Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRC JUST JUNIOR -pytania , modyfikacja instalacji.

tomo19811 19 Lis 2009 21:25 6259 15
  • #1 19 Lis 2009 21:25
    tomo19811
    Poziom 18  

    Witam panów ,chciałbym zapytać o kilka rzeczy związanych z posiadaną przeze mnie instalacją gazową 2 generacji . Mam interface i pogląd na parametry sondy i kroków silnika , chciałbym przeprowadzić kompletną regulację instalacji .

    Poniżej przedstawię mój tok myślenia i ewentualnie mnie poprawcie jeżeli robię coś nie tak ;-) a mianowicie :

    Odpalam rozgrzany silnik na BENZYNIE {silnik na biegu jałowym }.

    -zaczynam od ustawienia obrotów na centralce JUST JUNIOR {tzn ustalam zgodność aby centralka widziała obroty silnika takie jakie są rzeczywiście }.
    -następnie wchodzę w zakładkę TPS i wciskam 3 razy pedał przyspieszenia do oporu {taki komunikat podaje program } programowanie TPS zakończone.
    -później wchodzę w zakładkę LAMBDA I KROKI , program nakazuje mi przełączenie samochodu na gaz i trzymanie silnika na obrotach 3000 RPM , programowanie ustawienia silnika krokowego zakończone.
    -następną zakładką do której przechodzę jest PARAMETRY DODATKOWE i tutaj chciałem zapytać czy wartość "procent emulacji sondy lambda " to jest wielkość która ustawia się automatycznie ? jestem w stanie zmienić tę wartość i czy czasem nie jest ona uzależniona od stanu sondy lambda ?
    Mam jeszcze takie okienka "CZAS ANOMALII SONDY LAMBDA " oraz " CZAS DEZAKTYWACJI SONDY LAMBDA " co to są za parametry i co daje ich zmiana ?

    Chciałbym zapytać jakie korzyści może przynieść skrócenie przewodu idącego z reduktora do miksera ? , na chwilę obecną ma on ok 50cm , mogę go skrócić o jakieś 10cm , czy jest sens się w to bawić ?

    Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy taki układ 2 gen także ustawia sobie jakieś mapy i czy można jakoś korygować ustawienie silnika krokowego dla poszczególnego progu prędkości silnika ?

    Mam na wtrysku założony mikser o średnicy 32mm czy nie jest on za duży ? {corsa B monowtrysk 1,2 X12SZ }.

    Dziękuję za odpowiedzi na jakiekolwiek pytania ,będę śledził wątek i odpisywał .

    0 15
  • #2 20 Lis 2009 21:44
    maszan
    Poziom 23  

    Pierwsze czynnosci wg tego co program kaze sa ok.Co do emulacji to z poziomu softu nic nie zmienisz .Do tego sluzy podkowka w sterowniku - jak wpinales sie fejsem to powinienes byl ja widziec.W polowie to ok 50% wypelnienia;w prawo chyba mniej juz nie pamietam.Czas anomali/dezaktywacji sondy to czas w ktorym sonda po odpaleniu silnika jeszcze nie jest nagrzana i nie daje oscylacji - ustawiasz to po to zeby aktuator w tym czasie nie wariowal tylko stoi sobie w pozycji Reset.Ja mam chyba 1200s i nic nie ruszalem jak gazownicy ustawili tak jest.Co do map to chyba nie ma nic takiego , mozesz sobie ustawic wzbogacenie dla zadanych obrotow .Mikser do SPI chyba ok bo przeplyw dlawi wtryskiwacz - musisz zapytac kogos kto ma gaz w takim silniku.Napisz jaki reduktor masz.Jak ustawiles adaptacje to przejedz sie z lapkiem i zobacz w jakiej pozycji pracuje aktuator przy stalej predkosci na np.4 biegu przy 3000obr i potem sprobuj ustawic podobna prace na wolnych obrotach.Jakbys mogl sprawdzic dla mnie jakie wartosci masz w zakladce bodajze "wyposrodkowanie".Sa tam 3 pozycje :probkowanie ubogo, stechiometria i bogato .Jakie masz tam wartosci?J

    0
  • Pomocny post
    #3 22 Lis 2009 10:53
    vvaldek
    Poziom 28  

    mylisz sie kolego w tej instalacji emulacja ustawia sie samoczynnie podczas programowania, najbardziej wplyw na prace ma odleglosc silniczka krokowego od mieszalnika im blizej tym lepiej. Przewody bez problemu wygniesz

    "zbiornik do jazdy na wstecznym"??!!

