Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ibiza '89 1,2 gaźnik - silnik odmówił posłuszeństwa.

18 Lis 2009 14:45 4164 8
  • Admin grupy komputery
    Seat Ibiza '89 1200 System Porsche, silnik na gaźniku (benzyna i LPG), aparat zapłonowy mechaniczny, przebieg 175K.
    Walczę z nim od kilku dni, początkowo silnik gasł losowo bez specjalnej przyczyny, ale udawało się go uruchomić.
    Następnie odpalał tylko na benzynie, ale nie utrzymywał wolnych obrotów, po przełączeniu na gaz pracował równo lecz tylko kilka minut.
    Gdy już zgasł (bez różnicy czy zimny czy ciepły) odpalał tylko na benzynie - dodam że przez ostatni rok odpalał na gazie i pracował bez problemów.

    Kilka dni temu...
    Sprawdziłem:
    1-Ustawienia paska rozrządu. (wymieniany na nowy przy 125tyś)
    2-Ustawienia przerwy w przerywaczu.
    3-Układ podciśnieniowy gaźnika
    4-Układ ssący - szczelny (szczelność gaźnika kolektora i wspomagania hamulców).

    Wymieniłem:
    1-Świece nowe NGK, jak i używane BERU i BOSCH (na nich inny samochód odpala).
    2-Przewody zapłonowe nowe.
    3-Przerywacz aparatu zapłonowego nowy.
    4-Podciśnieniowy regulator zapłonu nowy.
    5-Filtr powietrza, paliwa i gazu nowy.
    6-Rozrusznik - używany.
    7-Cewka zapłonowa - była zwykła jak w maluchu, wstawiałem nową BOSCH , używaną LUKAS i elektroniczną z jakiegoś Nissan'a.
    8-Kopułka i palec nowe.

    Straciłem już pomysły i nie wiedziałem gdzie szukać przyczyny.

    Wczoraj...
    Zrobiłem już wszystko co mi do głowy przyszło (wydałem ponad 700zł):
    - Rozkręciłem całość, wymieniłem panewki, tłoki i pierścienie. (NOWE)
    - Sprawdziłem dokładnie głowicę - szczelna na 100%.
    - Sprawdziłem rozrząd - ustawiony na 100% poprawnie.
    - Sprawdziłem szczelność kolektora ssącego i przykręciłem go z nowymi uszczelkami.
    - Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach - 8.5/9.2/9.0/8.7 - może się polepszy po dotarciu.
    Poprzednio miałem 6.6/7.5/7.7/7.0
    - Rozkręciłem na drobne gaźnik i dokładnie wyczyściłem.
    - Ponownie sprawdziłem stan techniczny aparatu zapłonowego, ustawiłem przerwę i wymieniłem kondensator.
    - Sprawdziłem pompkę paliwa, filtry, i drożność przewodów.
    - Odłączyłem przewód od serwa hamulców i zaślepiłem otwór kolektora, by mieć pewność że nie pociągnie lewego powietrza.

    Samochód nie chce się słuchać. Definitywnie (moim zdaniem) za słabo zasysa powietrze - praktycznie gdy zatkam ręką gaźnik i kręcę rozrusznikiem, to nie czuję by zasysał powietrze. Być może na rozruszniku ma za wolne obroty bym to poczuł, ale jak go zmusić do startu?
    PS.
    Przyszła mi jeszcze na myśl wymiana aparatu zapłonowego na ten elektroniczny z wersji na wtrysku (mam wszystkie niezbędne podzespoły), lecz nie wiem czy to zadziała z gaźnikiem.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    DriverMSG napisał:

    Samochód nie chce się słuchać. Definitywnie (moim zdaniem) za słabo zasysa powietrze - praktycznie gdy zatkam ręką gaźnik i kręcę rozrusznikiem, to nie czuję by zasysał powietrze. Być może na rozruszniku ma za wolne obroty bym to poczuł, ale jak go zmusić do startu?


    Przy obrotach rozruchu podciśnienie w kolektorze dolotowym nie musi być wysokie...

