Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny w Mercedesie s-klasy.

terminux 18 Lis 2009 08:42 1286 6
  • #1 18 Lis 2009 08:42
    terminux
    Poziom 23  

    Chcę się tylko upewnić.
    Znajomy chce sprofanować Mercedesa W116 z 1978 r otwieraniem i zamykaniem przy pomocy pilota.
    Jak wiadomo, centralny w tym modelu jest sterowany ciśnieniowo. Wymyśliłem, że dołożę siłownik master do drzwi przednich kierowcy, dzięki czemu będę mógł sterować pozostałymi siłownikami. Boje się tylko, że siłownik może być zbyt "brutalny" do pompki podciśnienia.
    Jak myślicie - czy to będzie dobrze i długo działało?

    0 6
  • #2 18 Lis 2009 09:14
    yaaro
    Poziom 33  

    Wepnij się pod pompe. Ten pomysł z siłownikiem może być nietrafiony.

    0
  • #3 18 Lis 2009 09:18
    terminux
    Poziom 23  

    A co mam podłączyć pod pompę?? I jaką pompę??

    0
  • #4 18 Lis 2009 10:00
    damdam

    Poziom 33  

    a nie jest tam przypadkiem zamek sterowany z akumulatora podciśnienia tworzonego przez vacuum pompę?

    0
  • #5 18 Lis 2009 10:02
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Nie napisałeś, czy to diesel czy benzyna.
    W dieslu podciśnienie jest brane z pompki vacuum (chociaż prawdę mówiąc ten model nie wychodził z silnikiem diesla) natomiast w silniku benzynowym jest brane z kolektora. Nie ma żadnej osobnej pompy na potrzeby układu centralnego zamka - tak więc nie musisz się bać, że rozleci się pompa której nie ma.
    W drzwiach kierowcy jest jedynie dwupołożeniowy zaworek podający podciśnienie "nad-" lub "pod-" membranę siłowników w drzwiach. Tak więc szybkość przełączania nie ma znaczenia. Załóż siłownik na tyle mały, żeby zaworka nie wyrywało z blachy przy przełączaniu i będzie chodzić długo i bezawaryjnie.

    1
  • #6 18 Lis 2009 10:24
    terminux
    Poziom 23  

    Dokładnie o to mi chodziło. To jest model bez elektrycznej pompki sterującej zamkiem z silnikiem benzynowym a ciśnienie jest pobierane z kolektora dlatego zdziwiłem się o jaką pompkę chodzi, bo mogłem coś przeoczyć.
    Ten system działa bezawaryjnie już od 78 roku i chciałbym, żeby popracował jeszcze drugie tyle :).
    A przy okazji - dysponuje może ktoś schematem do tego modelu?

    0
  • #7 18 Lis 2009 13:31
    252257
    Użytkownik usunął konto