    0
  • #4 22 Lis 2009 17:27
    tomo19811
    Poziom 18  

    Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi , w poniedziałek postaram się porobić zrzuty ekranowe o które prosiłeś maszan , reduktor mam Brc tecno 100kW , jeszcze raz bym chciał zapytać czy wpłynie na prace instalacji zmiana długości przewodu od reduktora do miksera czy zostawić tak jak jest{ok 50cm} ?

    I jeszcze jedna uwaga , tak się składa że mam zamontowany zbiornik do jazdy na wstecznym , gdybym chciał go przełożyć to czy będę w stanie ręcznie wygiąć przewody miedziane {wyglądają mi na solidne twarde w odróżnieniu od hamulcowych }.

    0
  • #5 22 Lis 2009 20:39
    maszan
    Poziom 23  

    vvaldek napisał:
    mylisz sie kolego w tej instalacji emulacja ustawia sie samoczynnie podczas programowania, najbardziej wplyw na prace ma odleglosc silniczka krokowego od mieszalnika im blizej tym lepiej. Przewody bez problemu wygniesz

    "zbiornik do jazdy na wstecznym"??!!

    Czyli co krecenie podkowka nic nie da?Bo u mnie na benie przylewalo na zimnym i krecac podkowka zmienilem wypelnienie sygnalu powodujac (tak mysle) rozjechanie map w strone "ubogo" i przylewanie ustapilo.

    0
  • #6 22 Lis 2009 22:48
    vvaldek
    Poziom 28  

    w 'Junior'' nie ma podkowki , podkowka jest w BLITZ " cos mi tu nie pasuje moze chodzi ci o podkowke w przelaczniku - do regulacji przy jakich obrotach ma byc przelaczenie na gaz

    0
  • #7 23 Lis 2009 12:07
    tomo19811
    Poziom 18  

    No z tym zbiornikiem to sami poczytajcie:

    http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=1337highlight=butla++jazdy++wstecznym

    sam na to nie wpadłem , a przecież na kursie {wózki widłowe} jest podany sposób w jaki ma się instalować butlę , chodzi o pobieranie gazu w postaci płynnej , w samochodach o tyle jest inaczej że podczas przyspieszania gaz płynny przemieszcza się ku tyłowi , ten problem dotyczy raczej sytuacji w której mamy mało gazu w butli , jednak z tego co widzę to często jest popełniany taki błąd montażowy .

    0
  • #8 23 Lis 2009 12:50
    maszan
    Poziom 23  

    vvaldek napisał:
    w 'Junior'' nie ma podkowki , podkowka jest w BLITZ " cos mi tu nie pasuje moze chodzi ci o podkowke w przelaczniku - do regulacji przy jakich obrotach ma byc przelaczenie na gaz

    Jest podkowka albo PRka(jak zwal tak zwal) w sterowniku kolo gniazd(przynajmniej w moim) .Nawet w manualu do Juniora jest to ujete.

