Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z wtryskiwaczami benzyny - mazda 323 1.3 16v

czah666 17 Nov 2009 18:36 2876 8
  • #1
    czah666
    Level 10  
    Witam!!!
    Sprawa wygląda tak : jest iskra na świecach, paliwo dochodzi do listwy z wtryskami ( pompka działa) ale nie dostaje sie do cylindrów. Przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem świece są nadal suche. Problem pojawił się dwukrotnie ( w odstępie ok 1 tygodnia) po czym ustępuje ( poruszałem kilka przewodów , bezpieczników) i samochód chodzi bez zarzutów - pali na dotyk , nic nie szarpie chodzi równo. W jaki sposób mogę sprawdzić co może być przyczyną takowych "zawieszeń" wtryskiwaczy ?


    Taka mała sugestia a zarazem pytanie czy takie zachowanie na wtryskach a raczej brak zachowania może byc spowodowany niedomaganiem ze strony czujnika położenia walu?
  • #2
    Rolandos
    Level 19  
    Jak najbardziej może byc to związane z czujnikiem położenia wału.
  • #3
    MELON197
    Level 15  
    Czy masz zamontowany gaz?
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Gdzieś , coś nie Kunta - kinte , słaby , utleniony kontakt.
  • #5
    czah666
    Level 10  
    tak gaz jest zalozony sekwencyjny, ale dzieje sie
    tak zarówno przy przy zasilaniu gazem jak i benzyna, a także przy wyłączeniu instalacji gazowej dlatego zakładam iz wina stoi po stronie układu paliwowego , a co czujnika polozenia walu to czy odpowiada on za iskre czy mieszanke? czy moze za oba naraz?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    czah666
    Level 10  
    no bo nie wiem czy problem ustąpił samoczynnie czy przez moja przypadkowa ingerencje, zwłaszcza ze zdążyło sie to dwukrotnie i za drugim razem ruszania przewodami nic nie pomoglo dopiero po chwili sam sie ocknol.
    Czy ktos bylby wstanie mi napisac konkretnie z czego syglal ma wplyw na prace wtryskiwaczy? tzn jakie źródła wzbudzają wtryski?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    czah666
    Level 10  
    czyli rozumiem ze jakby był problem z jakimś z czujników na podstawie których ECM czy tez ECU ustala moment wtrysku i zapłonu to nie było by również iskry? czy zdążają się takie awarie sterownika w których siada tylko cześć odpowiedzialna za układ wtryskowy?