Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki Silnik elektryczny lepiej kupić do kompresora?

prezes_07 16 Lis 2009 23:37 21020 29
  • #1 16 Lis 2009 23:37
    prezes_07
    Poziom 9  

Witam serdecznie.
    Mam mały dylemacik, otóż potrzebuje zakupić silnik elektryczny do kompresora. Potrzebuje 2.2kW - Mam tylko jedną fazę w swojej instalacji, ale za rok lub dwa podlącze siłe. Pytanie moje, jaki lepiej silnik kupić, 1 - fazowy czyli taki jak ma być, czy 3 - fazowy z możliwością (podłączenie czy zmostkowania) na 1 - fazę. Nie znam się za bardzo na elektryce, i stąd pytam. Czy to będzie jakaś strata dla tego 3 - fazowego silnika?? dodam że na razie maksymalnie mogę skożystać z 20A bo taki mam bezpiecznik. Pompa do której ten silnik, ma mieć właśnie silnik 2.2kW i ona ma 1100rpm. ja chce silnik z 2800rpm 2.2kw i zredukować kołami gdyż mam duże koło przy spręzarce. Z tego co się orientuje to lepiej kupić 2800rpm niż 1400rpm dlatego że będzie mniejsze natężenie szło przy rozruchu prz (zerwaniu - jeżeli dobrze mówie). Myślałem o takim silniku:

czy mógłby mi jeszcze ktoś powiedzieć co znaczy

- /3HP
    - IP44
    - class B

bardzo proszę o pomoc.

1 29
  • #2 16 Lis 2009 23:44
    grzeko1
    Poziom 21  

Witam.
    Lepiej kupić 1-fazowy niż kombinować z podłączaniem 3-fazowego
    na 1-ną fazę, ponieważ za duże są straty mocy.
    Jeżeli silnik będzie napędzał sprężarkę przez przełożenie będzie miał lżej i nie powinno być problemów.

3HP- 3 konie mechaniczne
    IP44 klasa ochrony na wodę i pyły
    classB to klasa izolacji

Pozdrawiam.

0
  • #3 17 Lis 2009 06:46
    prezes_07
    Poziom 9  

Dziękuję kolego za fachową odpowiedź. wiem że to zabrzmi troszkę prostacko, ale czy wytłumaczyłbyś mi o co chodzi w tych klasach ochrony?? klasa ochrony izolacji, to pewnie chodzi o zwoje silnika, i lepsza jest A ale ta na wody i płyny? no i czy taki silnik jest ok??