    0
  • #9 23 Lis 2009 15:29
    vvaldek
    Poziom 28  

    to jak jest zbiornik przykrecony praktycznie nie ma znaczenia ,bo rurka i tak ciągnie gaz z dna zbiornika. podejrzewam ze juz sama pojemnosc przewodu gazowego pozwala na przejechanie kilkuset metrow wiec nie ma znaczenia ze gaz przy przyspieszaniu na chwile przeleje sie na drugi koniec zbiornika i

    0
  • #10 23 Lis 2009 19:42
    tomo19811
    Poziom 18  

    Tu jest zrzut ekranu dla maszan . Możecie mi powiedzieć dlaczego na wolnych obrotach mam cały czas w okienku lambda "0" dopiero po przegazowaniu zaczyna skakać wokół różnych wartości i znów wraca na wartośc "0" ? . Ogólnie to pojeździłem dziś i jak widzę niby autko jeździ ale ta praca silnika krokowego jest w zbyt dużym rozrzucie {pomijam cut-off } podobnie maszan ja też miałem ustawiony CZAS ANOMALII SONDY - 1200s , zmieniłem to na 180s , przecież ja do pracy nie jadę dłużej jak ok 10 min {600s} to w takim przypadku w ogóle by nie był brany sygnał z sondy i co mi z takiej korekcji której nie ma , rozumiem że ten czas jest liczony od momentu przełączenia na gaz ? no ale z drugiej strony co było by w przypadku kiedy zgasimy nagrzany silnik i znów przełączymy na gaz , zaś rozpocznie się odliczanie tych ustawionych sekund , i po skończeniu tego czasu instalacja zacznie uwzględniać odczyty z sondy ? .

    0
  • Pomocny post
    #11 23 Lis 2009 23:29
    maszan
    Poziom 23  

    No dobra a jak zmieniles to cos szybciej aktuator zaczyna chodzic po odpaleniu?Mam wskaznik napiecia sondy na diodzie 3 kolorowej i w sumie nie trwa dlugo ,az zacznie ono oscylowac przy jezdzie wiec nie bralbym dosownie tych 1200s ( tak jak jest z tymi jednostkami napiecia w tym sterowniku U.C ).Wolne wyreguluj sruba na reduktorze zeby napiecie z sondy oscylowalo(ze zrzutu widze ze aktuator juz wyzej nie moze) i potem sprawdz w jakiej pozycji pracuje aktuator przy wolnych obr i przy 3000.Staraj sie tak doregulowac jego prace na wolnych obr zeby chodzil w podobnych polozeniach jak na srednich obr.Nie dawaj mu zbyt duzego pola 10- 15kr wystarczy .Co do ostatniego pytania to nagrzany silnik w zasadzie od razu sygnal z sondy jest brany przynajmniej u mnie.

    0
  • #12 24 Lis 2009 19:15
    tomo19811
    Poziom 18  

    Witam ponownie , dziś trochę "poćwiczyłem " z Juniorem i oto rezultaty a mianowicie :

    ustawienia krokowego
    reset 90 kroków +10 -35 kroków

    przy 3000obr/min na przemian miga czerwona i zielona dioda silnik krokowy pracuje w granicach 85-93 kroków podobnie {może z małymi odchyleniami }przebiega praca na wolnych obrotach , zauważyłem także że miganie kontrolek na 3000obr/min przebiega szybciej niż na wolnych ale to widocznie wynika z szybkości z jaką spaliny przepływają względem sondy i to wg mnie jest normalne {jeżeli się mylę to mnie poprawcie}.

    Reduktor mam tak ustawiony że gdy zacznę zakręcać śrubę radełkowaną to silnik zaczyna gasnąć {tu też jest chyba dobrze , jeżeli nie to mnie poprawcie }. zastanawiam się jeszcze nad ustawieniem progu obciążenia maksymalnego teraz dałem 3500obr/min i chyba to jest za wysoko ustawione , czuć że jak się silnik "wkręca" to dopiero gdzieś w tych granicach 3500obr/min jest taki jak gdyby przyrost mocy . Interesuje mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie jak przeliczać te jednostki U.C na V {wolty} u mnie lambda normalnie bogata zawsze ma w granicach tych 71-80 U.C wskazania wyższe wskazują bogatą mieszankę wskazania niższe uboga .


    Do kolegi vvaldek rzeczywiście maszan ma rację jest w centralce patrząc od spodu potencjometr do ustawienia emulacji ale ja tego nie ruszałem u mnie jest 48% a maszan ile ty dałeś ?

