Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z czujnikiem temperatury w cinquecento 700

19 Lis 2009 17:50 9868 31
  • Poziom 9  
    Witajcie!!:
    Jestem świeżym kierowca, kupiłem fiata cinquecento 700 z 95 roku.spisuje się bardzo dobrze.Tylko....mam problem z kontrolka wyznaczająca temperaturę płynu chłodzącego (świeci się na czerwono i wygląda jak termometr na fali),kontrolka nie świeci od razu, zapala się po jakimś czasie jazdy. Bylem u dwóch mechaników, powiedzieli ze to wina czujnika, wymieniłem go już dwa razy i dalej się świeci:( Termostat w porządku, chłodnica tez,wiatrak ok, nawet wymieniłem bezpieczniki. Czy to mozliwe ze to coś z elektronika?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Ona zaczyna sie palic po pewnym czasie jazdy,nie pali sie odrazu tylko najpierw delikatnie zaczyna sie jażyć ledwo ja widac i z czasem czerwienieje:( juz nie mam pojecia.
  • Poziom 9  
    najgorsze to jest to ze w tym CC nie ma wskaznika temperatury jest tylko kontrolka.a co do twojego Pytania to gdy sie go odlacza to przestaje swiecic. pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    ale jesli przy odłączonym czujniku troszke pojedziesz zeby się nagrzał i kontrolka znowu się zaświeci to może znaczyć o tym że w układzie musi być jeszcze jeden czujnik wtedy musisz go znaleźć i też wymienić albo na poczatek tylko sprawdzić szkoda że nie ma tego wskaźnika od temperatury bo może być ze faktycznie się przegrzewa a jesli się nie przegrzewa ta kontrolka może zastępować wskaźnik i świecąc się sygnalizuje normalną temperaturę silnika ale z tym ostatnim to tylko mój domysł dotknij węże ręką po dłuższej trasie czy są twarde itp czy nie ma dużego ciśnienia w układzie jesli nie to wydaje mi się że jest ok


    Moderowany przez Błażej:

    A co to za pierdoły są? Co to za bełkot? Nie wiesz, nie jesteś pewien, nie znasz się - nie pisz! Bo tylko szkodzisz!
    Twoje posty przestaną być przenoszone do kosza, jeśli zapoznasz się z takimi pojęciami, jak INTERPUNKCJA i ZDANIE.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Problem tkwi w czujniku Ty masz kontrolke ktora zaświeca się jak jest wysoka temperatura silnika a zalożony czujnik do wskażnika i dlatego zaczyna się żarzyć Kup czujnik do kontrolki nie do wskaznika (CC były ze wskaznikiem temp. i z tylko kontrolka)Powodzenia
  • Poziom 9  
    Dzis tez bylem u mechanika odpowiedz brzmiala:(sam nie wiem) dobrego fachowcy to szukac ze swieca:/:/ Wiec myslicie ze to wina Kontrolki? pozdrawiam serdecznie.
  • Poziom 23  
    Nie wina kontrolki tylko czujnika ,końcówka czujnika do kontrolki musi mieć końcówkę koloru czerwonego a czujnik na wskaźnik kolor niebieski.
  • Poziom 39  
    Brawo jarsaw jaśniej się już nie da, ciekawe czy zrozumie.
    Inna sprawa do jakich mechaników on jeździ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Bo mam czujnik z koncówka koloru czerwonego,to msuze kupiec z koncowka niebieska??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Nie kolego nie chodzi.Włącza sie tylko na moment gdy jest za goraca i zachwile sie wylancza:]Jade do sklepu moze kupie jakis inny czujnik.wielkie pozdrowienia:]
  • Poziom 20  
    Witam ponownie Wszystko zostało "podane na tacy"ale jeśli dalej nie wiesz co zrobić ,podjedż na szrot i popros wlasciciela zeby ci sprzedal czujnik od CC albo seiczento (z uno też powinien pasować) ,ale z takiego auta ktore nie miało na liczniku wskażnika temperatury(seiczento ma tylko wskaznik paliwa) Wówczas będziesz pewny ze czujnik masz ok I po problemie Powodzenia
  • Poziom 9  
    bardzo,bardzo dziekuje:D:D
  • Poziom 14  
    dołącze się do tematu.

    Mam Cinquecento 900 gaźnik Weber. Mam wskaźnik temperatury.

