Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 420 2002 - nowe pompowtryski - większe spalanie

igor.84 17 Lis 2009 09:10 5154 2
  • #1 17 Lis 2009 09:10
    igor.84
    Poziom 10  

    Witam
    Mam problem a mianowicie scania z rocznika 2002 przbieg 800tkm paliła mi w granicach 37 litrow wiec postanowiłem zajechac na serwis i sprawdzic co jest grane,stwierdzo ze jest uszkodzony czujnik doładowania wiec załozyli mi nowy,pompowtryski na rownowazeniu wyszly ze sa dobre.Jednak po pierszym kursie
    żadnej poprawy tyle samo paliła i była mułowata jak zawsze.Wiec zdecydowałem sie zajechac do serwis diesel zeby wyciagneli pompowtryski i dać je na maszyne do sprawdzenia i wyszło ze wszyskie są uszkodzone wiec kupiłem nowe pomowtryski w ,,SUDER & SUDER" .Ustawionje zawory i napiecie wstepne sprezyny na pompoczach
    zgodnie z instrukcja scani.Jednakze po pierszej trasie spalanie wyszło mi 40 litrow czyli wzrosło mi o 3 litry,jednakze silnik jest mocniejszy i bardziej energiczny.
    woże średnio od 10 -20 ton jeżdże w miedzynarodowce na trasach południowych np. rumunia,bułgaria,grecja
    Doradzcie mi co jest nie tak z tym spalaniem POMOCY!!!

    0 2
  • #2 17 Lis 2009 21:27
    MACSLAW4
    Poziom 9  

    Jeżdże Scanią 380 po kraju jak ja kupiłem paliła 38/100km zrobiłem to samo co ty czyli serwis-i nic spalanie bez zmian .Po kilku tygodniach padła turbina założyłem po regeneracji .Nie wiem czy to było to ale dziś pali 32/100 . Czasem się zdarza że tacho oszukuje w kilometrach (zaniża wskazania) sprawdż to.Jeszcze morze być zapchany tłumnik końcowy (kat) .OCZYWIŚCIE FILTR POWIETRZA JEST NOWY.

    0
  • #3 17 Gru 2010 23:03
    multihunter
    Poziom 25  

    ach te serwisy, na dzień dobry czujnik doładowania za 2tyś zł przy okazji filtry powietrza i paliwa 400zl poklepali Cię po ramieniu obiecując że bedzie ok.
    Potem pompowtryski 1200 -1500 za sztukę co daje min 5000 zł i zapewnienie że teraz to na pewno będzie ok pojedziesz jeszcze raz to wymienia turbinę z tłumikiem i następna faktura a jak i to zawiedzie to wyjmą swoje mądre księgi i powiedzą że to jest i tak mało jak na ten silnik.
    A tak na poważnie to sprawdź turbinę czy obraca się swobodnie , czy jest właściwy filtr paliwa , drożny wydech , zmień dostawce paliwa jeśli bierzesz o jednego sprawdź czy prawidłowo wyregulowane są pompowtryskiwacze
    http://www.erfa07.dk/tekinfo/scania/faq/Valve%20Clearances%20DI12.pdf
    czy w suderze sprzedali Ci właściwe pompki.
    Raz miałem przypadek że czujnik ciśnienia miał wadę fabryczną był uszkodzony na dzień dobry , jeśli czujnik zmieniałeś na serwisie to masz 1 rok gwarancji
    Pozdro

    0