Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabudowa car audio z włókna szklanego

wilus14 11 Gru 2009 16:45 34935 61
  • #31 11 Gru 2009 16:45
    cuba1313
    Poziom 16  

    Widzę, że robótka postępuje. Ale jeszcze sporo pracy przed tobą. Napisz co będziesz w te otworki wrzucał.

  • #32 11 Gru 2009 18:34
    wilus14
    Poziom 17  

    te otworki to bass reflexy 2 po 8 cm każdy na tym płaskim będzie przykręcony wzmacniacz teraz tylko czekać aż żywica stwardnieje i będę nakładał włókno szklane.

  • #33 11 Gru 2009 19:09
    herdi
    Poziom 23  

    wilus14 napisał:
    te otworki to bass reflexy 2 po 8 cm każdy na tym płaskim będzie przykręcony wzmacniacz teraz tylko czekać aż żywica stwardnieje i będę nakładał włókno szklane.

    No no, do dzieła :)

  • #34 11 Gru 2009 20:15
    cuba1313
    Poziom 16  

    Jak to będziesz czekał, aż żywica stwardnieje to nałożysz włókno szklane. Przecież matę nakładasz na mokrą żywicę i znowu żywica, żeby ja utopić.
    A głośniczki jakie będziesz wrzucał?

  • #35 14 Gru 2009 21:26
    wilus14
    Poziom 17  

    głośniki to STX GDN 30-300-4 AP

  • #36 15 Gru 2009 18:06
    wilus14
    Poziom 17  

    mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli mam położoną jedną warstwę włókna z zastosowaniem żywicy epoksydowej, to czy następne warstwy mogę kłaść żywicą poliestrową bo taką dostałem od kolegi??

  • #37 15 Gru 2009 18:10
    herdi
    Poziom 23  

    wilus14 napisał:
    mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli mam położoną jedną warstwę włókna z zastosowaniem żywicy epoksydowej, to czy następne warstwy mogę kłaść żywicą poliestrową bo taką dostałem od kolegi??

    Jesli zaschła poprzednia to tak, przetrzyj ją papierem ściernymi o ogień :)

  • #38 15 Gru 2009 21:26
    cuba1313
    Poziom 16  

    Coś chyba się z ilością przeliczyłeś. Na tę zabudowę co na fotce musisz liczyć w granicach 10 litrów żywicy. Do tego na koniec jakieś 2kg szpachli uniwersalnej. Ja na moją około 28 litrów netto wywaliłem 5 litrów. Napisz jaki litraż zrobiłeś.

  • #39 15 Gru 2009 22:20
    wilus14
    Poziom 17  

    buda ma ok 100l, no masz racje trochę sie przeliczyłem, ale już zamówiłem 5 dodatkowych puszek bo dostałem 3 tylko.

  • #40 30 Gru 2009 00:57
    robi_s
    Poziom 10  

    Widzę, że Kolega pełną parą idzie. Z bagażnika wiele nie zostanie ale muzyczka będzie ;))
    Ach...gdzie te czasy kiedy i ja mógłbym sobie pozwolić na zabudowę całego bagażnika :))
    Teraz muszę kombinować tak, żeby ładnie grało i jeszcze żeby wózek się zmieścił ;)

  • #41 05 Sty 2010 15:22
    wilus14
    Poziom 17  

    no to tak 5 warstw włókna o gramaturze 300 zrobione, teraz tylko szpachla jaką polecacie??

    Zabudowa car audio z włókna szklanego

  • #42 05 Sty 2010 15:29
    slavwek.ie
    Poziom 34  

    Jeśli konstrukcja jest wystarczająco sztywna, to możesz dać uniwersalną, jeśli ma tendencje do uginania się, to dał bym taką z włóknem szklanym do tworzyw.

  • #43 05 Sty 2010 15:39
    wilus14
    Poziom 17  

    raczej jest sztywna, ale jak mówisz ze z włóknem jest lepsza to nie zaszkodzi ją kupić :D

  • #44 05 Sty 2010 15:40
    slavwek.ie
    Poziom 34  

    Jest droższa zapewne, lepsza jest na powierzchnie, które pracują (uginają się) bo nie pęka.

  • #46 13 Sty 2010 21:13
    wilus14
    Poziom 17  

    no to szpachla nałożona teraz tylko farba:D

    Zabudowa car audio z włókna szklanego Zabudowa car audio z włókna szklanego

  • #48 13 Sty 2010 21:45
    wilus14
    Poziom 17  

    właśnie sie suszy:D jak bd pomalowany cały to dodam foty;]

  • #49 14 Sty 2010 15:27
    Dazux
    Poziom 9  

    A możesz napisać jakiego typu maty szklanej używałeś? Bo to że firanki to już wiem :D I ile Cię to kosztowało? Bo chce zrobić małe co nieco żeby mój bagażnik w kombiku ładniej wyglądał. Mianowicie pokaże mniej więcej na zdjęciach o co mi biega :)

    Zabudowa car audio z włókna szklanego Zabudowa car audio z włókna szklanego Zabudowa car audio z włókna szklanego Zabudowa car audio z włókna szklanego

    Są to bardzo, ale to bardzo wstępne projekty, jak bym się uparł mógłbym zrobić lepszy w PS'ie. Na jednym jest jak by to była taka "skrzynka" prostokątna prawie dopasowana, a na drugim chciałem zobrazować (:D) że krawędź miała by być taka zaokrąglona żeby głośnik był pod kątem. Mam dostęp do garażu, i przeróżnych narzędzi. Czy wystarczy sama mata szklana? Zależy mi bardzo żeby po zabudowie tego można było się dostać do środka tak jest to teraz oryginalnie, bo są tam różne rzeczy mniej lub bardziej potrzebne :) Głośniki jakie by tam siedziały to były by te Alphardy co są na zdjęciach lub jakieś nowe jeszcze nie wiem.

