Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda 1.1 `05 miga check, dziwna praca pompy paliwa

radziu111 18 Nov 2009 10:29 4468 1
  • #1
    radziu111
    Level 13  
    Witam
    Mam następujący problem. Tak się nieszczęśliwie stało ,że pewnego razu zapaliła się na zestawie wskaźników kontrolka immobilizera, a kontrolka check przestała się wyświetlać - w związku z tym samochód nie chciał się odpalić a awaryjne wprowadzanie key code nie przynosiło rezultatu....po wnikliwej analizie stwierdziłem pęknięcie jednego pinu w złączu sterownika.
    Złącze wyprowadziłem z płytki na zewnątrz i wszystko wróciło do normy. Pozostał tylko jeden mały szkopuł... przypadkowo stwierdziłem , że pęknięta jest obudowa stacyjki ( z tworzywa)- podkleiłem ją prowizorycznie poxipolem tak ,że by żona mogła z dwa dni pojeździć, ale w momencie przekręcania zapłonu nie odbijało zwrotnie kluczyka - trzeba było ręcznie cofnąć. Wczoraj się zabrałem za tą stacyjkę i postanowiłem ja skleić porządniej- zrobiłem przetop tworzywa, wszystko pięknie i ładnie się trzyma, stacyjka odbija. Po podłączeniu stwierdziłem , że na stałe zaczął świecić sygnalizator check...samochód wyposażony w instalację lpg, po przełączeniu na gaz w trakcie jazdy co jakiś czas kontrolka mruga - samochodu nie muli, jedzie poprawnie. Na paliwie check świeci się cały czas. Zauważyłem , że po przekręceniu kluczyka, pompa paliwa pracuję trybem ciągłym ( wcześniej buczenie było słychac na ok 3 sekundy). Co może być tego przyczyną ? Komputer zarejestrował wypięcie stacyjki?(akumulator odpięty na czas demontażu) Zastanawia mnie objaw ciągłej pracy pompy bez odpalenia zapłonu....Czyżby tylko serwis?
    Z góry dzięki za zainteresowanie;)
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Wymień ta kostkę stacyjki na nową, ecu dostaje zasilanie na styk 47 konektor B właśnie po 15/54 , oraz przekażnik T09 w skrzynce w komorze silnika. Po wzbudzeni cewki T09 dostarczane jest właśnie zasilanie do pompy paliwa. Co do kontrolki MIL trzeba podpiąć pod urządzenie