    Wygląda na to, że musisz zacząć naprawiać metodycznie - na początek sprawdź, czy podczas rozruchu jest iskra? Jeśli jest - zastosuj (z rozwagą) samostart. Przy braku reakcji podejrzana będzie mechanika...
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Maszyna dwupaliwowa i sprawdzałeś już zapłon, gaźnik, pompę itp. Nic nie piszesz czy sprawdzałeś instalację gazową. Może instalacja przepuszcza gaz i silnik zalewa dwoma paliwami?
    Edit. Dobrze było by też sprawdzić instalację elektryczną zapłonu i instalacji LPG pod kątem stabilności zasilania i stabilności masy.
  • Admin grupy komputery
    Założyłem z góry że samochód musi poprawnie pracować bez instalacji gazowej, dlatego też nic o tym nie pisałem. Oczywiście na czas zlokalizowania usterki instalacja gazowa została odłączona. Wszytko podłączam tak jak było przed zamontowaniem instalacji gazowej.

    Cytat:
    zastosuj (z rozwagą) samostart

    Co masz dokładnie na myśli?

    Przed chwilą uruchomiłem silnik, pracował równo, wchodził ładnie na obroty itd, aż w pewnym momencie zgasł i nie mogłem już go uruchomić - szybko sprawdziłem że układ elektryczny nadal sprawny (jest iskra, zapłon się nie przestawił).

    Masa sprawdzona, dodatkowo podłączyłem kabel masowy do samego aparatu zapłonowego.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Admin grupy komputery
    Cytat:

    Chodzi o areozol - "spray"
    To raczej stosuje się do silników wysokoprężnych - znałem to pod nazwą "StartPilot".

    Chyba problem rozwiązany - po napisaniu ostatniego postu przystąpiłem do kontynuacji poszukiwań usterki.
    Samochód zgasł mi podczas gdy dokręcałem kolejną cewkę zapłonową. Więc poszedłem po kablach w głąb instalacji i zauważyłem przetartą izolacje jednego z przewodów. Okazało się że jest to przewód od obrotomierza. Zaizolowałem go i od tego momentu jak ręką odjąć samochód pali na dotyk i nie gaśnie.

    Dziękuję tym którzy starali się pomóc. Tematu nie zamykam, bo muszę wykonać jazdę próbną i przetestować stabilność silnika.


    Edit:
    Po kilku minutach jazdy testowej zauważyłem że nie działa wskaźnik ciśnienia oleju.
    Znów czeka mnie wjazd do garażu by zdiagnozować usterkę. Szukając części zamiennych znalazłem sprawne modele tego samochodu za kwotę niższą jak ta, którą wydałem na naprawę tego. Co za czasy :D.
  • Poziom 12  
    koledzy mam pytanko, mialby ktos zdjecia gaznika zamontowanego na silniku wlasnie w seacie ibiza, poniewaz kupilem silnik od takiej ibizki, celem swapu do malucha, wszystko jest juz zamontowane, ale nie wiem jak podlaczyc podcisnienia do gaznika bo kupilem czesciowo zdemontowany silnik a koles nie powiedzial mi co do czego idzie bo zapomnial, silnik jaki mam to 1.2 system porsche, z 86', kod silnika to 021.AE.1, a gaznik jest na licencji pierburga z oznaczeniem 1b, ale jak patrzylem w goglach to najbardziej odpowiadajacym mu gaznikiem byl pierburg 1b3, opisze wam go troche bo tych modeli tego gaznika bylo chyba ze sto, do gaznika ida dwa krucce paliwowe (zasilanie i powrot), ssanie jest automatyczne, do tego ssania ida dwa weze z plynem chlodzacym i jakies uzadzenie elektroniczne, z dwoma wyjsciami, a jeden przewod wchodzi jakby do srodka, pulldown (to czarne plastikowe uzadzenie podcisnieniowe) mam na dole kolo ciegna gazu ale z jednym wezykiem, wiem tylko jak podlaczyc krucce paliwowe, i pulldown, a zostaly mi jeszcze trzy krocce, prosze o pomoc i jakies zdjecia
  • Admin grupy komputery
    Zaznacz na poniższych fotkach miejsca, które nie wiesz jak podłączyć.

    Ibiza '89 1,2 gaźnik - silnik odmówił posłuszeństwa.
    Ibiza '89 1,2 gaźnik - silnik odmówił posłuszeństwa.
    Ibiza '89 1,2 gaźnik - silnik odmówił posłuszeństwa.
    Ibiza '89 1,2 gaźnik - silnik odmówił posłuszeństwa.
    Ibiza '89 1,2 gaźnik - silnik odmówił posłuszeństwa.
  • Poziom 12  
    moj gaznik to ten przedostatni, nie wiem jak podlaczyc te dwa tam gdzie podlaczony jest pulldown, (to czarne urzadzenie podcisnieniowe z wezykim) i z drogiej strony przepustnicy, ten po lewej od elektronicznej dyszy wolnych obrotow