart
    Poziom 37  

    Kolego może daj jakąś fotkę tego panelu z tą kontrolką , to dużo wyjaśni .

    0
  • #8 17 Lis 2009 09:55
    slaviusz1
    Poziom 19  

    dioda z prawej strony wyłącznika awaryjnych

    Mercedes 124 , 3.0D 1993r Nie kręci rozrusznik. Mercedes 124 , 3.0D 1993r Nie kręci rozrusznik. Mercedes 124 , 3.0D 1993r Nie kręci rozrusznik. Mercedes 124 , 3.0D 1993r Nie kręci rozrusznik.

    0
  • #9 17 Lis 2009 11:36
    pioart
    Poziom 37  

    Z tego co mi wiadomo to jest alarm a nie immo i sterowany jest z zamka drzwi kierowcy. Sprawdź pod maskownicą stacyjki czy jest pętla bądź inny czytnik to się przekonasz .

    0
  • #10 17 Lis 2009 11:41
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Popatrzyłbym dobrze na kostkę stacyjki. Nie wiem który to rok, wygląda na E-klasę. Zobacz po WIN czy nie ma instalacji taxi bo w nich było stosowane dodatkowe odcięcie rozrusznika.

    0
  • #11 17 Lis 2009 11:58
    slaviusz1
    Poziom 19  

    Zastanawiało mnie to tykanie przekażnika w tym module po otwarciu drzwi ( pewnie alarm ) , przeczyśćiłem złacza przy i w stacyjce oraz to z prawej strony przy tunelu i odpalił , natomiast jak zdejmuję to szersze złącze od modułu ( alarm czhyba jednak z immo ) pod nogami pasażera to nie pali. czy to na 100% jest immo , jeżeli tak tto jak je obejść bo klient nie chce o nim słyszeć.

    Mercedes 124 , 3.0D 1993r Nie kręci rozrusznik. Mercedes 124 , 3.0D 1993r Nie kręci rozrusznik.

    0
  • #12 17 Lis 2009 12:28
    pioart
    Poziom 37  

    Zmostkuj przewody w kostce przy tunelu i będzie OK. Piny 3 z 4 fioletowy i fioletowy z paskiem nie pamiętam koloru . Nie ma IMMO.

    0
  • #13 17 Lis 2009 12:31
    slaviusz1
    Poziom 19  

    pioart napisał:
    Zmostkuj przewody w kostce przy tunelu i będzie OK. Piny 3 z 4 fioletowy i fioletowy z paskiem nie pamiętam koloru . Nie ma IMMO.


    tam jest fabryczna zwora. Rozrusznik już kręci , a nie wiesz jak odłączyć ten alarm fabryczny ?

    0
  • #14 17 Lis 2009 12:47
    pioart
    Poziom 37  

    Z tego co piszesz to on tak nie działa , rozłącz kostkę i sprawdź zasilanie na rozrusznik czy jest w kostce potem sprawdź gdzie jest wyjście powinno być na pinie 4 , odłącz kostkę z alarmu i podaj na ostro napięcie na pin rozrusznik powinien kręcić . Nie powinno tam być mostka bo zabezpieczenie nie miało by sensu .

    0
  • #15 17 Lis 2009 12:58
    slaviusz1
    Poziom 19  

    pioart napisał:
    Z tego co piszesz to on tak nie działa , rozłącz kostkę i sprawdź zasilanie na rozrusznik czy jest w kostce potem sprawdź gdzie jest wyjście powinno być na pinie 4 , odłącz kostkę z alarmu i podaj na ostro napięcie na pin rozrusznik powinien kręcić . Nie powinno tam być mostka bo zabezpieczenie nie miało by sensu .


    czy przewód żółty/niebieski z zamka drzwi , który wchodzi do małego złącza w module pod nogami pasażera załącza alarm i po jego odpięciu już nie bedzie uzbrojonego alarmu ?

    1
  • Pomocny post
    #16 17 Lis 2009 14:41
    pioart
    Poziom 37  

    Może to Ci pomoże
    1 Anti-tow sensor enable (ground with alarm armed)
    2 Ground
    3 12 volt power for control unit and horn
    4 Central locking, trunk (12 V = unlock, gnd = lock)
    5 Central locking, RF door (12 V = unlock, gnd = lock)
    6 Central locking, LF door (12 V = unlock, gnd = lock)
    7 Front door input (gnd with door open)
    8 Rear door input (ynd with door open)
    9 Hood input (gnd with hood raised)
    10 Trunk lid input (gnd with trunk open)
    11 Anti—tow sensor input (voltage spike above 3 V sounds alarm)
    12 Radio removed input (open with radio removed)
    13 Brakes applied input (+12V with brake lights on)
    14 Ignition "on” input (+12 V with circuit 15 on)


    8 Pin Connector (X1)
    1 Horn output
    2 RH park lamp output
    3 LH park lamp output
    4 12 volts for lamps
    5 12 volts for lamps
    6 Arm input (momentary ground arms alarm)
    7 Disarm input (momentary ground disarms alarm)
    8 Headlamp output.

    1
  • #18 17 Lis 2009 22:09
    slaviusz1
    Poziom 19  

    Problemem okazał się moduł alarmu pod nogami pasażera , po odpięciu i rozblokowaniu auto pali jak nowe , dzieki wszystkim za pomoc.

    0