Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA CLARUS, dławi się na zimnym silniku.

melonez 19 Lis 2009 14:57 4177 7
  • #1 19 Lis 2009 14:57
    melonez
    Poziom 8  

    W mojej KIA CLARUS mam ogromny problem. Mam instalację BRC Sequent 24. Jak odpalam samochód na zimnym silniku i chce ruszyć szybciej autem to się dławi. Odpala na paliwie. Im dłużej się rozgrzewa tym lepiej można ruszyć, ale dopóki nie osiągnie nominalnej temp. pracy to się strasznie dławi lub skacze. Jak jest już rozgrzany i włącza się instalacja to już nie ma problemu.

    Moje opcje to zabrudzone wtryskiwacze lub filtr paliwa.
    Mechanik jeszcze tego nie sprawdzał ale mówił, że to mogą być świece i przewody.
    Świece i przewody wymieniałem rok temu, a przejechałem dopiero 13 tyś.

    Drugi problem.
    Świeci mi się kontrolka jak przy zaciągniętym ręcznym. To denerwujące pipczenie elektryk wyłączył ale nie miał czasu szukać czemu ta kontrolka ciągle się świeci. Czujnik ręcznego jest w porządku, płyn hamulcowy jest. Mówi, że to na wiązance może być przetarcie lub gdzieś w desce.

    Proszę o pomoc.

    0 7
  • #2 02 Sty 2010 15:13
    zonas
    Poziom 16  

    Wnioskuję, że to sekwencja więc zapala i gaśnie na wtryskach, raczej zapchane czy brudne nie będą. Filtr kosztuje 25zł. Nie kupuj zamiennika, ja przez nie zniszczyłem przewody i mam teraz wąż ogrodowy :-)
    Sprawdź czujnik temperatury - 15zł. Ten typ ma tak dziwnie. Potem jak stan twojej baterii. Jak wszystko zrobisz - daj znać.
    Ja miałem 2 lata przebojów z tym autem, ale super jest :-)

    0
  • #3 02 Sty 2010 18:56
    melonez
    Poziom 8  

    Chodzi o filtr paliwa?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Akumulator wymieniłem na nowy centra 62Ah i przepaliłem go kilkanaście kilometrów na paliwie i jest trochę lepiej jeśli chodzi o ruszanie na zimnym silniku. Odnośnie czujnika temp. to sprawdzę to, bo jak dam max grzanie to daje tylko ciepło niezbyt mocno a powinno chyba byc lekko gorące no i wnioskuję, że to może byc przyczyną ciągłego świecenia się tej kotrolki ręcznego. Jade w przyszlym tygodnniu na regulacje ale gazownik mówi, że to nie jest raczej wina rozregulowania a filttr gazu podobno po 30 tys się wymienia a ja dopiero 15 tys zrobiłem.

    0
  • #4 24 Cze 2010 11:22
    kuguar78
    Poziom 9  

    1. witam, sam bawiłem się z podobnym problemem prawie rok, wymieniłem oczywiście świece, przewody, filtry powietrza i gazu (oprócz fazy lotnej)

    u mnie auto zimne dławiło się mocno na benzynie przy ruszaniu, trzeba było dodawać gazu z czuciem, po rozgrzaniu jeździło ok

    przy mocnej redukcji, albo gwałtownym dodaniu gazu na 2 biegu też zaczynał się dławić (bez znaczenia na jakim paliwie)

    niedawno doszedłem, że przyczyną całego zamieszania jest dziurawy przewód dolotowy powietrza pomiędzy przepływomierzem i kolektorem; w miejscu gdzie jest harmonijka znalazłem dwie dziury na zgięciach

    2. odnośnie kontrolki, to oprócz ręcznego informuje ona także o zużyciu klocków, ale 100% pewności nie mam, sprawdź jeszcze w instrukcji obsługi

    0
  • #5 24 Cze 2010 15:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 08 Sie 2010 21:04
    Lesznet
    Poziom 2  

    Prosze sprawdzic pompe paliwowa ja mialem to samo

    0
  • #7 04 Sty 2012 19:50
    melonez
    Poziom 8  

    trochę czasu minęło od wątku ale przy okazji poznało się lepiej auto. Dławieniem faktycznie okazała się nieszczelnośc na kolektorze dolotowym. Standardowa naprawa to szara taśma i działa wsio ok. Co do kontrolki, dalej nie wiem co z nią, ale prawdopodobnie to błąd do wykasowania przez komputer z oprogramowaniem. Jak do tej pory wszystko działa pięknie. Claruska nie zawodzi, a nawet przy zaniedbaniu nie daje się położyc. Gdy mówiono mi, że mam do wymiany pierwszy tłumik z plecionkom a później mowa była o poduszkach silnika i coś tam jeszcze, to przez 4 miesiące dowiadywania się o problem okazało się, że stukot dawały zajechane przeguby.

    0
  • #8 16 Kwi 2012 20:42
    Zoo12
    Poziom 11  

    co prawda mam kia sportage ale chyba są podobne, kontrolka ręcznego świeci się też w przypadku braku lub niskiego poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku przy najmniej u mnie to sprawdzone na 100%

    0