Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reklamacja - pęknięta matryca w notebooku

18 Lis 2009 17:11 6068 10
  • Poziom 15  
    Witam!

    Mamy problem. Koleżanka ma notebooka z ekranem 15.6", kupionego w w zeszłym roku na wakacje. Dzisiaj otwiera klapę i zaraz po włączeniu widzi przez środek z góry na dół coś jak rysę - przy otwieraniu pękła matryca - ale o dziwo, świeci jeszcze - tylko to pęknięcie jest w środku :-(

    Nigdy nie był zrzucony, uderzony - ale w wyniku naprężeń podczas otwierania musiało dojść do samoistnego pęknięcia matrycy - cała rama matrycy jest dosyć elastyczna niestety.

    Dzwoni do serwisu gwarancyjnego - bo notebook na gwarancji - a serwis jej mówi, żeby nawet nie przysyłać - bo takie usterki traktuje jako uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika. Stąd moje pytanie - czy producent, którego przedstawicielem jest serwis gwarancyjny, ma prawo odmówić naprawy gwarancyjnej - gdy taka usterka nastąpiła w wyniku normalnej eksploatacji?

    Sklep również odmówił przyjęcia notebooka do naprawy gwarancyjnej - ze względu na pęknięcie matrycy.

    Jak to reklamować i czy komuś się udało załatwić to pozytywnie bez sądowych spraw przez lata? Jak się do tego zabrać?
  • Użytkownik obserwowany
    Moim zdaniem warto być upartym :
    1.zgłaszasz do sewisu sprzęt i bez zadnej łaski muszą przyjąć
    2. Oczekujesz pisemnego oświadczenia od serwisu- muszą wydać ekspertyzę przedmioty
    3. zabezpiecz się w foto przedmiotu i w osobę trzecią która widziała wadę
    4. W czasie odbioru sprzętu ,przy wydawaniu sprzętu i oświadczenia dopisz że nie zgadzasz się z opinią serwisu_acha dostarczyć przedmiot
    własnym transportem -nie wysyłać
    5. Udajesz się do rzecznika praw konsumenta w swoim mieście ze sprzętem i wszelkimi papierami zgromadzonymi
    6.prosisz o skierowanie na drogę sądową -przedtym będzie rozmowa lub korespondencja rzecznika z serwisem,
    7. Można zastanowić się nad telewizją
  • Poziom 33  
    Pęknięta matryca - uważam , że nie ma szans na reklamację . :cry:
    Jest to ewidentna usterka mechaniczna .
  • Poziom 27  
    Stary1952 napisał:
    Pęknięta matryca - uważam , że nie ma szans na reklamację . :cry:
    Jest to ewidentna usterka mechaniczna .


    Dokładnie tak jak napisał przedmówca , to że laptop nie był uderzony to jest tylko zdanie twojej koleżanki a równie dobrze mogła np z nerwów trzasnąć klapą po zakończeniu pracy na komputerze. . . Nawet się nie fatygujcie tylko szukajcie na allegro używanej matrycy . . .
  • Poziom 27  
    krzysiek: niezle sci-fi :P

    Wszelakiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne obudowy jak i podzespolow sa praktycznie z automatu odrzucane przez serwis.

    Moze sie zdarzyc ze matryca peknie w ciagu tygodnia od zamontowania (krzywo zamontowana, nierowno rozlorzone sily nacisku itd...), ale nie bedzie tak ze po roku sama strzeli. Ktos musial na nia wywrzec jakas sile.
  • Poziom 40  
    Nie widzę szans.
    Nie ma co wysyłać a jechać tym bardziej bo człowiek w serwisie się zaśmieje w twarz.
    Sprawa jest prosta z laptopem jak z jajkiem delikatnie i równomiernie dwoma rekami otwieramy klapę. Nie częstujemy go piwem ani herbata, dbamy by nie zasysał do siebie kurzu i będzie wiernie służył
  • Poziom 43  
    Cytat:
    ...Dzisiaj otwiera klapę i zaraz po włączeniu widzi przez środek z góry na dół coś jak rysę - przy otwieraniu pękła matryca...

    Po przeczytaniu tego fragmentu, jakoś nie mam pewności czy to aby na pewno pęknięcie matrycy. Przedstaw jej zdjęcie na forum.
    Model laptopa to tajemnica?
  • Poziom 15  
    Jak oddasz do serwisu to będziesz miał cycenę za darmo (w ramach gwarancji) Napewno dostaniesz odmowę wykonania naprawy gwarancyjnej ze względu na usterkę mechaniczną. Nie masz co spierać się z serwisem bo serwis nie ma uprawnień rzeczoznawcy. Takiego możesz powołać. Jak narobisz dużo dymu w sprawie u producenta sprzętu to może coś wywalczysz ale szanse są b. małe.

    Może koszty wymiany są do przyjęcia a wtedy gwarancja trwa dalej...

    Możesz też kupić uszkodzony na Allegro i włożyć matrycę albo wystawić ten swój, dołożyć i kupić sobie nowy.
  • Poziom 15  
    mat_ed napisał:
    Cytat:
    ...Dzisiaj otwiera klapę i zaraz po włączeniu widzi przez środek z góry na dół coś jak rysę - przy otwieraniu pękła matryca...

    Po przeczytaniu tego fragmentu, jakoś nie mam pewności czy to aby na pewno pęknięcie matrycy. Przedstaw jej zdjęcie na forum.
    Model laptopa to tajemnica?

    Toshiba. Chwilowo nie mam możliwości wykonania zdjęcia - pęknięcie jest efektem IMHO ugięcia się ramy klapy, bo pomimo pęknięcia nadal matryca świeci w obszarze wewnętrznego pęknięcia, czyli nie ma ubytku w obrazie poza lekko łamaną linią "uskoku" "w środku", biegnącą z góry na dół i zmieniającą się kolorystycznie w tym obszarze w zakresie przebarwienia przy wyginaniu ramy. Przełamanie jest w środku. Nie ma czegoś takiego jak czarny czy kolorowy pionowy czy poziomy pas, okrągła plama, gwiazdka z pobitego szkła itd. Zobaczę, co uda się wynegocjować z serwisem i dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 32  
    Jesli jest to nowy - do 3 lat dell to na pewno wymienia.
  • Poziom 31  
    Usterka polega na pękniętej przekładce pleksiglasowej, mającej na celu równomierne oświetlanie matrycy świetlówką zamontowaną u dołu.Nie jest to typowe uszkodzenie mechaniczne matrycy,lecz uszkodzenie wewnętrznej części matrycy mogące powstać nawet już w procesie montażu(naprężenie).Jeśli serwis nie uzna gwarancji,to idź do serwisu komputerowego, powiedz aby ci dali pobite matryce takiej przekątnej jak twoja, najlepiej tej samej firmy.Ową przekładkę pleksiglasową przełożysz sobie we własnym zakresie i laptop będzie śmigał jak nowy.