Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 96' - centralny zaczął szwankować po wymianie radia

19 Lis 2009 14:37 4503 16
  • Poziom 9  
    Witam.

    Wiem, że problem był wałkowany, użyłem szukajki, lecz żaden z przeczytanych tematów nie odpowiada do końca na moje pytanie i mój problem.

    Tak więc.
    Posiadam Opla Vectre B rok 96
    Wymieniłem radio nieoryginalne na inne nowe nieoryginalne.
    Centralny działał do tej pory w porządku.
    Teraz działa po zamknięciu drzwi "cypelkiem" lub kluczykiem.
    Nie działa zamykanie z pilota.

    Odpowiadam:
    Pilot sprawny - działa - świecą diody - nie upadł.
    Radio działa - trzyma pamięć, gra jak trzeba, wyłącza się po wyjęciu kluczyka.
    Centralny działa, zamyka wszystkie drzwi, nie komunikuje się z pilotem.
    Programowanie pilota - pilot nie chce się programować.
    Próbowałem 'resetować' odłączając akumulator na ~5 minut.
    Po odłączeniu radia również nie działa i pilot również się nie programuje.

    Szukałem, wiem że są takie problemy, trzeba pozamieniać w radiu złącza. Nie wiem które, po której stronie, i ważne - metoda "zewrzyj czerwony z żółtym" nie satysfakcjonuje mnie do końca - chcę aby radio wyłączało się po wyjęciu kluczka.
    Co w ogóle powoduje ten problem? Do tej pory działało normalnie i również radio było nieoryginalne.



    (proszę o nie usuwanie tematu. dopiero po otrzymaniu pełnej, kompletnej odpowiedzi do której już nie będę miał pytań, zamknę temat.)
  • Poziom 41  
    Skoro po odłączeniu kostki radia dalej masz to samo to wychodzi złośliwość przewodów martwych...
  • Poziom 9  
    Ireneo napisał:
    Skoro po odłączeniu kostki radia dalej masz to samo to wychodzi złośliwość przewodów martwych...


    Czyli jak to mam rozumieć ?
  • Poziom 9  
    No więc? Pomoże ktoś?
  • Poziom 9  
    Z kluczyak centralny działa aż miło.
    Nie ma alarmu, tylko seryjny (BOSH) centralny zamek.

    Pilot rozebrałem, jest okej, wszystkie luty dobre, zasilanie jest, poza tym po naciśnięciu przycisku/ów zapalają się diody potwierdzające. Diody są ostatnim elementem zamykającym obwód w pilocie co poprzez zaświecenie przy okazji potwierdza sprawność.
    Więc usterkę pilota (raczej) wykluczam.
  • Moderator Samochody
    kukli112 napisał:
    Diody są ostatnim elementem zamykającym obwód w pilocie co poprzez zaświecenie przy okazji potwierdza sprawność.
    .

    Diody potwierdzają tylko i wyłącznie sprawność baterii w pilocie, a nie samego pilota. Gdzie masz zapasowy ?
  • Poziom 9  
    Aha. Możliwe. Zapasowego niestety brak.

    Więc jak mogę sprawdzić ewentualnie pilota?
  • Poziom 41  
    Ja sprawdzam oscyloskopem czy nadaje fale.
  • Poziom 9  
    no niestety do oscyloskopu nie mam dojścia (mogł bym sie postarać, ale to nei jest pewne) więc może jakaś inna metoda?
    A może ktoś konkretniej miał styczność z takim problemem ?
    A może wymiana radia i uszkodzenie CZ to zbieg okoliczności ?
  • Poziom 26  
    Wymiana radia nie ingerując w kostke ISO nie ma prawa wpłynąć na centralny zamek! A tym bardziej skoro PODKREŚLASZ ze w radiu nie zapinałeś żółtego z czerwonym!
  • Poziom 9  
    No nie zpinałem. Zamieniłem tylko żółty z czerwonym bo mi pamięci nie trzymało po wyjęciu kluczyka. W poprzednim radiu miałem tak samo.

    Ale możliwe że jednak jakoś jest powiązana bo ludzie (szukałem na googlach, elektrodzie, forum vectry) miewali przypadki ze po wymianie radia były problemy z centralnym. Z tym że zazwyczaj po wymianie oryginalnego radia na inne, a jeżeli nie to centralny całkowicie padał. A u mnie wymiana nieoryginalne na nieoryginalne i centralny nie do końca padł - więc żadna z porad udzielonych przez mających już podobne problemy nie odpowiada konkretnie na mój problem.



    To może inaczej:
    Zostawmy radio w spokoju.
    Co może być powodem i gdzie szukać przyczyny w tym, że centralny zamek działa, zamyka wszystkie zamki, rygluje ("podwójne zamknięcie"), otwiera, robi to z kluczyka, robi to z 'cypelka' ale... nie z pilota. :?:
  • Moderator Samochody
    Bo ponieważ: pomijając fakt uszkodzenia pilota, w Vectrach masz możliwość uruchomienia radia po włożeniu kluczyka, bez jego przekręcania, jednocześnie po włożeniu kluczyka blokowana jest centrala CZ dla uniknięcia przypadkowego zaryglowania drzwi pilotem z kluczykiem w stacyjce. Wyjmij radio, zobacz czy nie zostały przypadkiem zmostkowane niewłaściwe przewody w oryginalnych kostkach.
  • Poziom 9  
    Już odpowiadam.
    W stacyjce sa 3 pozycje - 0, I, II zapłon
    Na 0 zasilania brak - tak jak brak kluczyka.
    Na 1 włącza się radio.
    Na pełnym zapłonie cała elektryka jest aktywna.

    Próbowałem, po wyjęciu radia nadal nie działa...
    W obwód radia wpięta jest jeszcze dioda kontrolna na przekaźniku - czerwony, żółty, czarny. Dioda wpięta po stornie przewodów ISO->RADIO. Ale ona (raczej) nie ma tutaj znaczenia.
  • Poziom 9  
    Taki "bajerek" który miga po wyjęciu kluczyka. Imitacja diody alarmowej.
    Przekaźnik sprawny, nie ma zwarcia. Dioda działa jak należy. Jak napięcie jest na żółtym przekaźnik załącza się i zaświeca diodę. Jak napięcie na czerwonym, przekaźnik przełącza i rozłącza obwód diody. Czarny wiadomo - masa.
    Prosta sprawa a potencjalnie chętnego na twoje rzeczy z auta demotywuje.
    Przed wymianą radia już była zamontowana, działała i CZ też działał.

    Moderowany przez robokop:

    Kolego szanowny, to kolega założył topic, żeby dowiedzieć się o przyczynie niesprawności, a nie udzielać rad. Ponadto wątek został rozwleczony i tak ponad miarę, pomimo dość prostej usterki - w związku z czym zmuszony jestem go zamknąć. Zalecam zaopatrzenie się w stosowną literaturę i zapoznanie się z działaniem wyposażenia elektrycznego pojazdu.

  • Poziom 32  
    Sprawdź czy na pewno znika napięcie na przewodzie po wyjęciu kluczyka.