    0
  • #13 24 Lis 2009 20:48
    vvaldek
    Poziom 28  

    faktycznie pomylilem centralki. jesli centralka silnika nie wymaga aby emulowac sonde to lepiej jest wylaczyc emulacje opoprzez przelozenie zworki

    0
  • #14 28 Lis 2009 21:46
    maszan
    Poziom 23  

    tomo19811 napisał:
    Witam ponownie , dziś trochę "poćwiczyłem " z Juniorem i oto rezultaty a mianowicie :

    ustawienia krokowego
    reset 90 kroków +10 -35 kroków

    przy 3000obr/min na przemian miga czerwona i zielona dioda silnik krokowy pracuje w granicach 85-93 kroków podobnie {może z małymi odchyleniami }przebiega praca na wolnych obrotach , zauważyłem także że miganie kontrolek na 3000obr/min przebiega szybciej niż na wolnych ale to widocznie wynika z szybkości z jaką spaliny przepływają względem sondy i to wg mnie jest normalne {jeżeli się mylę to mnie poprawcie}.

    Reduktor mam tak ustawiony że gdy zacznę zakręcać śrubę radełkowaną to silnik zaczyna gasnąć {tu też jest chyba dobrze , jeżeli nie to mnie poprawcie }. zastanawiam się jeszcze nad ustawieniem progu obciążenia maksymalnego teraz dałem 3500obr/min i chyba to jest za wysoko ustawione , czuć że jak się silnik "wkręca" to dopiero gdzieś w tych granicach 3500obr/min jest taki jak gdyby przyrost mocy . Interesuje mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie jak przeliczać te jednostki U.C na V {wolty} u mnie lambda normalnie bogata zawsze ma w granicach tych 71-80 U.C wskazania wyższe wskazują bogatą mieszankę wskazania niższe uboga .


    Do kolegi vvaldek rzeczywiście maszan ma rację jest w centralce patrząc od spodu potencjometr do ustawienia emulacji ale ja tego nie ruszałem u mnie jest 48% a maszan ile ty dałeś ?

    Jak dasz rady to wrzuc screeny z poszczegolnych zakladek tzn minimum, normal i max.Z tym U.C. to ciezka sprawa u mnie zawsze wychodzily wartosci powyzej 100 . moze mam cos skopane z poziomami napiec?Kiedys probowalem to rozkminic i jesli U.C przyjelibysmy ze to jest te 0.45-0.5V to przeliczalbym wartosc w Justcie * te 0.5V czyli np. jesli mam 105 U.C to byloby: 1.05 *0.5V = 0.525 V.W przypadku zakresu napiec w jakich pracuje sonda lambda to by sie mniej wiecej zgadzalo bo jesli chodzi od 20U.C- 154U.C wychodzi 0.1- 0.77V .Wrzuce ci moje screeny sobie porownasz. Co do obr wejscia na max obciazenia to u mnie gazowniki daly 2000obr i silnik wkreca sie rowno.Moje screeny:
    BRC JUST JUNIOR -pytania , modyfikacja instalacji.
    BRC JUST JUNIOR -pytania , modyfikacja instalacji.
    BRC JUST JUNIOR -pytania , modyfikacja instalacji.
    BRC JUST JUNIOR -pytania , modyfikacja instalacji.
    BRC JUST JUNIOR -pytania , modyfikacja instalacji.

    0
  • #15 30 Lis 2009 00:48
    tomo19811
    Poziom 18  

    Dzięki za te screeny , wrzucę swoje w tym tygodniu , maszan powiedz mi co może być nie tak , bo ja jak wchodzę w zakładkę "WIZUALIZACJA" i dam "graficznie" to nie mam wykresów takich jak ty tylko same te okienka po lewej .

    0
  • #16 30 Lis 2009 09:19
    maszan
    Poziom 23  

    Nie mam pojecia, moze jakichs skladnikow programu ci brakuje?Generalnie to korzystam z zakladki "oprzyrzadowanie" przy jakims kreceniu.

    0