  • #50 14 Sty 2010 16:18
    wilus14
    Poziom 17  

    No to tak, mata szklana o gramaturze 300 kupiona na allegro razem z żywicą komplecie, 63zł z przesyłką za 3kg żywicy i 3m2 włókna szklanego, do tego szpachla 52zł za puszkę 1,8kg z włóknem szklanym. Następnie zwykła szpachla samochodowa 22zł za puszkę 750g no i na koniec szpachla wykończeniowa 2 puszki w każdej po 600g w sumie sama buda wyszła mnie ok 170zł

  • #51 14 Sty 2010 17:08
    bossman1974
    Poziom 13  

    Też mam Mondeo i myślę że za wzór najlepiej będzie zakupić na złomie oryginalne i na nich wykonać całość boczka w żądanym kształcie. odnoszę wrażenie, że będzie łatwiej niż kombinacje z kopytem i tkaniną "w powietrzu".
    Wilus14 - fajnie wyszło !

  • #52 14 Sty 2010 17:29
    Dazux
    Poziom 9  

    Po pierwsze to nie Mondeo tylko Toyota Corolla E10 :D Ale są podobne nie da się ukryć. A po drugie to myślałem żeby zrobić szkielet z listewek i podstawę z mdfu lub z jakiś starych mebli 20mm :D I w tedy to wszystko pokrywać matą i też myślałem że zamiast to później malować to pokryć całość + te plastiki oryginalne takim materiałem jakim jest pokryta skrzynia (zapomniałem nazwy tego materiału :()

  • #53 14 Sty 2010 17:34
    bossman1974
    Poziom 13  

    Bardzo podobne boczki ...
    Sposobem o którym mówisz będzie trudno uzyskać obły kształt (foto4) stąd moja propozycja z zakupem drugich. Choć teraz pomyślałem o zawieszeniu dystansów w powietrzu za pomocą wygiętych prętów i dopiero potem naciągać matę, obwiśnie w żądany sposób.
    Jeszcze jedno przemawiające za - można to potem sprzedać a do sprzedaży auta włożyć stare.

  • #54 14 Sty 2010 17:41
    Dazux
    Poziom 9  

    Z tego obłego jak to nazwałeś kształtu raczej zrezygnuje, teraz jak tak popatrzyłem w bagażnik lepiej by wyglądał tak jak by był jednolitych kształtów :)

  • #55 14 Sty 2010 21:30
    wilus14
    Poziom 17  

    oto efekt końcowy trochę kiepska jakość, ale jak będzie już w bagażniku to zrobię cyfrą zdjęcie.

    Zabudowa car audio z włókna szklanego

  • #56 14 Sty 2010 21:46
    Dazux
    Poziom 9  

    Aż się błyszczy :D Ładnie wyszło, ale i tak czekam aż będzie to w aucie już w pełnej okazałości :P Ile czasu i nerwów Ci to zajęło? I takie ostatnie pytanko robiłeś jakiś szkielet czy coś w tym stylu?

  • #57 14 Sty 2010 21:56
    wilus14
    Poziom 17  

    czasu hmm ok 3 tygodni, a co do szkieletu to tylko tylna i dolna deska była docinana i klejona w bagażniku aby, kąt był taki jak pochylone są siedzenia no i tylko obręcze na głośniki wycinałem,były one przykręcane do spodu na listwie drewnianej i na to naciągany był materiał.

  • #58 15 Sty 2010 18:46
    Dazux
    Poziom 9  

    Znalazłem w piwnicy rolkę z matą szklaną, szerokość około 1m lub trochę więcej, długość nie wiem bo nie rozwijałem całej :P Może w przyszłym tygodniu zacznę pracę nad swoją zabudową. Napotkałem dzisiaj jeden problem z plastikami wewnątrz bagażnika, ale chyba wiem jak go rozwiązać.

  • #59 22 Sty 2010 18:43
    wilus14
    Poziom 17  

    no tuba już w bagażniku teraz tylko głośniki będą 2 lutego dopiero:cry: a tak przy okazji to wiecie może jaka jest obciążalność wyjścia remote w radiu?? w każdym jest inny czy jest raczej tak samo??

  • #60 30 Sty 2010 08:04
    bossman1974
    Poziom 13  

    REM w radiu jest sygnałem, nie powinno się obciążać go niezgodnie z przeznaczeniem.
    Jeśli jest taka konieczność to można go wziąć jako sterowanie przekaźnikiem dobranym zależnie od potrzeb.