    I mam ze wskazaniami tego wskaźnika. Opisze po krotce:

    np. dzisiaj po krótkiej przejażdzce (kilka km.), w trakcie parkowania załączył się wentylator, wskaźnik pokazywał temp. ok. 80st., zgasiłem samochód, po chwili wentylator przestał pracować. Gdy zaraz przekręciłem raz kluczyk w stacyjce, wskaźnik temp. była już na 90st.
    Sytuacja się ciągle powtarza, a to wentylator rusza przy ok.85st. a to przy 80st. przy 90st. to temperatury ze wskaźnika.

    Dodam, że mam ciągle otwarty termostat. Jestem przed jego wymianą, oraz przed wymiana chłodnicy (zamulona, słabo chłodzi).

    Dlaczego taka duża róźnica we wskazaniach w ciągu pół minuty.

    Co to może byc?
    Może wymienić czujnik temp. ten wkręcany do głowicy?
    Albo wskaźnik?
  • Poziom 10  
    Witam.
    Ja również mam problem z żarzącą się kontrolką temperatury. Mam CC Young z 1996 r. na Aisanie. Kontrolka zaczyna się delikatnie żarzyć już po ok 10 min. jazdy.
    Wymieniłem czujnik na nowy (czerwony) bez rezultatu. Więc wymieniłem na kolejny i nadal to samo. Wymieniłem płyn i to również nie rozwiązało problemu. Trochę już nie mam konceptu.
    Może ktoś coś podpowiedzieć jak rozwiązać tą drażniącą mnie zagadkę?
    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trzeba przeprowadzić pomiar realnej temperatury płynu chłodzącego takim skomplikowanym przyrządem, jakim jest termometr. I sprawdzić poprawność pracy instalacji elektrycznej. Zakładam, ze czujnik jest wstawiony właściwy (o tym poczytasz wyżej).
  • Poziom 10  
    Czujnik na 100% jest właściwy i jest sprawny, o czym świadczy fakt, że na obu czujnikach jest to samo. Co do realnej temperatury płynu to nie sądzę, aby była ona zbyt duża bo przypominam, ze kontrolka zaczyna się żarzyć już po ok 10 minutach jazdy i to nie jakieś szybkiej. Dla mnie słusznym tropem wydaje się być sprawa układu elektrycznego. Wygląda to tak jakby kontrolka łapała jakąś lewą masę. Pytanie jak to sprawdzić, gdzie to sprawdzać i jak naprawić...
  • Poziom 10  
    Kabel sprawny, wymieniana wsuwka.
  • Moderator Samochody
    Czujnik do kontrolki jest bimetalowy i nie ma prawa się na nim żarzyć kontrolka - albo się świeci albo jest zgaszona.

    Czujnik do wskaźnika jest na termistorze i ze wzrostem temperatury jego rezystancja stopniowo maleje, podłączony do kontrolki da właśnie efekt stopniowego rozjaśniania się kontrolki w miarę nagrzewania się silnika.
  • Poziom 10  
    Wiem, że taka właśnie jest zasada działania czujnika do kontrolki, tym bardziej mnie dziwi jej zachowanie. Nie znam się na elektryce zbytnio więc szukam porady tutaj. Czy szukać winy w okolicach tej kontrolki przy zegarze??
    Na necie w kilku wątkach czytałem, ze wiele osób ma taki problem niestety nigdzie nie znalazłem rozwiązania. Przeważnie wszyscy radzą wymianę czujnika, a ja to już przerabiałem 2 razy...
  • Moderator Samochody
    Sprawdź odłączony czujnik omomierzem... kolor czujnika niewiele mówi - np. od Punta jest czerwony do wersji ze wskaźnikiem (jest też wersja tylko z kontrolką).
  • Poziom 10  
    Jaki ma być opór wykręconego czujnika??
    Mam mu zmierzyć też opór po włożeniu do zagotowanej wody?
    Jaka powinna być różnica?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież :tzok ci napisał:
    Cytat:
    Czujnik do kontrolki jest bimetalowy i nie ma prawa się na nim żarzyć kontrolka - albo się świeci albo jest zgaszona.

    Daj znać, którego słowa nie rozumiesz.
  • Poziom 10  
    Więc jaki jest sens mierzenia oporu czujnika??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A taki, że sprawdzisz sobie, działa poprawnie, czy nie ma zwarcia, czy załącza się i w jakiej temperaturze...
    Choć ja bym sprawdził to całkiem inaczej i zaczął gdzie indziej...