Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uzwojenie w alternatorze- przewijanie

30 Cze 2004 01:17 11814 14
  • Poziom 24  
    Jaka jest zasada nawijania uzwojen w alternatorze
    Może jakis link do obrazka lub nawet moze byc narysowane w Paint
  • Poziom 12  
    O które uzwojenie dokładnie ci chodzi o sttojan czy o wirniki????
    Jeżeli chodzi o stojan to jest to bardzo ciekawe urządzenie bo patrząc od strony zacisków to nic innego jak stojan silnika 3 fazowego. Niestety jak wymontujesz stojan to sprawa wygląda nie ciekawie bo masz tam w zalezność i od model i producenta bardzowiela biegównów, przeplot uzwojeń jest różny i praktyczne może sie zdażyc tak ze stojany różna sie nawet w tym samym modelu alternatora. Przezwajanie stajanu alternatora to syzyfowa praca i lepiaj kupic nowy w sklepie (taniej wychodzi).
    Natomiast uzwojenie wirnika to poprostu najzwyklejsza cewka z pojedynczym uzwojeniem dajaca strumień magnetyczny zależny od napięcia na zaciskach. zmiany pola magnatycznego w alternatorze zalatwiają obroty wirnika.
  • Poziom 17  
    Popieram odpowiedz poprzednika lepiej iść do sklepu po nowy stojan taniej i mniej nerwów. Oprócz kolejności uzwojeń, odpowiedniego drutu trzeba zrobić wzornik do nawijania, gotowe uzwojenie wkładamy w rdzeń z poprzednio założonymi separatorami, wciskamy ograniczniki z bakelitu i do gorącego laku, następnie wypalamy.
    Wirnik prościej nawinąć tyle ze jak nawet kształt uzwojenie zmienisz to może się późno wzbudzać. No i lakujemy. Mam kumpla, co robił na przewijalni silników, więc trochę wiem.
  • Poziom 21  
    Alternator jest to "silnik" synchroniczny prądu trójfazowego połączony najczęściej w gwiazdę.Sposób nawijania jest taki sam jak silników z tym że alternator osiąga większe prędkości(do 15tys. obr/min)Wirnik musi być nawinięty bardzo starannie aby siła odśrodkowa nie rozerwała uzwojenia.
  • Poziom 24  
    Chodziło mi o to jak nawinac uzwojenia w stojanie.
    Jest tam 3 uzwojenia nawiniete w trzech warstwach przesunietych wzajemnie
    Konkretnie chodzi o to jaki jest kierunek nawijania tych uzwojen
    Nawijam 1 zwój w 1 warstwie w kierunku np w prawo i nie wiem jak nawinąc kolejne uzwojenie (a nie warstwę). Czy ono ma być w kierunku przeciwnym od poprzedniego czy w takim samym. Mnie sie wydaje ze w przeciwnym bo tak pasuje najlepiej. Szkoda sie napracować jesli z tego ma nic nie wyjść.
    Ja nie przewijam alternatora tylko nawijam drut na blachy od stojana z silnika i dlatego nie mam wzorca
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Co 120stopni początek uzwojenia,nawijać w tym samym kierunku.
  • Poziom 11  
    Przeważnie wszystkie stojany alternatorów mają 36 żłobków i 6 par biegunów na 1 fazę.
    Nawijasz wszystkie w tym samym kierunku a początki uzwojeń wyprowadza się z 1-3-5 żłobka.
    Co do kosztów nawijania to są one w okolicach do 150 zł, niezależnie
    od marki samochodu, koszt niektórych nowych stojanów sięga nawet 600 zł.
    Z wirnikiem to sprawa ma się tak że rzadko kiedy udaje się poprawnie zdemontować i zmontować boegunniki wirnika. Z wywarzeniem nie ma problemów są specjalne zakłady specjalizujące się w wywarzanu.
    (Łódź- :) koszty od 5 zł. do 50 zł.)
  • Poziom 14  
    Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora .
    Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka.
    Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie.
    Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami.

    Uzwojenie w alternatorze- przewijanie
  • Poziom 11  
    Raczej puść na zewnątrz uzwojeń dopasowywując długość wyprowadzeń do mostka bo każdy zwój a żłobkach może Ci dodać bądź ująć napięcia z fazy.
  • spec od auto-elektro
    przecież to proste, nawijasz cewki jednej fazy całego stojanu jednym cięgiem na szablonie i przy wsypywaniu właściwej liczby prętów w kanały ( zazwyczaj 9 do 13) od razu robi ci się łącznik.
  • Poziom 14  
    To znaczy że nie wrzucam po jednym drucie z jednego ciągu do żlobka w kolo stojana np 10 razy zeby uzyskać 10 drutów na żlobek z odpowiednim poskokiem.
    Tylko mam zrobić cewkę z np 10 zwojów z jednego ciągu na caly stojan na jedną fazę i w calości ją wrzucić w kolo stojana w zlobki. W jakiej kolejności je lączyć.
  • Użytkownik obserwowany
    Rozrysuj stare uzwojenie bo są różniaste.
  • Poziom 22  
    oloolo napisał:

    Ja nie przewijam alternatora tylko nawijam drut na blachy od stojana z silnika i dlatego nie mam wzorca


    No nie wiem jaki silnik przerabiasz na prądnicę/alternator ale jeśli on nie ma 36 żłobków,to z uzwojeniem prawdziwego alternatora samochodowego niewiele będzie to miało wspólnego.
  • spec od auto-elektro
    Kto powiedział że jarzmo ma miec 36 kanałów?