Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat 1.9 tdi, ubytki płynu w chłodnicy.

17 Lis 2009 22:23 18845 20
  • Poziom 9  
    Witam, kupiłem niedawno vw passata b6 1.9 tdi i mam problem z płynem chłodniczym. Średnio co tydzień muszę go uzupełniać. Nie zauważyłem na razie żadnego wycieku i nie wiem jaka jest tego przyczyna.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 23  
    Uszczelki w silniku nie moczą się?? W zbiorniku płynu chłodniczego są widoczne krople oleju? (tak jak w rosole:) )
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    napewno jest gdzieś niewielki wyciek
    na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić mokro między wężem a króćcem na który jest nałożony - musisz dobrze się przyjżeć ewentualnie sprawdzać palcem czy nie jest mokro. Jeśli puszcza gdzieś chłodnica to musisz go nagrzać aż termostat puści na chłodnicę i obserwować czy nie unosi się gdzieś para (bezwietrzna pogoda i najlepiej jak jest zimno - dobrze widać). Jeśli nagrzewnica to powinna siadać para na szyby ale z drugiej strony możesz tego przy niewielkim wycieku nie zauważyć zwłaszcza jeśli masz włączony nadmuch na szybę.
  • Poziom 9  
    pary na szybie nie ma,a reszte sprawdze tak jak napisales.dziwne jest jeszcze dla mnie ze dlugo sie rozgrzewa,musze dlugo czekac zanim pojdzie cieple powietrze do auta.czy to ma cos wspolnego?czytalem tez jeszcze ze moze to byc peknieta glowica.moze tak byc?

    Dodano po 3 [minuty]:

    na plamy nie zwrocilem uwagi,ale raczej nie ma.uszczelki tez suche,chociaz jest lekki wyciek spod uszczelki miski olejowej,ale to chyba nie ma nic wspolnego.
  • Poziom 10  
    a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad? jeżeli tak to płyn chłodniczy miesza się z olejem, jest to niewielki przeciek skoro auto normalnie pali, i ma moc przy jeździe.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Miszka009 napisał:
    a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad?...

    Na korku zbiera się tzw "masło", a nie osad. Dalej prawie masz rację, aczkolwiek nie widzę związku tego zjawiska z odpalaniem
  • Poziom 36  
    Ci "lepsi"czarodzieje kupują niebieski płyn który w magiczny sposób zmienia kolor na inny gdy oprócz kontaktu z oparami płynu chłodzącego ma kontakt ze spalinami.Spore ułatwienie diagnostyki.Zawsze możesz użyć nosa (specyficzny zapach płynu w spalinach).A na początek dobrze odpowietrz układ.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Prosta sprawa, tylko trza być trochę trybliwym. Ogrzewanie dobre cały czas?
  • Poziom 17  
    Jeżeli zbyt długo się nagrzewa to wina termostatu.
  • Poziom 10  
    zobacz na zimnym silniku czy nie ma wycieku gdzieś.. generalnie co rano bym patrzył teraz :D .. też tak miałem co prawda nie w pasku ale w tdi.. ze długo mi ubywało płynu i nie widziałem wycieku.. aż się okazało ze przeciekał trójnik na wężu co łączy pompę wody, głowice i coś tam jeszcze.. wymieniłem.. ale jak się okazało tak czy siak było za duże ciśnienie w układzie i trzeba było zrobić uszczelkę pod głowicą :/ powodzenia w szukaniu :)
  • Poziom 9  
    "masla" na korku nie ma,ogrzewanie dziala dobrze tylko tak jak pisalem potrzebuje czasu."kwok"poradzil mi sprawdzic czy nie ma wycieku na kroccu tylko nie moge go kurde znalezc:D moglby mnie ktos oswiecic.
  • Poziom 39  
    kicha - pisząc o "króćcu" miałem na myśli każde miejsce gdzie gumowy wąż łączy się z czymkolwiek albo inaczej : króciec to taki element na który nakłada się wąż więc kilka ich w samochodzie jest
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    ok dzieki.bede musial zakombinowac jakis kanal na weekend.do tej pory sprawdzalem to po pracy i nie mialem za wiele czasu bo zaraz robilo sie ciemno.dzieki za pomoc!

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha.chcialem sie jeszcze zapytac ze jezeli nie ma zadnego "masla" na korku i plam oleju w zbiorniku wyrownawczym to znaczy ze z glowica czy uszczelka jest wszystko ok?
  • Poziom 39  
    raczej tak ale nie można tego wykluczyć
    z drugiej strony gdyby była pęknięta to węże robiłyby się bardzo twarde i to jeszcze przed rozgrzaniem silnika ale to znowy też nie jest regułą
    jak długo tak jeździsz i ile dolewasz płynu?
  • Poziom 9  
    3 tygodnie,a plyn dolewam co 5-6 dni po okolo 150 ml.
  • Poziom 39  
    Mogę się podzielić moimi doświadczeniami w poszukiwaniu dziury w całym.
    W megance z pierwszym razem nie umiałem zlokalizować przecieku. Pod samochodem sucho, pod maską też, a płynu ubywało. Na przeglądzie rejestracyjnym jak samochód podniesiono do góry i gość sprawdzał zawieszenie, ja w tym czasie oglądałem sobie jak wygląda podwozie. Zauważyłem, że skrzynia biegów od spodu jest mokra, wyglądało na olej. Zaraz z przeglądu pojechałem do warsztatu, co z tym zrobić. Tam stwierdzili że to nie, a płyn chłodniczy, ale skąd też nie było widać, wszędzie wyżej sucho. Ja dopiero w garażu przy sprawdzaniu wszystkiego jak przekręciłem jeden z węży wzdłuż jego osi,to pokazał się wyciek - wąż stwardniały z pęknięciem wzdłużnym.
    W drugim przypadku, też miejsca wycieku nie było widać, ale szybko go zlokalizowałem. Do zbiorniczka wyrównawczego podałem sprężone powietrze i przeciek się ujawnił - na składaniu reduktora gazowego.
    Przy okazji stwierdziłem również, że mam lekki przedmuch do układu chłodzenia. Odprężony układ bąbelkuje. Nie wiem jeszcze, czy to jest gaz, czy spaliny. Ze strony układu olejowego i wydechu nie ma żadnych oznak.
    Sześć lat temu niedługo po założeniu gazu ściemniał płyn w układzie chłodzenia. Po wymianie z czasem ponownie ściemniał. Teraz się zastanawiam się, czy powodem tego ściemnienia jest kontakt z gazem czy ze spalinami. Nastawiam się na to, że najbliższy przegląd (po 160 tys.) połączę z wymianą rozrządu i uszczelką pod głowicą.
  • Poziom 39  
    jedno co mogę powiedzieć to że przy takim ubytku ciężko będzie zlokalizować wyciek (jeśli to wyciek oczywiście)
    poszukaj ile się da i niestety jeździj aż ubytek zrobi się większy a z drugiej strony to może nie dolewaj ale jednocześnie pilnuj bo może układ po prostu wyrzuca nadmiar i się uspokoi na nieco niższym poziomie
  • Poziom 12  
    Dawniej takie małe przecieki usuwało się dodając do chłodnicy musztardy .obecnie są takie proszki uszczelniające.
  • Poziom 9  
    ok.dzieki!