Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda 1.1 `05 miga check, dziwna praca pompy paliwa

radziu111 18 Nov 2009 10:29 4732 1
  • #1
    radziu111
    Level 13  
    Witam
    Mam następujący problem. Tak się nieszczęśliwie stało ,że pewnego razu zapaliła się na zestawie wskaźników kontrolka immobilizera, a kontrolka check przestała się wyświetlać - w związku z tym samochód nie chciał się odpalić a awaryjne wprowadzanie key code nie przynosiło rezultatu....po wnikliwej analizie stwierdziłem pęknięcie jednego pinu w złączu sterownika.
    Złącze wyprowadziłem z płytki na zewnątrz i wszystko wróciło do normy. Pozostał tylko jeden mały szkopuł... przypadkowo stwierdziłem , że pęknięta jest obudowa stacyjki ( z tworzywa)- podkleiłem ją prowizorycznie poxipolem tak ,że by żona mogła z dwa dni pojeździć, ale w momencie przekręcania zapłonu nie odbijało zwrotnie kluczyka - trzeba było ręcznie cofnąć. Wczoraj się zabrałem za tą stacyjkę i postanowiłem ja skleić porządniej- zrobiłem przetop tworzywa, wszystko pięknie i ładnie się trzyma, stacyjka odbija. Po podłączeniu stwierdziłem , że na stałe zaczął świecić sygnalizator check...samochód wyposażony w instalację lpg, po przełączeniu na gaz w trakcie jazdy co jakiś czas kontrolka mruga - samochodu nie muli, jedzie poprawnie. Na paliwie check świeci się cały czas. Zauważyłem , że po przekręceniu kluczyka, pompa paliwa pracuję trybem ciągłym ( wcześniej buczenie było słychac na ok 3 sekundy). Co może być tego przyczyną ? Komputer zarejestrował wypięcie stacyjki?(akumulator odpięty na czas demontażu) Zastanawia mnie objaw ciągłej pracy pompy bez odpalenia zapłonu....Czyżby tylko serwis?
    Z góry dzięki za zainteresowanie;)
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Wymień ta kostkę stacyjki na nową, ecu dostaje zasilanie na styk 47 konektor B właśnie po 15/54 , oraz przekażnik T09 w skrzynce w komorze silnika. Po wzbudzeni cewki T09 dostarczane jest właśnie zasilanie do pompy paliwa. Co do kontrolki MIL trzeba podpiąć pod urządzenie